Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2015 16:44 - Образованието – „меката сила“ срещу екстремизма и насилието
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 3345 Коментари: 16 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
 "Образованието е меката сила срещу радикалния екстремизъм и насилието", заяви в Париж генералният директор на ЮНЕСКО Ирина Бокова по време на кръгла маса с участието на зам.-държавния секретар на САЩ Антъни Блинкън, спонсорирана от САЩ, Австрия, Оман и Турция.

Събитието се провежда в рамките на 38-та Генерална конференция на световната организация, предават специалните пратеници на БГНЕС в Париж Цветанка Арангелова и Огнян Асенов. Инициативата е част от линията на Изпълнителния съвет на ЮНЕСКО с резолюцията относно ролята на образованието като средство за предотвратяване на насилието и екстремизма, прието с единодушие по предложение на Съединените щати. Тя се основава на заключенията от срещата на върха на лидерите срещу насилието и екстремизма на 28 септември в ООН в Ню Йорк, председателствана от президентът на САЩ Барак Обама.

"Светът преживява бурни времена. Виждаме, престъпления срещу човечеството, извършени в името на екстремни идеологии. Виждаме преследвани малцинства и замлъкнали журналисти. Виждаме разрушено и ограбено културно наследство в Сирия и Ирак. Виждаме културно прочистване за отслабване на обществата и подкопаване на мира. Виждаме нарастващи хуманитарна и бежански кризи и оказване на натиск върху обществата. В тази картина има една червена нишка - радикалният екстремизъм и насилие". Така започна своя доклад г-жа Ирина Бокова.

"Няма само една причина за възникването на тази картина. Нито пък има една-единствена траектория, която да води една млада жена или мъж към екстремистко насилие. Това, което знаем е, че не е достатъчна една твърда власт, за да се ограничи тази заплаха. Трябва мека сила", беше основният акцент на дискусията.

"Радикалните екстремисти предлагат разрушение и омраза. Ние трябва да отговорим с култура и знания. Радикализмът и насилието насърчават страх и разделение. Ние трябва да отговорим с умения за критично мислене, с възможности за гражданско участие, с умения за диалог между културите", категорична бе Бокова.

"Насилието и екстремизмът проповядват изключване и расизъм. Ние трябва да обучаваме и образоваме хората за правата на човека, на уважение, толерантност, глобално гражданство", продължи тя.

"Младите жени и мъже се нуждаят от такова образование, което да се превърне в инструмент за осъществяване на мечтите и реализиране на стремежите. Никой не е роден престъпник, насилник или екстремист. Радикалният екстремизъм е изобретен, задействан, захранван и манипулиран. Младите хора могат да се приучат да мразят - ние трябва да ги обучаваме "на мир".

Виждаме това като нова фронтова линия за сърцата и умовете днес - в конфликтни ситуации, в мирно време, в бежански лагери, във всички общества", каза още генералният директор на ЮНЕСКО Ирина Бокова.

"Ние ще подкрепим вашата дейност за борба срещу екстремизма чрез образование като мобилизираме финансов ресурс и предложим нашите знания и експертизи", каза зам.-държавният секретар на САЩ Антъни Блинкън пред Ирина Бокова.

"Оценяваме вашата забележителна дейност като ръководител и считаме, че образованието срещу войнстващия екстремизъм трябва да бъде в центъра на общите усилия на ООН", добави зам.-държавният секретар на САЩ. Твърдо сме решени в най-скоро време да преодолеем временното спиране на финансиране на ЮНЕСКО от страна на САЩ, заяви още Блинкън.

"Образованието е начинът да се разоръжат процесите, които могат да доведат до насилие и екстремизъм - чрез подкопаване на предразсъдъци, чрез борбата срещу невежеството и безразличието. Това е духът на тази конференция", отбеляза още Ирина Бокова.


http://bgnes.com






Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivoki - НАСИЛИЕТО РАЖДА НАСИЛИЕ ! ОГЪНЯТ ...
21.11.2015 19:06
НАСИЛИЕТО РАЖДА НАСИЛИЕ !
ОГЪНЯТ НЕ СЕ ГАСИ С ОГЪН !
цитирай
2. ikra - Огънят не се гаси с огън - много правилно!
21.11.2015 20:57
ivoki написа:
НАСИЛИЕТО РАЖДА НАСИЛИЕ !
ОГЪНЯТ НЕ СЕ ГАСИ С ОГЪН !

Спокойна вечер :)
цитирай
3. vesever - Диалог между културите, мека сила. ...
21.11.2015 21:13
Диалог между културите, мека сила...всичко това аз смятам, че е неефективно в тези екстремни ситуации. Екстремистите не признават нито опити за диалог, нито "мека сила", уви, трябва да се действа твърдо. Виждаме докъде стигнаха с "мекост". Когато някой е дошъл да воюва и да унищожава, нищо не помага, освен "твърдата сила". Другото е наивно и самоубийствено.
цитирай
4. ikra - Разбира се, че трябва да има диалог - това е задължително...
21.11.2015 22:40
vesever написа:
Диалог между културите, мека сила...всичко това аз смятам, че е неефективно в тези екстремни ситуации. Екстремистите не признават нито опити за диалог, нито "мека сила", уви, трябва да се действа твърдо. Виждаме докъде стигнаха с "мекост". Когато някой е дошъл да воюва и да унищожава, нищо не помага, освен "твърдата сила". Другото е наивно и самоубийствено.

Разбира се, че трябва да има диалог - това е задължително. Препоръчвам ви да гледате нещата в перспектива. Опознаването е необходимо, за да няма завеси пред хората от различна култура и религия. Трябва да се научим да приемаме различните. Тези, които са с болни мозъци или зомбирани... - с една дума УБИЙЦИ, могат да бъдат дискредитирани, когато всички хора разберат и са убедени, че те не са вярващи, въпреки че развяват знамена с различни лозунги, носят дълга брада, чалма, ермолка или кръстче на врата... Те са просто едни нищожни убийци, отдалечили се от Божията милост, които не могат и не бива да бъдат причислявани към която и да е религия.
Спокойна вечер!
цитирай
5. vesever - Да, аз също съм за диалога, но те не ...
22.11.2015 10:33
Да, аз също съм за диалога, но те не искат диалог, а да убиват.
Затова смятам, че просто е нереалистична идеята за диалог - не влиза в техните планове.
Не казвам, че е лошо да има диалог, просто в такива случаи е невъзможно...
цитирай
6. pvdaskalov - * ! *
22.11.2015 10:49
"Тези, които са с болни мозъци или зомбирани... - с една дума УБИЙЦИ, могат да бъдат дискредитирани, когато всички хора разберат и са убедени, че те не са вярващи, въпреки че развяват знамена с различни лозунги, носят дълга брада, чалма, ермолка или кръстче на врата..."
Какво означава "дискредитирани"? В никакъв случай не означава "унищожени". А докато говорим, че образованието е „меката сила“ срещу екстремизма и насилието, какво има да се случва?! Живял съм три години в арабския свят сред образовани колеги. Те могат да бъдат прекрасни приятели... Какво стана в последните 30-ина години? Не разбирам...
П и е р
цитирай
7. ikra - От думите на Ирина Бокова се разбира не диалог с терористи, а между хората от различна религия и култура...
22.11.2015 11:34
vesever написа:
Да, аз също съм за диалога, но те не искат диалог, а да убиват.
Затова смятам, че просто е нереалистична идеята за диалог - не влиза в техните планове.
Не казвам, че е лошо да има диалог, просто в такива случаи е невъзможно...

От думите на Ирина Бокова се разбира не диалог с терористи, а между хората от различна религия и култура. Да разберат, че не трябва да има ненавист и насилие, че не са врагове едни на други, а трябва да се уважават и разбират - да има добруване и взаимопомощ.
Когато някой убива (или извършва друго престъпление) трябва да понесе своето наказание - в това отношение е категоричен както законът, така и религиозните догми. Но не е правилно за престъпленията на отделен човек, казващ, че извършва дадено престъпление в името на някоя религия - всички вярващи да носят петното и наказанието за неговото престъпление. Такава презумпция няма в наказателното право. Всеки трябва да понесе лично своето наказание.
цитирай
8. vesever - Да, съгласна съм с това, Икра. Аз ...
22.11.2015 11:47
Да, съгласна съм с това, Икра. Аз имам приятели мюсулмани и по никакъв начин не ги обвинявам за действията на терористите.
Лошото е в случая, че в Европа няма как да различат кои са терористите, и кои са мирни мюсулмани.
А че има разлика между културите и религиите, то е ясно, понякога дори драстични разлики, които хората не могат или трудно могат да приемат.
Лично аз не приемам многоженството в мюсулманската религия, по-точно възможността всеки мъж да има по няколко жени, някак извратено ми се вижда...също унизителното отношение към жената от страна на мъжа ми е неприемливо. Независимо откъде идва всичко това, дали от конкретна религия или извън религията, самото отношение за мен е неприемливо.

цитирай
9. emi1ts - Липсата
22.11.2015 11:50
на обективна информация от години за случващото се там , е от огромна полза за всички манипулиращи сили в този момент!Има ли конфликт знаем ,че и двете страни имат вина!Има причини ,които са довели до това трагично положение за всички!Докато не се дискутират причините и да има стремеж да се постигне диалог за премахването им не мисля,че ще има напредък в решаването на конфликтите!Напълно подкрепям изказаното от Ivoki мнение,че насилието ражда насилие!
цитирай
10. ikra - Под "дискредитирани" имах предвид разкрити, че не са това, за което се представят...
22.11.2015 12:17
pvdaskalov написа:
"Тези, които са с болни мозъци или зомбирани... - с една дума УБИЙЦИ, могат да бъдат дискредитирани, когато всички хора разберат и са убедени, че те не са вярващи, въпреки че развяват знамена с различни лозунги, носят дълга брада, чалма, ермолка или кръстче на врата..."
Какво означава "дискредитирани"? В никакъв случай не означава "унищожени". А докато говорим, че образованието е „меката сила“ срещу екстремизма и насилието, какво има да се случва?! Живял съм три години в арабския свят сред образовани колеги. Те могат да бъдат прекрасни приятели... Какво стана в последните 30-ина години? Не разбирам...
П и е р

Случва се това - както виждаш те застават пред камерите с шалове върху лицата. Защо? Нека покажат лицата си! Защото много хора ще ги разпознаят кои са и за кого се борят, и кой ги е изпратил там... Задкулисните игри ще станат ясни, а не това е целта. Целта е да има смут и насаждане на омраза към определена религиозна общност, в случая мюсюлманите. Както ти казваш "какво стана през последните 30 години?" Дори не са 30, друже. Този сценарий се разиграва от няколко години...
Приятен ден :)
цитирай
11. ikra - Да, вие говорите за догматичните различия. Нормално е всяка религия да има своите виждания по даден въпрос...
22.11.2015 12:28
vesever написа:
Да, съгласна съм с това, Икра. Аз имам приятели мюсулмани и по никакъв начин не ги обвинявам за действията на терористите.
Лошото е в случая, че в Европа няма как да различат кои са терористите, и кои са мирни мюсулмани.
А че има разлика между културите и религиите, то е ясно, понякога дори драстични разлики, които хората не могат или трудно могат да приемат.
Лично аз не приемам многоженството в мюсулманската религия, по-точно възможността всеки мъж да има по няколко жени, някак извратено ми се вижда...също унизителното отношение към жената от страна на мъжа ми е неприемливо. Независимо откъде идва всичко това, дали от конкретна религия или извън религията, самото отношение за мен е неприемливо.

Да, вие говорите за догматичните различия. Нормално е всяка религия да има своите виждания по даден казус. Но тук в темата се говори за необходимостта от междукултурен диалог и разбирателство, от обучителни програми, от съвместни мероприятия...
Спокоен ден :)
цитирай
12. vesever - Аз не съм такъв оптимист, като ви...
22.11.2015 13:00
Аз не съм такъв оптимист, като виждам докъде е стигнал светът, но е хубаво да има оптимисти.
Лек ден и от мен :)
цитирай
13. ikra - Да, манипулаторите са специалисти в тази област...
22.11.2015 13:03
emi1ts написа:
на обективна информация от години за случващото се там , е от огромна полза за всички манипулиращи сили в този момент!Има ли конфликт знаем ,че и двете страни имат вина!Има причини ,които са довели до това трагично положение за всички!Докато не се дискутират причините и да има стремеж да се постигне диалог за премахването им не мисля,че ще има напредък в решаването на конфликтите!Напълно подкрепям изказаното от Ivoki мнение,че насилието ражда насилие!

Мисля че никой друг няма полза от насилие и конфликти, от убийства и издевателства - освен лукавия и неговите привърженици...
Дано по-скоро хората се осъзнаят и си подадат ръце. Само чрез разбирателство и взаимно уважение можем да излезем от кризисните ситуации. Уважението може да се изрази дори само в това - да се приеме "различния" с неговите различия и да се осъзнае, че на всички нас прародителите са Адам и Ева - затова не убивайте, не накърнявайте и не подлагайте на унижение своите братя и сестри... Бог повелява на всички вярващи да живеят в мир един с друг и да го защитават от тези, които планират да водят война без оправдание, както и да застанат срещу тези, които причиняват безредици и убиват невинни хора...
Слънчев ден :)
цитирай
14. ikra - Всъщност именно невежеството позволява на радикализма да намери свои последователи.
22.11.2015 13:23
Всъщност именно невежеството позволява на радикализма да намери свои последователи. Погрешно информираните или едностранчиво информирани хора са уязвими на екстремистките движения, като усвояват техните идеи без да размислят внимателно над тях.
цитирай
15. kvg55 - Екстремистите и терористите също ...
22.11.2015 18:32
Екстремистите и терористите също са образовани.
Те са образовани от някого как да боравят с оръжие, как да водят бой, как да убиват, как да правят бомби, как да ги поставят в цивилни обекти и прочие подобни знания и умения. Първо трябва да се премахнат тези "учители".
цитирай
16. ikra - Може и да са образовани, но с военно образование, а не с духовно - хора с празни души и без морал...
22.11.2015 23:57
kvg55 написа:
Екстремистите и терористите също са образовани.
Те са образовани от някого как да боравят с оръжие, как да водят бой, как да убиват, как да правят бомби, как да ги поставят в цивилни обекти и прочие подобни знания и умения. Първо трябва да се премахнат тези "учители".

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4780721
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49137
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930