Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2016 11:54 - Търси се съпруга
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 5809 Коментари: 19 Гласове:
32

Последна промяна: 29.11.2016 11:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
Абдуллах бил много остроумно момче, което искало да си намери също толкова умно момиче за съпруга, за да се разбират добре. Той тръгнал да си търси булка от село на село, но никъде не можал да намери...

Един ден, поемайки отново на път, той срещнал селянин, който се бил запътил към близкото село. Абдуллах се приближил до него, поздравил го и после му рекъл:
- Приятелю, ти ли ще ме носиш до селото или аз теб? - Ти луд ли си, момче! И аз съм с кон, и ти - как единия от нас да носи другия?! - възмутил се селянинът.

Абдуллах и селянинът продължили пътя си заедно. По едно време прекосили нива, в която имало купища слама. Абдуллах пак попитал стареца: - Как мислиш, дали стопанинът на тази нива е изял сламата или тя чака в джоба му?  Човекът изрекъл:  - Ох, Господи, ох!... - И ядосано му отвърнал: - Абе момче, ти луд ли си или си глупак?! Този, на когото е сламата е човек, а човек яде ли слама? Може ли купа сено да се побере в джоб!
Когато вече почти стигнали селото, в далечината забелязали много хора, които носели мъртвец към гробището, за да го погребат. Абдуллах отново не закъснял с поредния странен въпрос:
- Този в ковчега мъртъв ли отива към гроба или жив?  Селянинът поклатил съжалително глава и казал: - Ах, горкият ти! В теб няма никаква следа от здрав разум. Нали казваш „в ковчега”, а питаш дали е умрял или жив...  Селянинът вече наистина съжалил момчето и му предложил: - С този ум никой няма да те приеме за гост и ще останеш така на пътя. Затова ела поне при мен да пренощуваш тази вечер.

Завел го той вкъщи на гости и вечерта решил да сподели с дъщеря си колко жалко е за това момче, че не е наред с разума си и й разказал за всички въпроси, които му бил задал по пътя. А тя го предупредила: - Тате, този младеж съвсем не е такъв глупак, за какъвто си го помислил. Ще ти кажа какви са отговорите на тези въпроси: "По пътя ти ли ще ме носиш или аз теб?" - означава дали ти ли ще разказваш нещо забавно или аз, за да стигнем по-лесно.
"За сламата" - дали продавайки сламата е изял парите или ги е скрил в джоба си.
А относно "умрелия" - дали е извършвал добри дела и така е оставил следа след себе си или е пропилял живота си напразно.
- Хайде, иди сега и му кажи отговорите.

Бащата поразен от остроумието и на двамата младежи отишъл при Абдуллах и му казал:
- Знаеш ли, размислих върху въпросите ти. Искаш ли да ти дам отговор?

След което му казал това, което чул от дъщеря си. Абдуллах щом чул отговорите, много се учудил и го запитал: - Кажи ми, моля те, кой ти даде отговорите на тези въпроси? Със сигурност тези отговори не са твои!
Човекът се принудил да му каже истината и да разкрие, че това е била дъщеря му. Абдуллах възкликнал развълнувано:
- Ето, това е умното момиче, което търся от толкова дълго време!
 
И веднага поискал ръката й. Без много да се пазарят, двамата млади се видели, харесали се и се оженили. И несъмнено заживели щастливо в разбирателство, защото за разбирателството е нужно единомислие.


---------------------------------   Навярно от тук е произлязла и поговорката:
„Търкулнала се тенджерата
и си намерила похлупака.”



image

Приятна седмица, изпълнена с много добрина!

Да ви е сладко!

image  

 



Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nalia - И несъмнено са си родили умна щерка, Икра,
29.11.2016 12:20
защото е всеизвестно, че дъщерята унаследява майчиния интелект:)
цитирай
2. ikra - Напълно възможно :)
29.11.2016 12:22
nalia написа:
защото е всеизвестно, че дъщерята унаследява майчиния интелект:)

Приятен ден!
цитирай
3. anin - Привет!
29.11.2016 12:26
Хубава е притчата!
цитирай
4. анонимен - Ще опонирам на Налия-дъщерите н...
29.11.2016 12:29
Ще опонирам на Налия-дъщерите наследяват интелекта на бащите си. :))
Благодаря за хубавата приказка,Икра. :)
цитирай
5. pvdaskalov - * ! *
29.11.2016 12:30
Просълзи ме, защото боготворя умните млади!
П и е р
цитирай
6. ikra - Благодаря!
29.11.2016 12:43
anin написа:
Хубава е притчата!

цитирай
7. ikra - Щом има различни мнения, навярно и статистиката ще е различна :)
29.11.2016 12:47
thescarletletter написа:
Ще опонирам на Налия-дъщерите наследяват интелекта на бащите си. :))
Благодаря за хубавата приказка,Икра. :)

Радвам се, когато децата наследяват положителните черти на своите родители. Но много често ставаме свидетели и на обратното...
Децата трябва да се развиват в благоприятна обстановка и да се работи позитивно с тях, което да им позволи да изявят своите заложени добродетели.
Хубав ден!
цитирай
8. ikra - Благодаря ти, приятелю!
29.11.2016 12:48
pvdaskalov написа:
Просълзи ме, защото боготворя умните млади!
П и е р

цитирай
9. vesever - И на мен много ми хареса! Съгласна ...
29.11.2016 13:44
И на мен много ми хареса!
Съгласна съм за единомислието. Може би точно поради липса на единомислие много двойки се разпадат.
Поздрави!
цитирай
10. emi1ts - Много позитивна
29.11.2016 16:44
и поучителна история!Нека всеки ,независимо от възрастта си ,се стреми към повече знание,разбиране на важното в живота и неговия смисъл!Знания,които ще са му полезни да е по-щастлив и удовлетворен!Поздрави с пожелание за хубава и ползотворна седмица!
цитирай
11. flymore - Всяка притча
29.11.2016 19:28
идва при човека с послание, в момент, когато се нуждае от подкрепа. Мъдростта лекува, успокоява, вдъхновява.
Всичко добро, Икра!:)
цитирай
12. ikra - Навярно това е една от водещите причини...
29.11.2016 20:06
vesever написа:
И на мен много ми хареса!
Съгласна съм за единомислието. Може би точно поради липса на единомислие много двойки се разпадат.
Поздрави!

Приятна вечер!
цитирай
13. ikra - Благодаря!
29.11.2016 20:07
emi1ts написа:
и поучителна история!Нека всеки ,независимо от възрастта си ,се стреми към повече знание,разбиране на важното в живота и неговия смисъл!Знания,които ще са му полезни да е по-щастлив и удовлетворен!Поздрави с пожелание за хубава и ползотворна седмица!

Спокойна вечер!
цитирай
14. ikra - Имаме огромна необходимост...
29.11.2016 20:11
flymore написа:
идва при човека с послание, в момент, когато се нуждае от подкрепа. Мъдростта лекува, успокоява, вдъхновява.
Всичко добро, Икра!:)

Имаме огромна необходимост от мъдрост, особено в днешно време, когато простотията и негативното, злобно говорене и отношение взима превес над всичко останало...
Приятна вечер!
цитирай
15. donchevav - Хареса ми! Горе-долу реагирах като ...
29.11.2016 20:26
Хареса ми! Горе-долу реагирах като Пиер! Много е приятно да видиш умни и интелигентни млади хора - пълнят душата! Поздрави, скъпи Икра!
цитирай
16. tikoev - Да! Добра е притчата! Поздрави! :)
29.11.2016 21:40
Да! Добра е притчата! Поздрави! :)
цитирай
17. ikra - :)
30.11.2016 09:27
donchevav написа:
Хареса ми! Горе-долу реагирах като Пиер! Много е приятно да видиш умни и интелигентни млади хора - пълнят душата! Поздрави, скъпи Икра!

С пожелание винаги да има умни и интелигентни хора край теб!
цитирай
18. ikra - Благодаря!
30.11.2016 09:28
tikoev написа:
Да! Добра е притчата! Поздрави! :)

цитирай
19. shtaparov - Браво за чудесната вълнуваща ис...
30.11.2016 09:30
Браво за чудесната вълнуваща история!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4773250
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49132
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930