Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2015 17:44 - Агресията
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 3035 Коментари: 16 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Проявата на агресия е човешки проблем, който не трябва да се хвърля върху религията, с цел тя да бъде опетнена. 
Веднъж край Пратеника Мухаммед(Бог да го благослови и с мир да го дари) минало траурно шествие, а починалият бил юдей, но въпреки това Божият избраник се изправил на крака от уважение към човека и когато му напомнили, че мъртвецът е юдей, без да промени отношението и изражението на лицето си той отвърнал с думи, които призовават времето де спре и да го чуе, като рекъл: „НО
 Е ЧОВЕК!”

Нека думите му да проехтят както в ушите на неговите последователи, които не го познават в рамките на тези критерии, така и у агресорите, които постоянно изразяват ненавист и омразно отношение към ислямската религия и мюсюлманите, а така също и у защитниците на човешките права, които не са чували за утвърдените от него универсални послания в името на човечността!...


image



Гласувай:
28



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ikra - Нека да обичаме творенията, заради Твореца!
02.07.2015 17:48
Трябва да имаме вътрешната нагласа да приемем всички хора в положението, в което се намират; да отворим сърцето си за всички хора, като ги приемем заедно с техните плюсове и минуси; с уважение да прегърнем всички хора и както е казал великият поет Юнус Емре: „Да обичаме творенията, заради Твореца”.
цитирай
2. hloris - Както се казва: "От твоите уста в Божиите уши."
02.07.2015 17:53
ikra написа:
Трябва да имаме вътрешната нагласа да приемем всички хора в положението, в което се намират; да отворим сърцето си за всички хора, като ги приемем заедно с техните плюсове и минуси; с уважение да прегърнем всички хора и както е казал великият поет Юнус Емре: „Да обичаме творенията, заради Твореца”.


Хубаво послание и призив,приятелю! :)
Да приемем всички хора такива,каквито ги е създал Твореца,без да се стремим
да ги съдим,и поправяме според нашите критерии!

Да бъде така!
Поздрави,приятелю! :)
цитирай
3. ikra - Благодаря ви!
02.07.2015 18:12
hloris написа:
ikra написа:
Трябва да имаме вътрешната нагласа да приемем всички хора в положението, в което се намират; да отворим сърцето си за всички хора, като ги приемем заедно с техните плюсове и минуси; с уважение да прегърнем всички хора и както е казал великият поет Юнус Емре: „Да обичаме творенията, заради Твореца”.


Хубаво послание и призив,приятелю! :)
Да приемем всички хора такива,каквито ги е създал Твореца,без да се стремим
да ги съдим,и поправяме според нашите критерии!

Да бъде така!
Поздрави,приятелю! :)

Надявам се повече хора да възприемат това междуличностно отношение. Омразата всекидневно се насажда под най-различна форма. Вече ми се струва, че се възприема за странност справедливостта и милостта...
Лек ден! :)
цитирай
4. ikra - Трудно е човек да бъде толерантен, когато омразата и ненавистта текат във вените му...
02.07.2015 18:23
Трябва да разберем, че толерантност не означава отказ от религията и националността. Толерантността е умението да се живее в съгласие и мир с другите хора, като бъдат приемани такива, каквито са.
цитирай
5. zemela - Религиите не проповядват агресия, ...
02.07.2015 19:56
Религиите не проповядват агресия, но често стават удобна причина за проява на същата. А какво се крие зад привидно благочестивите намерения, винаги е друг въпрос. Поздрави!
цитирай
6. ikra - Да!
02.07.2015 20:54
zemela написа:
Религиите не проповядват агресия, но често стават удобна причина за проява на същата. А какво се крие зад привидно благочестивите намерения, винаги е друг въпрос. Поздрави!

Те "стават причина" поради незнанието на последователите, поради постоянното промиване на мозъците и наслагането на омраза. Виждаме как езикът на омразата може умело да се използва от заинтересованите. Днес в съвремието ни е най-лесно да се създават конфликти, а както виждаме, когато има размирни точки, има и облагодетелствани. Все си мисля, че съвремието ни трябва да бъде времето на диалога и глобалния мир - който може да се постигне без намесата на оръжие. Явно в желанието си да няма трупове по пътя на мира, забравям, че именно оръжейната индустрия е най-печелившата от всеки конфликт.
Лека вечер!
цитирай
7. emi1ts - Агресията
02.07.2015 21:01
съществува навсякъде по света независимо от религия,възраст,образование ....!Това е липса на толерантност и уважение към ближния!За съжаление няма изгледи за намаляване на този проблем защото като цяло нерешените проблеми във всички сфери на живота ни се задълбочават без да се решават!
цитирай
8. ikra - Наистина със съжаление можем да отбележим, че проблемите се задълбочават, вместо да бъдат решавани
02.07.2015 22:59
emi1ts написа:
съществува навсякъде по света независимо от религия,възраст,образование ....!Това е липса на толерантност и уважение към ближния!За съжаление няма изгледи за намаляване на този проблем защото като цяло нерешените проблеми във всички сфери на живота ни се задълбочават без да се решават!

цитирай
9. ikra - Нещо което е малко известно е, че...
02.07.2015 23:03
Сред основните предписания на религията ни са: сигурност на живота и собствеността, неприкосновеност на честта, свобода на вяра, идеи и мисли.
цитирай
10. donchevav - Най-много агресия в исторически ...
03.07.2015 00:41
Най-много агресия в исторически план народите са проявявали в името на вярата... Знам, че в повечето учения обичта между хората, уважението към противника, зачитането на човека до тебе, смирението и добротворството са поставени в основата на нравствено-религиозния кодекс - и все пак ми е трудно да разделя политиката, религията, властта - от насилието и агресията. Поздрави, скъпи Икра! Хубава вечер!
цитирай
11. zaw12929 - Как да си обясним наличието на ИД, тя ...
03.07.2015 06:32
Как да си обясним наличието на ИД, тя непрекъснато дели света, убива изнасилва... и не се нарича християнска, а тя нарича християните неверници?? Според мен, това са наемници на безбожници, които си отмъщават на невинни...
И какво ни топли, че религиите не са агресивни, ако от тяхно име се проявява агресия от която страдат милиои- страда човечеството, а Бог е един и иска доброта и къде е тя?!
цитирай
12. ikra - Здравейте!
03.07.2015 16:03
donchevav написа:
Най-много агресия в исторически план народите са проявявали в името на вярата... Знам, че в повечето учения обичта между хората, уважението към противника, зачитането на човека до тебе, смирението и добротворството са поставени в основата на нравствено-религиозния кодекс - и все пак ми е трудно да разделя политиката, религията, властта - от насилието и агресията. Поздрави, скъпи Икра! Хубава вечер!

Не съм убеден, че насилието се е вършило в името на вярата, а по-скоро прекривайки се зад религията. Това се е правило и преди, прави се и сега. Хората са малко запознати с Религиите, затова и манипулациите са твърде смели и яростни...
Спокоен ден!
цитирай
13. ikra - Обяснението е много ясно и очевидно
03.07.2015 16:43
zaw12929 написа:
Как да си обясним наличието на ИД, тя непрекъснато дели света, убива изнасилва... и не се нарича християнска, а тя нарича християните неверници?? Според мен, това са наемници на безбожници, които си отмъщават на невинни...
И какво ни топли, че религиите не са агресивни, ако от тяхно име се проявява агресия от която страдат милиои- страда човечеството, а Бог е един и иска доброта и къде е тя?!

Всеки има ум, за да успее да разбере какво се случва, стига да го използва трезво...
цитирай
14. inf0rmant - И защо да се обичаме заради "...
03.07.2015 17:50
И защо да се обичаме заради "Твореца"? Не може ли да се обичаме заради нас самите? Творецът, ако е такъв, не ще бъде съгласен с тази максима. Това е все едно да харесваме някоя музика заради изпълнителя /или композитора/, наместо заради самата тя и емоцията, която поражда в нас. С две думи: не съм съгласен.
цитирай
15. ikra - Всеки има право да изкаже своята гледна точка, независимо колко обективна е тя
03.07.2015 19:37
inf0rmant написа:
И защо да се обичаме заради "Твореца"? Не може ли да се обичаме заради нас самите? Творецът, ако е такъв, не ще бъде съгласен с тази максима. Това е все едно да харесваме някоя музика заради изпълнителя /или композитора/, наместо заради самата тя и емоцията, която поражда в нас. С две думи: не съм съгласен.
цитирай
16. djani - През далечната 1958 г. почина баща ми...
11.07.2015 09:51
Все още функционираше остъклената катафалка във Варна, теглена от 4 черни коня. Автомобилното движение тогава бе символично. Процесията, преминаваше пеш близо 2 км. през целия град по пътя към гробищата. Хората по тротоарите масово се спираха за миг и почти всички мъже сваляха шапките си. Просто като знак на уважение към един приключил живот на напълно непознат човек. А за днес, всеки може да каже по нещо, дори за осквернени и ограбени гробове...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4774284
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49133
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930