Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2015 18:32 - От отмъщението до насилието
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 5817 Коментари: 16 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Често се случва, когато някой е наранен от друг или пък дадена група е пострадала от друга, отмъщението да се прояви като бърз и незабавен отговор. Онези, които са изцяло погълнати от мъстта, забравят предупреждението на историята: "Мислете преди да търсите отмъщение, тъй като то ще бъде посрещнато от друго такова." И в този ред на мисли, ще бъде построена верига от насилие и омраза, като и двете страни ще хабят енергия и средства, за да го осъществят.

Когато индивидът или групата съзрат, че им е причинено угнетяване, не трябва да търсят решение чрез прилагане на репресивни действия или ответни удари, а да потърсят начин за мирно разрешаване на проблема и възможности за избягване на конфликта. По този начин ще се сложи край на този проблем. Но, ако не се игнорира това напрежение още в зародиша му, това довежда до безкрайна поредица от реакции на омраза, отмъщение и насилие. Отмъщението винаги е насочено срещу другиго, но истината е, че най-голямата жертва тук е онзи, който копнее за него. Тежката цена, която заплаща се състои в това, че умът му се превръща в склад за негативни мисли и вместо да насочи сили и умения в изграждането на живота си, той започва да ги пилее за деструктивни действия спрямо другите.

image



Гласувай:
26



1. ivoki - Огънят не се гаси с огън, водата не се ...
24.03.2015 20:26
Огънят не се гаси с огън, водата не се спира с вода, войната не се прекъсва с война........
цитирай
2. ikra - Така е!
24.03.2015 21:39
ivoki написа:
Огънят не се гаси с огън, водата не се спира с вода, войната не се прекъсва с война........

Спокойна вечер! :)
цитирай
3. zaw12929 - ОТМЪЩЕНИЕТО Е ЗНАК ЗА НИСКА КУЛТ...
25.03.2015 07:17
ОТМЪЩЕНИЕТО Е ЗНАК ЗА НИСКА КУЛТУРА, НЕЗАЧИТАНЕ ДЪРЖАВНОСТТА, ИЗВОР НА БРУТАЛНОСТ И НАСИЛИЕ
цитирай
4. katan - Трябва да забравим думата "отмъщение".
25.03.2015 17:13
"Мислете преди да търсите отмъщение, тъй като то ще бъде посрещнато от друго такова."
цитирай
5. unearthly - Напълно съм съгласна и с написаното в постинга и с коментерите под него.
26.03.2015 07:09
Когато даряваш добро, няма как да не ти се отвърне с такова.
Е, има определени хора, които някак си си падат само по лошото, злото, но първо: аз смятам, че това е проява на някаква сила, която се е вселила в тях, а не на самата им човешка природа; и второ: отвръщайки им с добро може и да не ги променим, но със сигурност, ако отвръщаме с лошо, това ще доведе единствено до нови конфликти.
Поздрав.
Мона
цитирай
6. ikra - Знак е за много неща....
26.03.2015 21:55
zaw12929 написа:
ОТМЪЩЕНИЕТО Е ЗНАК ЗА НИСКА КУЛТУРА, НЕЗАЧИТАНЕ ДЪРЖАВНОСТТА, ИЗВОР НА БРУТАЛНОСТ И НАСИЛИЕ

цитирай
7. ikra - Да!
26.03.2015 21:55
katan написа:
"Мислете преди да търсите отмъщение, тъй като то ще бъде посрещнато от друго такова."

Спокойна вечер! :)
цитирай
8. ikra - Така е!
26.03.2015 21:56
unearthly написа:
Когато даряваш добро, няма как да не ти се отвърне с такова.
Е, има определени хора, които някак си си падат само по лошото, злото, но първо: аз смятам, че това е проява на някаква сила, която се е вселила в тях, а не на самата им човешка природа; и второ: отвръщайки им с добро може и да не ги променим, но със сигурност, ако отвръщаме с лошо, това ще доведе единствено до нови конфликти.
Поздрав.
Мона

Спокойна вечер! :)
цитирай
9. pvdaskalov - Не искам да се конфронтирам с уважаваните тук приятели, но кажете какво се прави...
26.03.2015 22:24
... когато плевелите задушават културните растения, за които полагаме грижи в градината или на полето, а защо не и в Блог.бг?.
Ако отнесем примерът да важи за човешките отношения, отрицателните прояви не би ли трябвало да се изтръгнат с корена? Обществото отмъщава ли, вкарвайки престъпниците в затвора? Или, по-простичък пример. Не следва ли този, който е предоставил любезно трибуната на Блог.бг за творчески изяви, да клъцне достъпа до нея за тези, които не спазват елементарна етика, чистота на езика, уважение към ближните? И ако Инвестор има доблестта да го направи, това отмъщение ли ще бъде?
Темата е сложна и би трябвало да се разглежда конкретно, с конкретни примери...
Поздрави за всички и най-вече за автора на постинга!
П и е р
цитирай
10. ikra - Здравей драги ми Пиер!
26.03.2015 23:06
pvdaskalov написа:
... когато плевелите задушават културните растения, за които полагаме грижи в градината или на полето, а защо не и в Блог.бг?.
Ако отнесем примерът да важи за човешките отношения, отрицателните прояви не би ли трябвало да се изтръгнат с корена? Обществото отмъщава ли, вкарвайки престъпниците в затвора? Или, по-простичък пример. Не следва ли този, който е предоставил любезно трибуната на Блог.бг за творчески изяви, да клъцне достъпа до нея за тези, които не спазват елементарна етика, чистота на езика, уважение към ближните? И ако Инвестор има доблестта да го направи, това отмъщение ли ще бъде?
Темата е сложна и би трябвало да се разглежда конкретно, с конкретни примери...
Поздрави за всички и най-вече за автора на постинга!
П и е р

Изключително различно е, когато става въпрос за плевели и хора... Навярно ще има и такива, които няма да се съгласят с мен, но лично моето мнение е такова. Съгласен съм, че темата трябва да бъде по-обширна. Тук идеята ми е, че трябва да бъдем по-милостиви един към друг, да сме носители на доброто, а не на злобата. Да се опитаме да не позволяваме на тези, които вкарват вражда между хората да успеят в своите коварни планове. Конфронтацията е най-удобното им извинение, за да правят каквото си искат! Нека бъдем сплотени и единни!
Спокойна вечер!
цитирай
11. emi1ts - "Каквото
27.03.2015 09:55
посееш ,това ще пожънеш"- стара мъдрост!Благодаря!
Хубав ден!
цитирай
12. donchevav - Напълно съм съгласна с благород...
27.03.2015 16:22
Напълно съм съгласна с благородството, с отказа от отмъщение и насилие като висш пилотаж в отношенията между хората, в частност - в мениджмънта на собствената душа:))). А иначе в природата важи къде-къде по-логичният закон : " На всяко действие - равно по големина и обратно по посока противодействие." Но човешкият живот не е само физика и механика, нали?:))))
Хубав постинг! Поздрави, скъпи Икра!
цитирай
13. getmans1 - Грешите, драги ...
28.03.2015 00:32
ivoki написа:
Огънят не се гаси с огън, водата не се спира с вода, войната не се прекъсва с война........


Огън с огън се гаси и физиката го доказва например, горящ нефтен или газов сондаж се гасят с ... огън!
Бързата и буйна вода се укротява от ... голямата спокойна вода, буйния разрушаващ всичко по пътя си поток се укротява в голямата спокойно течаща река, язовир, море, Амазонка в Океана!
И с войната е така, за радост но и дори за съжаление ... ако умниците бяха оставили ядрено оръжие в Украйна сега не бихме били свидетели на ставащото там.
цитирай
14. ikra - И аз често я цитирам :)
29.03.2015 12:38
emi1ts написа:
посееш ,това ще пожънеш"- стара мъдрост!Благодаря!
Хубав ден!

цитирай
15. ikra - Ами... има съществена разлика между физиката, механиката и живота :)
29.03.2015 12:40
donchevav написа:
Напълно съм съгласна с благородството, с отказа от отмъщение и насилие като висш пилотаж в отношенията между хората, в частност - в мениджмънта на собствената душа:))). А иначе в природата важи къде-къде по-логичният закон : " На всяко действие - равно по големина и обратно по посока противодействие." Но човешкият живот не е само физика и механика, нали?:))))
Хубав постинг! Поздрави, скъпи Икра!

Спокоен ден :)
цитирай
16. ikra - Ех, чак такива кардинални решения...
29.03.2015 12:44
getmans1 написа:
ivoki написа:
Огънят не се гаси с огън, водата не се спира с вода, войната не се прекъсва с война........


Огън с огън се гаси и физиката го доказва например, горящ нефтен или газов сондаж се гасят с ... огън!
Бързата и буйна вода се укротява от ... голямата спокойна вода, буйния разрушаващ всичко по пътя си поток се укротява в голямата спокойно течаща река, язовир, море, Амазонка в Океана!
И с войната е така, за радост но и дори за съжаление ... ако умниците бяха оставили ядрено оръжие в Украйна сега не бихме били свидетели на ставащото там.

Ставащото в Украйна е прекалено изкуствено създадено. И кой страда?! Обикновения народ! Вече на хората им омръзнаха борбите и съревнованията за надмощие, които са все в техен ущърб! Темата е прекалено дълга, за да успеем да я изчерпаме.
Лек ден :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4774505
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49133
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930