Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2019 00:14 - Притча за самурая и оскърбленията
Автор: havefun Категория: Лични дневници   
Прочетен: 582 Коментари: 1 Гласове:
10

Последна промяна: 23.08.2019 00:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Днес отидох на едно място с нагласата да се забавлявам, да поговоря с приятни хора и да се отпусна след работа. А тя каква взе, че стана. Няма да споделям подробности по темата, но някои от присъстващите хора бяха настроени зле към мен и към мои приятели неоснователно. Разкостиха ме, отнесох едни негативи. "Нахвърлиха" се върху мен.
Проблемът, е че когато към мен са отправени негативни неща, аз не ги отхвърлям, а ги попивам като гъба. Това ми се отразява и ги преживявам. 
Щеше да е много лесно- отрицателните слова да рекошират в мен и да изчезват, да минават пред едното ми ухо и да излизат от другото и край- забравям. НЕ! Аз ги поемам и всичко се наслоява в мен. Това ми се отразява, започвам да мисля относно това и се чувствам зле и аз.
Вечерта споделих с една много ценна за мен приятелка за случката. Тя ми даде ценен съвет и сподели тази притча с мен:

Някога в Япония, в едно село живял мъдър стар самурай. Веднъж, докато преподавал уроци на учениците си, към него се приближил млад воин, известен със своята жестокост и груб характер. Любимият похват на този воин била провокацията. Той успявал да извади от равновесие своя противник, който приемайки неговото предизвикателство, заслепен от ярост започвал да прави грешка след грешка, в резултат на което губел битката.

Младият боец се опитал да приложи своята техника и върху стария самурай. Започнал да го оскърбява и да го ругае, плюел и хвърлял камъни по него. Но мъдрият самурай останал невъзмутим и продължил със своите занимания. В края на деня, изморен и раздразнен от неуспеха си, младият воин си заминал.

Учениците на самурая, учудени от поведението на своя учител, го попитали:

- Но защо понесохте всички тези оскърбления и не го предизвикахте на бой? Нима се изплашихте от него?

- Ако някой дойде при вас и ви носи някакъв дар, но вие не го приемете, кой ще е собственик на този дар? – отговорил на въпроса с въпрос самураят.

- Ами предишният стопанин – този, който го носи. – казал един от учениците.

- По същия начин стоят нещата със завистта, омразата и оскърбленията. Докато не ги приемеш, те принадлежат на този, който ти ги поднася.



Гласувай:
10



1. germantiger - гласувам ЗА постинга
23.08.2019 00:52
макар текста в него да е добре поднесено смепло клише за позитивни НЕсамурайчета

всеки запознат с живота и войните с участие на самураи ще се засмее над текста
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: havefun
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3523521
Постинги: 1093
Коментари: 2386
Гласове: 1832