Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2016 19:15 - Истинско приятелство...
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 3435 Коментари: 11 Гласове:
35


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Имало двама много искрени и добри приятели.
Единият бил много хитър, смел и енергичен, а другият чистосърдечен, верен и мълчалив.
Един ден, хитрият отишъл при своя приятел с думите:
- Нещата не вървят нещо във фирмата ми, би ли ми услужил с пари?!

Чистосърдечният приятел, без да се замисля, му дал всичките си спестявания. С тези средства приятелят му успял да спаси бизнеса си.

Животът продължавал…

Един ден хитрецът отново отишъл при своя приятел, но този път с доста странно предложение:

- Приятелю, харесал съм много твоята годеница, би ли я оставил, за да я взема аз?!

Чистосърдечният приятел много се смутил, ала между тях имало толкова силно приятелство и обич, че не можел да му откаже, не се поколебал и я оставил.

След време чистосърдечният приятел изпаднал във финансово затруднение и си спомнил за добрината, която бил направил за своя приятел, като му дал всичките си спестявания. Затова отишъл при приятеля си и поискал да му даде някаква работа. Ала приятелят му отказал, под предлог, че няма работа за него. Човекът се върнал вкъщи тъжен и опечален, ала не се ядосал, нито се разсърдил на приятеля си.


Един ден, чистосърдечният приятел докато се разхождал, към него се приближил един болен и доста възрастен човек.

- Синко, много съм болен, ала нямам пари и не мога да си купя лекарства! – оплакал се старецът.

Човекът с добро сърце се смилил над възрастния човек, купил необходимите лекарства и го завел в къщата си, за да си почине и да си поговорят. Щом се оправил, старецът поел по своя път…

Не след дълго време добрият човек чул, че възрастният човек е починал. Ала имало нещо много странно – старецът бил много заможен и цялото си наследство бил завещал на него! Той вече бил богат!


Въпреки че бил малко разочарован от своя хитър приятел, той купил къща срещу работното място на приятеля си и се настанил там.


 Един ден, на вратата почукала стара, просеща жена, с думите:
- Синко, много съм гладна!

Добросърдечният въобще не се замислил, прибрал старицата и я нахранил. Поговорил си с нея и разбрал, че тя си нямала никой. Той й обяснил, че живее сам и й предложил да остане при него, за да му готви и помага в къщната работа. Старицата много се зарадвала и се съгласила.


След известно време старицата казала на своя домакин, че е добре да си намери добра девойка и да се задоми.

- За съжаление не знам как и къде да намеря, не познавам никого. 
- Аз познавам такова момиче и ти, ако си съгласен, ще те запозная с него!

Така тя ги запознала, харесали се и решили да се оженят.

Дошло време да бъдат изпратени покани за женитбата.
Чистосърдечният, въпреки че бил разочарован от своя приятел, не го пренебрегнал и също го поканил.

image

Събрали се много хора на гощавката. Добросърдечният човек взел микрофона и казал, че иска да сподели нещо. Започнал с думите:
- Преди време имах много добър приятел, когото изключително уважавах и обичах! Един ден, бизнесът му пропадна и поиска пари на заем от мен. Дадох му всичките си пари! След което каза, че много е харесал годеницата ми и иска да я оставя. Въпреки че много я обичах, с голяма тежест в гърдите си, аз я оставих! Защото ние с него бяхме истински приятели и не исках да го наранявам! Един ден изпаднах във финансово затруднение, отидох във фабриката му, за да потърся работа, но той не ми даде! Много се натъжих, но не се ядосах на приятеля си, защото ние бяхме истински приятели!...

Хитрият приятел много се разчувствал, взел микрофона от ръцете му и казал:
- Аз също преди време имах много добър приятел. Бях фалирал и поисках пари от него, а той ми даде всичките си спестявания. След което поисках годеницата му. Натъжи се, но се съгласи и с това. Поисках да се раздели с годеницата му, защото тя беше лоша жена и не исках да провали живота му. Когато той дойде да търси работа от мен, повярвайте ми, аз не можех да го взема за работник – той беше най-добрият ми приятел, затова му отказах работа. Изпратих му стария си баща, който беше пред умиране и го накарах да завещае богатството си на него. Уговорих майка си да се направи на просеща жена и да остане при приятеля ми, за да му помага в къщната работа. А момичето, което сега ще се омъжи за приятеля ми – тя е моята сестра!
Скъпи гости, ето, ние сме такива приятели!...



image



image




Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. emi1ts - Красива
31.08.2016 20:52
и трогателна история за човешките взаимоотношения,където най-важното основание е запазването на приятелството като ценност!Такава безрезервна отдаденост се среща рядко но е вдъхновяваща както и тази история!Поздрави!Хубава вечер!
цитирай
2. donchevav - Мило, затрогващо! Такива приказки ...
31.08.2016 22:01
Мило, затрогващо! Такива приказки зареждат с вяра и доброта за дълго време! Благодаря ти, скъпи Икра! Поздрави!
цитирай
3. pvdaskalov - * ! *
01.09.2016 22:17
Аз нямам думи! Очарован съм от спокойния разказ и неговия мъдър край.
Чувствам се малко неудобно, защото се имам за добър приятел, но не до такава степен, граничеща с наивност и глупост. А дали наистина има такива взаимоотношения?
Чий е този разказ, Икар? Ако е твой, създал си шедьовър!
Поздрави!
П и е р
цитирай
4. elenapeeva - Невероятна история или разказ и аз ...
02.09.2016 07:22
Невероятна история или разказ и аз нямам думи, но усещането е наистина , че те зарежда с вяра и доброта.
Поздравления ikra!
цитирай
5. ikra - Наистина всеотдайността се среща все по-рядко. Дано всеки има възможността да намери подобен приятел...
02.09.2016 20:14
emi1ts написа:
и трогателна история за човешките взаимоотношения,където най-важното основание е запазването на приятелството като ценност!Такава безрезервна отдаденост се среща рядко но е вдъхновяваща както и тази история!Поздрави!Хубава вечер!

цитирай
6. ikra - Надявам се повече хора да бъдат вдъхновени...
02.09.2016 20:15
donchevav написа:
Мило, затрогващо! Такива приказки зареждат с вяра и доброта за дълго време! Благодаря ти, скъпи Икра! Поздрави!

И аз благодаря!
цитирай
7. ikra - Друже, ти винаги намираш точните думи :)
02.09.2016 20:23
pvdaskalov написа:
Аз нямам думи! Очарован съм от спокойния разказ и неговия мъдър край.
Чувствам се малко неудобно, защото се имам за добър приятел, но не до такава степен, граничеща с наивност и глупост. А дали наистина има такива взаимоотношения?
Чий е този разказ, Икар? Ако е твой, създал си шедьовър!
Поздрави!
П и е р

Има такива взаимоотношения, бъди сигурен, приятелю!
Разказа не е лично мой. Превеждал съм го преди доста години. За първи път го пуснах в нета, ако не се лъжа 2010 година. Радвам се, че се е харесал на много хора, защото целта ми е била да има мотивиращ ефект.
Бъди жив и здрав, драги Пиер!
цитирай
8. ikra - Много благодаря!
02.09.2016 20:23
elenapeeva написа:
Невероятна история или разказ и аз нямам думи, но усещането е наистина , че те зарежда с вяра и доброта.
Поздравления ikra!

Приятни почивни дни!
цитирай
9. stela50 - Поздравления за споделения разказ...
03.09.2016 00:07
приятелството... да, има такова приятелство, има такава обич,
и те са безценни. Мъдри и топли послания, напомня притча.
Благодарности, Икра !
цитирай
10. ikra - Аз също благодаря и пожелавам слънчев ден!
03.09.2016 11:25
stela50 написа:
приятелството... да, има такова приятелство, има такава обич,
и те са безценни. Мъдри и топли послания, напомня притча.
Благодарности, Икра !

цитирай
11. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга!
13.09.2016 08:36
Много дълбока и мъдра притча за благородството и истинските неща в живота. Действително кой каквото прави, на себе си го прави и това е висшата житейска справедливост. Бъди жив и здрав, защото животът има нужда от хора като теб!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4774070
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49133
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930