Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.09.2009 00:26 - ПРОКАЖЕНИЯТ, КЕЛЯВИЯТ И СЛЕПИЯТ
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 1042 Коментари: 1 Гласове:
3



    Сред синовете на Исраил имало прокажен, келяв и сляп. Всевишният Аллах пожелал да ги подложи на изпитание и изпратил при тях едно меляике в образ на мъж. То отишло при прокажения и запитало:
    - Какво обичаш най-много за себе си?
    - Хубав цвят, хубава кожа и да бъде премахната от мен проказата, която е противна на хората! - казал прокаженият.

    Меляикето го погалило по тялото и неговият отвратителен вид веднага изчезнал. Той получил красиво лице и хубаво тяло.

    Прокаженият треперел от вълнение пред случилото се както листо при силен вятър…

    Меляикето го попитало:
    - Какъв имот предпочиташ най-много?

    Човекът, който се спасил от проказата, грозотата и своите притеснения, радостен и с висок глас рекъл:
    - Обичам камилата!

    Тогава му била дадена една женска камила, която била бременна.

    И меляикето му рекло:
    - Нека Аллах да ти я благослови!

    След това меляикето отишло при келявия и го попитало:
    - Какво най-много обичаш за себе си?
    - Хубава коса и да бъде премахната келявостта ми.

    Меляикето го погалило по главата и неприятният му вид изчезнал. Била му дадена толкова красива коса, каквато самият той не си бил и представял дори!

    Тогава меляикето го попитало:
    - Какъв имот предпочиташ най-много?
    - Обичам кравата! - отговорил мъжът.

    И му била дадена една бременна крава.

    Меляикето му рекло:
    - Нека Аллах да ти я благослови!

    Най-накрая отишло при слепия човек и го попитало:
    - Какво обичаш най-много за себе си?
    - Аллах да ми върне зрението и да мога да виждам хората! - отговорил слепецът.

    Меляикето го погалило и Всевишният Аллах възвърнал зрението му.

    Тогава меляикето го попитало:
    - Какъв имот предпочиташ най-много за себе си?
    - Овцата! - отговорил човекът.

    И му била дадена една заплодена овца.
    
    Така се сбъднали желанията и на тримата.

    Родили камилата на прокажения, кравата на келявия и овцата на слепия…
След време стопанина на камилата вече притежавал цяла долина пълна с камили. Стопанина на кравата притежавал цяла долина пълна с крави. А стопанина на овцата притежавал цяла долина пълна с овце!...
 
    Един ден, меляикето отишло отново при прокажения в същия лик какъвто и при първата им среща и му казало:
    - Аз съм беден човек, който е останал на път. И за да стигна до мястото, където съм тръгнал днес, е възможно само благодарение първо на Аллах и после на теб! Моля те заради Аллах, Който ти е дал хубав цвят, красиво тяло и много имот, да ми дадеш една камила, за да достигна на нейния гръб до мястото където отивам!

    А прокаженият, който отдавна бил забравил за своето предишно положение отговорил:
    - Добре, но аз имам много дългове! И какво ще стане, ако започна да давам на всеки просяк по една камила?! Хайде върви си по пътя!...

    Тогава меляикето казало:
    - Струва ми се, че те познавам! Не беше ли ти един прокажен бедняк, от когото хората се отвращаваха? Всевишният Аллах ти даде този имот, а ти не даваш за Неговото задоволство дори една камила!...
    Прокаженият отричайки рекъл:
    - Не! Аз съм наследил този имот от дедите си. Хайде, махай се, няма да дам на никого нищо!...
    Меляикето рекло:
    - Ако лъжеш, нека Аллах те върне в предишното ти положение!

    И той станал пак какъвто си бил…

    След това меляикето отишло при келявия в същия лик какъвто и при първата им среща и всичко се повторило, както и при прокажения.    

    И Всевишният Аллах върнал и него в предишното му състояние.

    Най-накрая меляикето отишло и при слепия и му казало:
    - Аз съм беден човек и пътник, който е останал на път. За да стигна до мястото, където съм тръгнал днес, е възможно само благодарение първо на Аллах и после на теб! Моля те заради Аллах, Който ти е дал зрението, да ми дадеш една овца, с която да се подсиля и да продължа пътя си!...

    Човекът спокойно изслушал меляикето и му казал:
    - Да, аз наистина бях сляп и Всевишният Аллах възвърна зрението ми. Бях беден и Аллах ме направи богат. Ето, стадото е там. Вземи колкото желаеш овце и остави колкото желаеш. Кълна се в Аллах, че не ще те възпра от нищо, което си взел заради Аллах!

    Меляикето му рекло:
    - Задръж своя имот. Аллах ви подложи на изпитание и остана Той доволен от теб, но се разгневи на двамата ти другари!...
. . . . .
    И колко е велик характера на раздаващите от своите имоти, които Всевишният Аллах е благоволил да им даде!
    Нека гощаваме бедните, да им помагаме, да им отдаваме желаното и да не пречупваме техните сърца…





Гласувай:
3



1. анонимен - xEUOKsCgqXBNUxvqc
25.05.2011 11:35
Home run! Great sgluging with that answer!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4781291
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49137
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930