Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2010 12:47 - А ВИЕ ПО КОЛКО БОНБОНА ИЗЯЖДАТЕ НА ДЕН :)
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 9504 Коментари: 29 Гласове:
35


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

. . . .


 

Беше обикновен делничен ден и съпругът й беше на работа. След като приключи домакинската си дейност, Салма бързаше както винаги да помогне на съседите си. Днес искаше да изпере дрехите на възрастните си съседи. Приятелите й се изненадваха от това, че тя не щади себе си, а тя от своя страна винаги им казваше:

- Едно добро дело на ден държи дявола далеч. Стремя се да правя по една добрина всекидневно, надявайки се, че тя ще премахне грях от Книгата на Живота, който може несъзнателно да съм извършила.

Една неделя съпругът на Салма каза:

- Може ли да се повозя с теб днес, когато отиваш да пазаруваш в бакалията?

Салма беше очевидно изненадана, но въпреки това не го попита за причината за тази негова молба, а каза:

- Разбира се, защо не, така ще можем да прекараме известно време заедно, тъй като ти си постоенно зает!

И така Салма и съпругът й излязоха и прекараха целия ден заедно. Когато се върнаха вкъщи и оставиха покупките, Салма благодари на съпруга си затова, че е бил така добър да отиде с нея.

Той отвърна:

- Салма, истинската причина, поради която дойдох с теб е, че ти винаги казваш на хората да правят поне едно добро дело на ден, все едно като да ядеш по една ябълка всеки ден, за да държат сатаната настрана. Затова аз те помолих да те придружа, просто за да видя колко добре се държиш с хората всеки ден.

Салма попита смаяна:

- Защо?!

- Защото исках да видя как извършваш добрините и исках да разбера дали правиш това, което говориш. И повярвай ми, никога няма да се осъмня отново в думите ти.

 

Той продължи с думите:

- 1. Когато потеглихте с буса, ти остави колата срещу нас да мине първа, като наблюдаваше да не идват други коли отзад, ти даде знак на шофьора да тръгва.

2. След като стигнахме до знак СТОП, ти направи жест с ръка на хората да пресичат улицата, като по този начин ти ги закриляше поне докато си спряла на знака, тъй като много шофьори не ги е грижа за пешеходците, те просто искат да им отнемат предимството.

3. На магистралата ти подаде сигнал на камионите с ремаркета, когато ги пропусна да се престроят и намали, за да им оставиш дистанция докато сменят платното за движение, като каза, че те гонят разписание, докато ти имаш цял ден.

4. Когато пристигнахме на паркинга на супермаркета и ти си намери място, някой друг те изпревари и ние трябваше отново да изминем цялото разстояние. Ти не се ядоса нито веднъж. Само каза: ”Нищо, може би той има болни крака и се нуждае да спре по-близо.” И се засмя.

5. Когато стигнахме до входната врата, ти я отвори и пусна възрастна двойка като каза: ”Красивите преди възрастните.”

 

И така, когато преброих 25 добри дела, аз спрях с броенето, тъй като около твоята една добра постъпка се завъртат още много други. Не можех да повярвам; ти си толкова мила и аз съм сигурен, че от Божията книга ще изчезне всяка твоя грешка. От сега нататък аз също ще върша по едно добро дело на ден и никога няма да се съмнявам в нищо, което ти казваш, че правиш.

Салма се усмихна и каза:

- Добротата е като кутия с шоколадови бонбони, когато отворя кутията, никога не мога да изям само един бонбон. Аз изпразвам кутията! Ето защо въобще не ги купувам, кутията свършва още същия ден. Но аз така съм свикнала да бъда мила, че дори не забелязвам, че го правя. Просто аз обичам себеподобните ми човешки същества и следвам съвета на Фатима (р.а.), която е казала:

”Помогни първо на съседа си, а след това на себе си.”

 

В Свещения Коран се казва:

„Не ще се сдобиете с праведността додето не раздадете от онова, което обичате. А каквото и да раздадете, Аллах го знае.” (3:92)

 

„И дават храна - въпреки че и те я обичат - на нуждаещ се и на сирак, и на пленник.” (76:8)


image





Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. smirena - Oбичам шоколадови бонбони
04.04.2010 12:59
Аз,за разлика от вашата героиня,почти всеки ден си купувам шоколадови бонбони и...,те разбира се свършват.Обичам шоколад и при всеки повод черпя с най-любимите си бонбони.
цитирай
2. saradiva - На един постинг разстояние...
04.04.2010 13:47
Сетих се за филма "Като гореща вода за шоколад" и го приготвих да го изгледам /за 100-тен път/...
Сетих се, че обожавам пралини и отворих тефтера да си приготвя рецептата
Сетих се, че имам да свалям още цели 2 кг., за да ми паснат дрехите от миналата пролет
Сетих се, че е празник и...

сега правя пралини и попоглеждам към тв-екрана, където е се развихрят поредните кулинарни и всъщност истински човешки земни желания...

Колко малко е нужно, за да забравиш козунаците и празникът да бъде малко по-различен.
Един постинг.
Благодаря ти, Икра!
цитирай
3. amenda - Хубаво послание в този велик ден! ...
04.04.2010 15:14
Хубаво послание в този велик ден! Нека е светло в душата и сърцето ти, нека Бог (който и да е той за теб) озарява всичките ти дела и мисли и да ги благослови :-)
цитирай
4. mamas - Поучителна история...
04.04.2010 17:48
Бог да те пази!
цитирай
5. razkazvachka - и дават храна, въпреки че и те я обичат!
04.04.2010 18:16
в това е същността и светлината на празника, и на делника!
цитирай
6. irka66 - Dobrotata i svetlinata v dushata, da...tova e nai - vajnoto!!!!
04.04.2010 18:44
Neka vseki gi ima v izobilie! Strahoten posting ikra!
Blagodarq ti i hubava vecher!
цитирай
7. tili - Не ям бонбони - само плодове ;-)))
04.04.2010 19:35
И винаги пускам по 1-2 коли от ляво и отдясно. Винаги ми се връща, някои дори благодарят с паркинг светлини. Опитвам се, доколкото мога... Приятелката ми е по-добра на добрините!
цитирай
8. lotos16 - Няколко символични...
04.04.2010 19:39
Приела съм принципа: Направи поне едно добро дело на ден, без да очакваш благодарност. По този начин бонбоните никога не ми горчат...
цитирай
9. ikra - Благодаря на всички :)
04.04.2010 20:31
Поднасям ви букет от рози :)
цитирай
10. mmagy - Да не забравяме, че сме създадени ...
04.04.2010 22:14
Да не забравяме,че сме създадени Човеци и да бъдем такива наистина!
Поздрави!:)
цитирай
11. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
04.04.2010 22:17
Е само не ми стана ясно, защо в този точно ден намеси и Коранът, макар че е на място казано.
цитирай
12. iliada - :)
04.04.2010 22:23
Поздрави!
цитирай
13. ikra - Не виждам нищо лошо в това
04.04.2010 22:24
voinyt написа:
Е само не ми стана ясно, защо в този точно ден намеси и Коранът, макар че е на място казано.


Приятна вечер
цитирай
14. bobsun123 - :))
04.04.2010 22:58
Обичам шоколадови бонбони, но рядко купувам, защото бързо свършват.Благодаря за поучителния разказ.:)
цитирай
15. ikra - Да, свършват бързо, защото обичаме вкуса им...
04.04.2010 23:03
bobsun123 написа:
Обичам шоколадови бонбони, но рядко купувам, защото бързо свършват.Благодаря за поучителния разказ.:)


... Ако по същия начин заобичаме и праведността, то колко хубаво би било.
Защо да мразим, когато можем да обичаме :)

Благодаря, с пожелание за приятна вечер :)
цитирай
16. aqualia - :))))))))
04.04.2010 23:12
Много хубава притча... Има над какво да се замисля. Благодаря ти!
цитирай
17. miaa - Бог да те благослови, Ikra!
04.04.2010 23:13
Благодаря ти за хубавата притча!Скромният и разумен човек не прекалява.
Той знае къде е границата на допустимото! Той е непредубеден!
цитирай
18. ikra - Аз ти благодаря че се отби при мен :)
04.04.2010 23:18
aqualia написа:
Много хубава притча... Има над какво да се замисля. Благодаря ти!


Винаги има над какво да се мисли, стига човек да умее да го прави по позитивен начин.

Спокойна вечер :)
цитирай
19. ikra - Да, добре би било човек да познава границите...
04.04.2010 23:25
miaa написа:
Благодаря ти за хубавата притча!Скромният и разумен човек не прекалява.
Той знае къде е границата на допустимото! Той е непредубеден!


Ала днес виждаме колко много хора говорят без да са наясно въобще за какво става въпрос. Може би това е модерно.

Едни мисли на Саади гласят:

Ораторът - мъдрец все същото ще стори –
той първо ще помисли, после ще говори.

Мисли, преди устата да отрони фраза,
беда ли е това, че късно си я казал?

Мисли и говори поне след два-три мига,
и спри, преди да каже някой: “Стига!”

От своето магаре по-добър в речта си,
но то е по-добро от теб, говориш ли неясно.

Благодаря и ти желая спокойна вечер :)
цитирай
20. miaa - Жалко, че не ме разбра. . Явно не съм ...
04.04.2010 23:57
Жалко , че не ме разбра..Явно не съм била убедителна!
Всяко нещо трябва да се прави с разум и с постояннство! За да радва и помага на хората! За да е полезен , добър и всеопрощаващ всеки човек! Благодаря ти, Ikra!
цитирай
21. ikra - :)
05.04.2010 00:34
miaa написа:
Жалко , че не ме разбра..Явно не съм била убедителна!
Всяко нещо трябва да се прави с разум и с постояннство! За да радва и помага на хората! За да е полезен , добър и всеопрощаващ всеки човек! Благодаря ти, Ikra!


Благодаря ти за доуточняващите думи ;)
цитирай
22. kristabella - Прекрасна притча! Ако до всяко ...
05.04.2010 10:08
Прекрасна притча!

Ако до всяко добро същество
застане поне още едно,
ех, ще започне такъв живот,
че само си викам "Дано".

Ако към тия две същества,
прибавиш и още две,
ти знаеш ли колко прави това?
Най-малко хиляда и две.
Дано, дано, дано, дано, дано, дано,
до всяко добро същество застане поне още едно,
тогава, тогава, предвиждам такъв живот,
че само си викам "Дано".

Тогава престава да те е страх
и от страха те е срам,
щом има някой с теб, с мен и с тях,
щом няма никой сам.

Щом ти е трудно не се колебай,
не страдай току-така,
ела приятел и лапата дай,
аз ще ти дам ръка.
цитирай
23. injir - Доброто - всеки се стреми към него. ...
05.04.2010 10:54
Доброто - всеки се стреми към него. Но много малко хора го вършат. За съжаление.
цитирай
24. rpatel - Колко хубава история! А тази жена е ...
05.04.2010 12:29
Колко хубава история! А тази жена е наистина страхотна! Де да бяхме всички като нея... светът щеше да е невероятно място! Желая ти усмихнат ден!
цитирай
25. ikra - :) Благодаря!
05.04.2010 19:34
kristabella написа:
Прекрасна притча!

Ако до всяко добро същество
застане поне още едно,
ех, ще започне такъв живот,
че само си викам "Дано".

Ако към тия две същества,
прибавиш и още две,
ти знаеш ли колко прави това?
Най-малко хиляда и две.
Дано, дано, дано, дано, дано, дано,
до всяко добро същество застане поне още едно,
тогава, тогава, предвиждам такъв живот,
че само си викам "Дано".

Тогава престава да те е страх
и от страха те е срам,
щом има някой с теб, с мен и с тях,
щом няма никой сам.

Щом ти е трудно не се колебай,
не страдай току-така,
ела приятел и лапата дай,
аз ще ти дам ръка.


На мен също много ми хареса.
Лека вечер :)
цитирай
26. ikra - :)
05.04.2010 19:37
injir написа:
Доброто - всеки се стреми към него. Но много малко хора го вършат. За съжаление.


Съмнявам се, че всеки се стреми към доброто. Ако беше така, то и резултатите щяха да са доста по различни. За съжаление.
цитирай
27. ikra - Здравей!
05.04.2010 19:40
rpatel написа:
Колко хубава история! А тази жена е наистина страхотна! Де да бяхме всички като нея... светът щеше да е невероятно място! Желая ти усмихнат ден!


Мисля, че трябва да полагаме повече усилия в стремежа си към извършване на добро :)
Приятна вечер и повече усмивки :)
цитирай
28. bizcocho - "и исках да разбера дали пр...
06.04.2010 10:40
"и исках да разбера дали правиш това, което говориш." - историята е много хубава и поучителна, но в това изречение запънах. По-добре един да ме излъже/все някога истината изплува/, отколкото да го нараня с недоверие, защото, ако аз чуя тези думи отправени към мен, ще съм чашата на мълчанието в живота на изреклия ги. Човек, който се отнася с внимание към другите се отнася и с такова към близките си, и ако то не е забелязано как ще намерят очи за да го забележат, когато е изразено към останалите?
цитирай
29. divna8 - Чудесна притча :)
09.04.2010 07:40
Казано е:" ТВОЕ Е САМО ОНОВА, КОЕТО СИ ДАЛ...
Поздрав и усмивки за теб и семейството ти, Икра... :):):)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4758102
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49114
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031