Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2017 17:13 - Защо да скърбя
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 2513 Коментари: 6 Гласове:
29


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image


“Луната започна да сияе и излъчва светлина,
защото не се изплаши от нощта
и не избяга от тъмнините.
А розата се сдоби с тази приятна миризма,
защото живее задружно с тръна.”

“Чуй тази истина и от самата роза.
Чуй какво казва тя:
Защо да скърбя за това, че съм заедно с тръна,
защо да тъжа?
Аз се научих да се смея,
защото проявих търпение
да съм заедно с този злонравен трън.
Чрез него спечелих възможността
да излъчвам в света красота и приятни ухания...”


(Джеляледдин ер-Руми)



image


image

ПРИЯТНА СЕДМИЦА
!



Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Както луната блести по-силно на ...
30.01.2017 17:58
Както луната блести по-силно на фона на тъмната нощ, а розата е по-примамливо красива в своята бодлива непристъпност, тъй човекът постига сиянието и красотата на своята душа не в отшелничество, а в непрекъснато общуване – понякога „благодарение”, понякога „въпреки”, но винаги „заедно” с другите хора, със себеподобните и различните.
Красив и мъдър постинг! Поздрави, скъпи Икра!
цитирай
2. nalia - Ти си нашият Мевляна, Икра:)
30.01.2017 19:33
Щеше ли да ни радва доброто, ако не познавахме и злото?
цитирай
3. ikra - Благодаря!
31.01.2017 13:06
donchevav написа:
Както луната блести по-силно на фона на тъмната нощ, а розата е по-примамливо красива в своята бодлива непристъпност, тъй човекът постига сиянието и красотата на своята душа не в отшелничество, а в непрекъснато общуване – понякога „благодарение”, понякога „въпреки”, но винаги „заедно” с другите хора, със себеподобните и различните.
Красив и мъдър постинг! Поздрави, скъпи Икра!

Напълно споделям - човек не бива да бъде отшелник. Лесно е да бъдеш далеч от изкушенията... Човекът е призван да бъде заедно със себеподобните си - независимо от техните различия. Та нима различията не са тази благодат, за която говори Руми... Надпреварата между нас би трябвало да бъде в добротата и отношението към творенията.
Слънчев ден и много усмивки!
цитирай
4. ikra - ...Трогнат съм!!! Но мисля, че съм доста далеч от този изключителен мъдрец...
31.01.2017 13:14
nalia написа:
Щеше ли да ни радва доброто, ако не познавахме и злото?

Радвам се, че схванахте подтекста. Злите хора се радват на лошите неща - именно защото не познават доброто. За тях е "фантастика" да се върши добро, без да има задни мисли. Но за тях е нормално това - съчувствам им. Животът им преминава в трупане на земни блага, ограбване на хората, гнет и манипулации. Това ги радва. Живот далеч от мъдростта и добротата, прилича на баластрата в реката. Водата ги гали, но по тях откриваш само тиня и насядали жаби...
Слънчев ден и много усмивки!
цитирай
5. pvdaskalov - * ! *
31.01.2017 14:59
Добричка ни е Вени, понякога дори не я заслужаваме, но понеже са й далече котките и не могат да ме одраскат за наказание, ще кажа смело, че съм против нейното "въпреки".
А на Натали ще кажа, че поне аз предпочитам да не ме сполетява ни добро, ни зло, защото лъжицата мед не може да подслади кацата горчилка, но лъжицата отрова може да убие. Затова в човешкото общество за отровните тръни има изградени лудници и зандани.
Икра, не съм в лошо настроение, а написах този коментар, защото точно така мисля.
Хубава седмица на всички и от мен.
П и е р
цитирай
6. ikra - Хубава седмица, Пиер!
01.02.2017 11:53
pvdaskalov написа:
Добричка ни е Вени, понякога дори не я заслужаваме, но понеже са й далече котките и не могат да ме одраскат за наказание, ще кажа смело, че съм против нейното "въпреки".
А на Натали ще кажа, че поне аз предпочитам да не ме сполетява ни добро, ни зло, защото лъжицата мед не може да подслади кацата горчилка, но лъжицата отрова може да убие. Затова в човешкото общество за отровните тръни има изградени лудници и зандани.
Икра, не съм в лошо настроение, а написах този коментар, защото точно така мисля.
Хубава седмица на всички и от мен.
П и е р

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4757431
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49114
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031