Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2012 15:12 - Вие Също Ли Мразите?...
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 11110 Коментари: 22 Гласове:
31

Последна промяна: 17.10.2012 15:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Мевляна препоръчва: "Или изглеждай такъв, какъвто си. Или бъди такъв, какъвто изглеждаш!"
Несъмнено омразата и ненавистта към другите са семена от Ада, които низките души сеят сред хората, като се опитват да бъдат изключително убедителни в своята правота.
image
Венцеслав Константинов казва: „Намразваш другите, когато си намразил себе си.”
Манипулативно се внушава омраза към различните етноси и религии. Чрез филми, статии и медийни изяви хората биват плашени с мрачни светове, където преобладават сцени на насилие и ужас. Толкова явно и открито се демонизират мюсюлманите, че всичко сочи, че от тях не може да се очаква нищо добро и любвеобилно, а само тероризъм и насилие… Но ние вярваме, че това не е всеобщото мнение. Това е мнението на онези маси, които се надяват да извлекат полза от кавгите и конфликтните ситуации. Всъщност, затова се страхуват и не желаят да има градивен диалог и толерантни взаимоотношения между различните общности, защото техните користни планове ще се изпарят в небитието…
image
Джубран Халил Джубран казва: „Ненавистта е нещо мъртво. Кой от вас би искал да стане гробница?...”
Затова, най-големият дар, който днешните поколения биха завещали на своите деца и внуци, е да ги научат да прощават, да бъдат милосърдни и дружелюбни.
image
Санаи казва: “Ако вие стоите с главата надолу по отношение на Реалността, вашите знания и религия са изкривени.”
Думите му звучат като упрек към нас – потомците, привържениците на различните общности, които живеем в ХХІ век и се гледаме едни други с непознаване, неразбиране, изкривено, като че ли с главата надолу.
image
Бърнард Шоу казва: „Ненавистта е отмъщението на страхливеца за изпитания страх.”
Нека запомним и това, че социалните и етническите различия между хората не са причина за някакво надмощие. Същинското превъзходство не са расата или произходът, а възвишените морални ценности и духовното извисяване.
image Юнус Емре казва: "Обичай творенията, заради Твореца!"

Едни мъдри думи гласят: „Винаги помнете, че другите могат да ви мразят. Но тези, които мразят, никога няма да спечелят, освен ако и вие не ги намразите. И тогава сами ще се погубите.”
image Джубран Халил Джубран казва: "Приятели мои, спътници мои, горко на народ, който е пълен с вярвания и празен откъм вяра..."  image Един от тълпата рече:
- Учителю, говори ни за битието. Какво е да бъдеш?
- Днес да бъдеш означава да бъдеш мъдър, но не безучастен към безразсъдния; да бъдеш силен, но не за да унищожаваш слабия; да играеш с малките деца не като баща, а по скоро като другар, който би искал да научи техните игри.
Да бъдеш непринуден и простосърдечен с възрастните мъже и жени, да присядаш с тях в сянката на старите дъбове, въпреки че самият ти все още вървиш с Пролетта...

image
 




Гласувай:
31



1. angelabove - И двете си деца съм възпитавала в ...
17.10.2012 15:40
И двете си деца съм възпитавала в това, че гневът, мързела и лъжата са в основата на всяко зло. Трябвало е да добавям и Страха и Омразата. Явно са толкова далеч от мен, че дори не съм се сещала да говоря на децата за тях. За жалост нещата се промениха, живота се промени, светът се променя. Омразата все повече завладява душите на хората. И търси разнообразни форми, под които да "разцъфти". И с това да унищожи душите на мразещите. Аз съм православна християнка, българка. Живея в 21век, активно полваща се от всички удобства и постижения на техническата мисъл. Но това не ми пречи да вярвам и да търся упование в Бога. Потомка съм на преселници, бягяли от турците, търсейки спасение в чужди земи. Но това не ме кара по никой начин да мразя турците или мюсюлманите изобщо. И изпитвам искрено възмущение от хората, поругали пророка Мохамед и унижили вярата на милиони. Не мисля, че това ме прави по-малко християнка. Обичам всички хора, които живеят честно, спазват законите на страната и не налагат собствените си морал и възгледи на мен и децата ми. Уважавам вярата на всеки, щом тази вяра стои далеч от насилието във всичките му форми.
Поздрави.
цитирай
2. ikra - Наистина има на какво да научим подрастващото поколение...
17.10.2012 15:48
angelabove написа:
И двете си деца съм възпитавала в това, че гневът, мързела и лъжата са в основата на всяко зло. Трябвало е да добавям и Страха и Омразата. Явно са толкова далеч от мен, че дори не съм се сещала да говоря на децата за тях. За жалост нещата се промениха, живота се промени, светът се променя. Омразата все повече завладява душите на хората. И търси разнообразни форми, под които да "разцъфти". И с това да унищожи душите на мразещите. Аз съм православна християнка, българка. Живея в 21век, активно полваща се от всички удобства и постижения на техническата мисъл. Но това не ми пречи да вярвам и да търся упование в Бога. Потомка съм на преселници, бягяли от турците, търсейки спасение в чужди земи. Но това не ме кара по никой начин да мразя турците или мюсюлманите изобщо. И изпитвам искрено възмущение от хората, поругали пророка Мохамед и унижили вярата на милиони. Не мисля, че това ме прави по-малко християнка. Обичам всички хора, които живеят честно, спазват законите на страната и не налагат собствените си морал и възгледи на мен и децата ми. Уважавам вярата на всеки, щом тази вяра стои далеч от насилието във всичките му форми.
Поздрави.


Спокоен ден ви желая!
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Аз не мразя никого и постигам това ...
17.10.2012 16:36
Аз не мразя никого и постигам това без никакво усилие. Обратното може би не е вярно, може би има хора, които ме мразят, защото им казвам това, което мисля за тях, а то не винаги им допада.
цитирай
4. ikra - Браво на вас!
17.10.2012 16:58
kasnaprolet9999 написа:
Аз не мразя никого и постигам това без никакво усилие. Обратното може би не е вярно, може би има хора, които ме мразят, защото им казвам това, което мисля за тях, а то не винаги им допада.


Винаги има хора, които мразят някого по една или друга причина. Важното е ние да не мразим! Спокоен ден!
цитирай
5. vmir - Прекрасен постинг! Един от най-добрите, които съм чел.
17.10.2012 17:13
Споделям всяка дума в него. Звучи ми като утвърждаване на най-доброто в християнските вярвания.
цитирай
6. ikra - Радвам се, че ти е харесал!
17.10.2012 17:39
vmir написа:
Споделям всяка дума в него. Звучи ми като утвърждаване на най-доброто в християнските вярвания.


Добротата не е навредила никому :)
цитирай
7. анонимен - В Истанбул има над 130 Православни църкви!
17.10.2012 18:44
Там се намира и Вселенската патриаршия!
Тези факти са особено показателни за отношението на Мюсюлманите към Християнството.
Най - впечатляващо обаче е отношението им към църквата Света София.
Строена под зоркия поглед на самият Юстинян /537 г.сл .Хр/ и негова гордост/той възкликнал,че е надминал величието на Соломон със строежа на този храм/
През 1453 г.църквата е преустроена в Джамия.Смятало се е ,че мюсюлманите са унищожили прекрасните римски стенописи,но когато Ататюрк я обявява за музей и започват ремонтни работи се оказва,че стенописите на са били унищожени,а само замазани с хоросан.
И сега се виждат на места красивите римски мозайки с образите на Христос и Св.Богородица,както и библейски сцени.
ТОВА Е В ЦЕНТЪРА НА ИСТАНБУЛ!
Не ме интересуват просотиите на комерсиални авторчета от рода на печалбарката Фалачи.
Света го изследвам и усещам със собствени сетива и го преценявам през собствените си познания!
Омразата я насаждат хора с имперски амбиции.
Най - облагодетелствана от това противопоставяне е Русия - символът на всяка омраза!/дълго е за обяснение и затова ще се въздържа/
цитирай
8. ikra - Интересно мнение :)
17.10.2012 19:04
анонимен написа:
Там се намира и Вселенската патриаршия!
Тези факти са особено показателни за отношението на Мюсюлманите към Християнството.
Най - впечатляващо обаче е отношението им към църквата Света София.
Строена под зоркия поглед на самият Юстинян /537 г.сл .Хр/ и негова гордост/той възкликнал,че е надминал величието на Соломон със строежа на този храм/
През 1453 г.църквата е преустроена в Джамия.Смятало се е ,че мюсюлманите са унищожили прекрасните римски стенописи,но когато Ататюрк я обявява за музей и започват ремонтни работи се оказва,че стенописите на са били унищожени,а само замазани с хоросан.
И сега се виждат на места красивите римски мозайки с образите на Христос и Св.Богородица,както и библейски сцени.
ТОВА Е В ЦЕНТЪРА НА ИСТАНБУЛ!
Не ме интересуват просотиите на комерсиални авторчета от рода на печалбарката Фалачи.
Света го изследвам и усещам със собствени сетива и го преценявам през собствените си познания!
Омразата я насаждат хора с имперски амбиции.
Най - облагодетелствана от това противопоставяне е Русия - символът на всяка омраза!/дълго е за обяснение и затова ще се въздържа/

цитирай
9. zaw12929 - НАПИСАЛИ СТЕ ПРЕКРАСЕН ПОСТИНГ!
17.10.2012 19:42
Омразата ми е чужда. Въпрос е на възпитание. Когато национализираха имота на баща ми, майка плачеше, а баба ми ( майка и ) каза: "Златни му ръце и ум няма как да вземат. Да, той продължи да работи, като технически ръководител и много пъти ни сочеха, че сме хора без права, но и тогава и днес никога не мразех хората, които ни причиняваха бариери, затруднения. В селото живеехме, работехме , хранехме се на една маса с турци, играехне с децата, учехме в училище. Дядовците ни разказваха всякакви истории, как българчета и турчета- младжи са хорили по съседните села по сборове. Лично виждах организирането на мазни борби. На сватби ни канеха, те идваха и бяха дарувни и затова аз никога не мога да си помисля зло за тах, за когото и да било. Търся в себе си вината, ако нещо не се получава.
В Интернет има една група "анонимници", които влизат в блогове и сайтове да пишат грубости, а не да дискутират, да изкажат мнение. Прекрасната възможност да обменим мнение се пропилява

НАПИСАЛИ СТЕ ЕДИН ПОЛЕЗЕН ТЕКСТ С ЦЕННИ МИСЛИ. АЗ ИЗБРАХ ТЕКСТА: „Винаги помнете, че другите могат да ви мразят. Но тези, които мразят, никога няма да спечелят, освен ако и вие не ги намразите. И тогава сами ще се погубите.

Омразата, надменността стана национална "стратегия" на българите и тов, ако не се осъзнаем, ще погиби държавата ни. Аз не мразя и съветвам никой да не го прави, защото е грях! Непростим!
цитирай
10. hristo27 - " За да живееш в самота, трябва ...
17.10.2012 20:01
" За да живееш в самота, трябва да си животно..., или бог. "
Фридрих Ницше
цитирай
11. ikra - Благодаря ви! Само да ви кажа, че сте избрали прекрасен цитат. Размишлявайте върху него :)
17.10.2012 20:41
zaw12929 написа:
Омразата ми е чужда. Въпрос е на възпитание. Когато национализираха имота на баща ми, майка плачеше, а баба ми ( майка и ) каза: "Златни му ръце и ум няма как да вземат. Да, той продължи да работи, като технически ръководител и много пъти ни сочеха, че сме хора без права, но и тогава и днес никога не мразех хората, които ни причиняваха бариери, затруднения. В селото живеехме, работехме , хранехме се на една маса с турци, играехне с децата, учехме в училище. Дядовците ни разказваха всякакви истории, как българчета и турчета- младжи са хорили по съседните села по сборове. Лично виждах организирането на мазни борби. На сватби ни канеха, те идваха и бяха дарувни и затова аз никога не мога да си помисля зло за тах, за когото и да било. Търся в себе си вината, ако нещо не се получава.
В Интернет има една група "анонимници", които влизат в блогове и сайтове да пишат грубости, а не да дискутират, да изкажат мнение. Прекрасната възможност да обменим мнение се пропилява

НАПИСАЛИ СТЕ ЕДИН ПОЛЕЗЕН ТЕКСТ С ЦЕННИ МИСЛИ. АЗ ИЗБРАХ ТЕКСТА: „Винаги помнете, че другите могат да ви мразят. Но тези, които мразят, никога няма да спечелят, освен ако и вие не ги намразите. И тогава сами ще се погубите.

Омразата, надменността стана национална "стратегия" на българите и тов, ако не се осъзнаем, ще погиби държавата ни. Аз не мразя и съветвам никой да не го прави, защото е грях! Непростим!

Спокойна вечер :)
цитирай
12. ikra - :) Спокойна вечер!
17.10.2012 20:43
hristo27 написа:
" За да живееш в самота, трябва да си животно..., или бог. "
Фридрих Ницше

цитирай
13. 4aiotgluhar4e - Аз мисля, че омразата е еманация на ...
17.10.2012 23:41
Аз мисля, че омразата е еманация на простотията. Защото само прост човек може да мрази един нрод за това, което са правили дедите му или за вярата му. По тази логика и ние има за какво да сме мразени, защото нашите войски по време на двете световни войни не са се държали като ангели. Да не говорим за зверствата в историята на Христианството, които хич не са за гордост.
Не помня кой беше казал, че омразата е отрова, която разяжда първо съда, в който се намира.

P.S. Мелодията от клипа е страхотна. Скоро бях в един турски ресторант, тя звучеше там, но персоналът не можа да ми каже нищо за нея. Така че благодаря!
цитирай
14. ikra - Нормално е простотията да е водеща у някои хора. Поради това, че те освен да злословят и мразят - друго не им се отдава много...
18.10.2012 00:29
4aiotgluhar4e написа:
Аз мисля, че омразата е еманация на простотията. Защото само прост човек може да мрази един нрод за това, което са правили дедите му или за вярата му. По тази логика и ние има за какво да сме мразени, защото нашите войски по време на двете световни войни не са се държали като ангели. Да не говорим за зверствата в историята на Христианството, които хич не са за гордост.
Не помня кой беше казал, че омразата е отрова, която разяжда първо съда, в който се намира.

P.S. Мелодията от клипа е страхотна. Скоро бях в един турски ресторант, тя звучеше там, но персоналът не можа да ми каже нищо за нея. Така че благодаря!


Спокойна вечер ви желая :)
цитирай
15. lidis - Много хубав постинг!
18.10.2012 00:36
Мразят слабите, нереализиралите се, духом болните, завистливите, простите и елементарните злобни хора... Тази омраза е разцъфтяла по балканите и не е естествена за севера и скандинавците...всеки който мрази го смятат за непълноценен и дефектен човек, а на балканите се гордеят с омразата си...понякога ми е много болно за човешката деградация по българските земи и за нейната показност...
Поздрави за постинга!
цитирай
16. ikra - Благодаря ти!
18.10.2012 00:45
lidis написа:
Мразят слабите, нереализиралите се, духом болните, завистливите, простите и елементарните злобни хора... Тази омраза е разцъфтяла по балканите и не е естествена за севера и скандинавците...всеки който мрази го смятат за непълноценен и дефектен човек, а на балканите се гордеят с омразата си...понякога ми е много болно за човешката деградация по българските земи и за нейната показност...
Поздрави за постинга!

Спокойна вечер!
цитирай
17. анонимен - :-)
18.10.2012 06:33
Обобщенията за Севера ми се струва удачно да оставим за бъдещето. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E40d41m8R2c
цитирай
18. razkazvachka - Поздрави и от мен!
18.10.2012 09:39
Омразата е злото в нас, предизвикано чрез болка - когато се инфектира, трябва много силно волево усилие да го махнеш от себе си. А ние се пристрастяваме и корените се разрастват и пречат на разума да види безмислието им. И колко малко хора днес се замислят, че сеенето на омраза е убийство на човека, който я приема.
цитирай
19. ikra - Злото винаги го е имало и го има, няма защо да се заблуждаваме...
18.10.2012 11:31
С какви имена ще го назовем е друг въпрос. По-важното тук е какво правим ние, защото не сме в състояние да променим никого. От нас се изисква да подадем ръка, да дадем напътствие, да помогнем, ако имаме възможност...

Защо с промяната към добро не започнем от себе си?... Тогава бихме могли да очакваме и добри резултати. Не е нормално да изискваме от другите да са такива, каквито самите ние не сме. Нека станем по-добри! Спокоен и слънчев ден! :)
цитирай
20. zaw12929 - Предизвикахте смислен коментар. ...
18.10.2012 14:12
Предизвикахте смислен коментар. Това е което прави Интернет полезен!
Лек ден!
цитирай
21. kiarasoto - Прекланям се пред Руми и Джубран !
18.10.2012 20:01
Навсякъде по света са посети техните семена. Няма значение каква религия изповядваш, носиш ли в сърцето си песента на обичта, омразата бяга от теб, тя не живее в твоя свят. Можеш да я срещаш, но тя не те познава, защото ти не си и дал път да посее семената си в твоята нива.
Нивите на омразните семена изгарят, те взаимно се унищожават. Остават добротворните ниви, техните семена ще виреят в света на любовта, където няма разделение, а приемане и отдаване с обич.
Света се е разделил, за да се събере изново, пречистен и обновен. Тогава всички ще се наричат с единното име ХОРА - уникални и неповторими.
цитирай
22. pvdaskalov - Това е и мое верую...
14.03.2013 07:40
"Един от тълпата рече:
- Учителю, говори ни за битието. Какво е да бъдеш?
- Днес да бъдеш означава да бъдеш мъдър, но не безучастен към безразсъдния; да бъдеш силен, но не за да унищожаваш слабия; да играеш с малките деца не като баща, а по скоро като другар, който би искал да научи техните игри." Краят на посланието е най-труден - да научиш техните игри...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4774513
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49133
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930