Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2017 19:22 - Проблемът на Дядо Планинар не е Северна Корея, а... чипа
Автор: merlin68 Категория: Политика   
Прочетен: 10536 Коментари: 22 Гласове:
-8

Последна промяна: 18.09.2017 20:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Решавам днес да прочета нещо забавно в блога, влизам в съответната категория и откривам там постинг чието заглавие ми се струва доста странно за категория "забавления". За да потвърдя или отхвърля съмненията си прочитам съответното писание и ме изпълва ново съмнение... Дали авторът му поради напреднала деменция, късогледство, или някакво друго неизвестно ми заболяване, е объркал "забавление" със "заблуждение", или пък съвсем целенасочено и съзнателно е решил да изпълни с "истински смисъл" понятието "забавление"?
Кратка биографична справка за автора:
Дядо Планинар е един типичен за страната ни демократ и активен борец против комунизма, постфактум разбира се. И сигурно поради тази причина вилата му е заобградена все от вили на бивши сътрудници на ДС, а понастоящем, вероятно повечето от тях демократи като него. Присъствието на дядо Планинар в това обкръжение е една нелепа според него случайност... но все пак имайте предвид и сентенцията - "в живота нищо не е случайно".
Предвид богатият си опит, дядо Планинар се чувства добре запознат със световните дела, затова и анализите му правят невероятен смисъл в очите на себеподобните му. Аз обаче като човек не взел никакво участие в борбата с комунизма (освен, че подведен от крехката си възраст се размотавах няколко пъти по площада и кряках "45 години стигат"), не съм никак впечатлен от очевидно тъпите му и лъжливи по отношение на фактите анализи. "Тъпи и лъжливи" не са силни думи в случая и веднага показвам защо:
Първо, "анализът" на дядката от раз започва с обвинения към "дългата ръка на Путин", станала причина за "проблемите" - Сърбия, Сирия, Крим, Източна Украйна и "къде ли не".
Фактите обаче са следните:
 - Не Путин бомбардира Сърбия, направиха го САЩ и НАТО;
 - Не Путин създаде ИДИЛ и не той ги наричаше "народа на Сирия", не КГБ, а ЦРУ осъществиха така наречената "арабска пролет" в страните от Близкия Изток и Северна Африка, и не Путин даде парите за това;
- Не Путин даде 5 млрд. долара (официално признати от САЩ) за "демокрацията в Украйна", а всъщност за преврата след който крайно десни екстремисти застанаха на чело на страната. Не Путин забрани руския език в Украйна, и не Путин изгори живи 50 човека в Одеса, не Путин стреляше с артилерия и танкове срещу Луганск и Донецк;
- Не Путин бомбардира Афганистан, Ирак, Либия... разрушавайки тези страни и предизвиквайки масова миграция надвишаваща вече тази от времето на ВСВ.
След като нарочи "дългата ръка на Путин", рупорът на демокрацията от вилното селище на ДС, сложи в нея и "последната й карта" - Северна Корея.
Първата причина на Путин да насъска Северна Корея срещу САЩ, била, че така той щял да си осигури победа на изборите. Малка слабост на "анализаторът", обаче е, че - Путин има най-високият рейтинг сред политиците в Европа и няма абсолютно никаква опасност да загуби изборите в Русия, още по малко от опозиционера на Запада - Навални, който до сега не можа да събере 5%.
Втората причина според "анализа", била, че Путин насъсквайки Северна Корея срещу САЩ, искал да въвлече САЩ и Китай във война. Тук всеки който може малко да мисли разбира, че САЩ, нямат абсолютно никакъв шанс за победа във война с Китай без използване на ядрено оръжие (китайците вече веднъж са изхвърляли САЩ от Корейския полуостров). А Путин определено не е психопат желаещ света да се изпари в ядрена гъба. Не му трябва подобна война, от година на година позициите на Русия и Китай в световната политика се засилват, засилва се и военната им и икономическа мощ. Това разбира се е в ущърб на САЩ, които от година на година губят позициите си на световен господар. Докато през 91г. бомбардираха Ирак, през 99г. бомбардираха Сърбия, след това Афганистан и пак Ирак безнаказано, то днес нещата са други. Опитите на САЩ, да налага едноличните си интереси в Сирия, срещнаха сериозен руски и китайски отпор. От тук на сетне е ясно, че светът не е еднополюсен и ако някой би рискувал да заложи на ядрена война, то определено този някой ще е губещия от развоя на събитията, тоест САЩ.
Наивна до глупост е и тезата на Дядо Планинар, че САЩ и ЕС, можели да сринат Китай със санкции като спрат да купуват продукцията му. Всъщност истината е, че лишавайки Китай от пазарите си. За ЕС и САЩ ще настъпи такъв дефицит, че малкия асортимент от стоки и липсата на банани по магазините ни по времето на комунизма ще изглежда като рай на изобилието в сравнение с това което ги чака. Освен това, по-голямата част от китайското производство е дело на американски и европейски фирми изнесени в Китай, та чии печалби ще удари подобно ембарго? Има обаче и друго - както правилно казва Дядо Планинар, САЩ дължат на Китай стотици милиарди долари, така е, обаче следващото му изречение как САЩ можели да девалвират долара и Китай да не получи нищо, не граничи, а направо е в зоната на идиотщината. За Китай няма нищо по-желано от това долара да се срине и юана да го замени като световна резервна валута. Девалвация на долара за САЩ, е равносилно на "перестройката" на Горбачов за СССР - пълен колапс и то не само икономически. Русия още не се е възстановила напълно от пораженията на перестройката, а САЩ, напълно биха се разпаднали защото те са сбирщина от алчни индивиди чиято национална спойка са доларите. И разбира се в замяна на загубите от девалвирането на долара, Китай ще национализира цялата американска собственост в страната.
Търсете интереса, така ще откриете виновника - мисълта е стара но винаги актуална. Дядо Планинар, подробно описва колко големи ползи имат САЩ от напрежението на Корейския полуостров:
- ВПК на САЩ ще увеличи продажбите на оръжие за региона;
- ако САЩ ударят Северна Корея, същата може да отвърне с опустошаването на Южна Корея и Япония, така САЩ се отървава от конкуренцията на две мощни икономики (дядо Планинар).
Така, че "анализатора" неволно открива виновника за "ПРОБЛЕМЪТ „СЕВЕРНА КОРЕЯ”" - интересът сочи - САЩ, а не "дългата ръка на Путин".
Що се отнася до глада в Северна Корея, как там в северната част, корейците били опасли тревата и ядели мъртъвците за белтъци, както пише "изявения общественик и анализатор", то аз в Корея не съм ходил и не знам. Обаче, като се има предвид как такива като него и до днес нагло лъжат колко по-бедни от сега сме били през комунизма, то определено и тук лъже. Да разработваш балистични ракети и ядрено оръжие е висш технологичен пилотаж и едва ли е по силата на умиращи от глад хора. Всъщност "анализатора" и тук сам си противоречи като от една страна говори за глад в Корея, а от друга заявява, че "Путин гарантира благосъстоянието на северокорейските рабочих и крестьян".
Въобще глупост и лъжа, при това елементарни. Не е чудно, че подобни хора провалиха комунизма, не се чудете и защо демокрацията се проваля.

В заключение ще кажа - да, проблем има, но той не е Северна Корея. Проблемът е, че през 1990г. бе срината по-добрата от двете основни обществени системи, в резултат на което днес светът е изправен на ръба на ядрена катастрофа имаща всички шансове да заличи човешката цивилизация.
Човечеството извървя дълъг път и сътвори чудеса в областа на техниката, но то не съумя да проумее нещо от ключово значение за оцеляването си - частният интерес не може да решава обществени проблеми. Колкото по-глобален става светът, толкова повече се натрупват общите проблеми нерешими от частните интереси. Пренаселване, изчерпване на природните ресурси, климатични промени предизвикани от човешката свръх стопанска дейност. Това са проблеми които могат да бъдат решени само в един свят доминиран от обществения интерес, от разумността, а не от печалбата на индивида.
Днес САЩ и ЕС, свикнали на столетия икономическо благосъстояние гарантирано чрез ограбване природните ресурси по цял свят, са изправени пред една страшна дилема: те или ще преживеят системна криза близка по мащаб с преживяното от социалистическите страни през 90 те години, или ще трябва да излязат победители в нова световна война. Дилемата е още по-страшна, защото позициите на така наречения "Запад" отслабват, докато позицията на Русия, Китай и съюзниците им се засилва. От изборът в решаването на тази дилема зависи бъдещето на човечеството.
Лично аз не съм оптимист.







Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав!
18.09.2017 20:20
Добър, сериозен анализ. Постингът ти "прави смисъл"...
цитирай
2. alchemist - На мен въобще не ми пука за международното положение, защото от мен нищо не зависи.
18.09.2017 20:44
Коста прави много хубави пътеписи и увлекателно написани, при това. Но защо прави толкова реклама на г-н Валдемар Вегов и Руссланд, не мога да си го обясня. Лично аз имам един такъв близък човек - турбо демократ. А когато му един път бях на гости, в неговият апартамент ми каза: "Виж какво има залепено на витрината." А аз му отвърнах: А, ти на коя партия беше член преди 1989 г?" На мига се сконфузи и взе да мрънка: "Ами времената бяха такива. Беше модерно..." Но това беше разговор между роднини и почти всичко бе позволено. Къде шеговито, къде сериозно му зададох този въпрос и пак взехме да мислим върху стикера на СДС, залепен през ранната демокрация.
цитирай
3. freeoldmen - А аз на Дядо Планинар му се възхищавах...
18.09.2017 21:11
Преди 3-4 години, когато публикуваше чудесни постинги за нашите планини,
от първо лице.

И исках да съм като него, да кажа майната му на всичко, да метна раницата и
да бъда пак човек.

Беше друг. Виждаше по нормален начин нещата, болеше го от съсипията, която вижда при пътешествията си.

Но напоследък нещо се пречупи в него.

Дано и ние не станем такива.
цитирай
4. getmans1 - Коментар ха-ха-ха, контрата пък ...
18.09.2017 21:31
Коментар ха-ха-ха, контрата пък хи-хи-хи.
Казано по друг начин "Търкулнало се гърнето и си намерило капака.".
цитирай
5. merlin68 - Антихрист Смотри, как рушится ...
18.09.2017 22:29
Антихрист

Смотри, как рушится мир,
Как теряет голову память,
С каждым днем
Приближая конец.

Война начало начал,
Поднимает черное знамя.
До небес
Копоть рваных сердец.

Каждый роет свое себе,
Личной совестью выжит стыд.
Для напора в слепой борьбе
Кукловодам открыт кредит.
Загребаем ковшами жар,
Да без меры стрижем с куста,
А над этим ползет пожар
Антихрист-мегазвезда.

Огни лукавых столиц
Ворожат беспечные души.
Пустота
Гнезда вьет изнутри.

Смотри на сытую грязь,
С ними ты завязан по уши,
Ты здесь жил,
Так иди и смотри.
цитирай
6. bojinkata - Поздрав!
19.09.2017 08:54
Поздрав!
цитирай
7. raders - :) Съвсем малко не достига, за да ...
19.09.2017 11:33
:) Съвсем малко не достига, за да бъде истина. Да се говори, че Щатите осиромащяват, а Русия /хеле пък Северна Корея/ процъфтява е доста смело начинание. Поне засега. Не съм съгласен също, че Северна Корея е в правото си да експериментира с ракети над небето на Япония и Южна Корея. А тя го прави. И дори се опитва да заплашва, че ще ги унищожи. Което е твърде инфантилно. Съгласен съм, че Щатите и Европа забъркаха голяма каша с арабите и сега всички я сърбаме. Дано поне това се промени, като дойдат по-нормални правителства. На мнение съм също, че Европа и Русия имат общ път и трябва да се споразумеят. Общо взето, казаното тук е една полуистина, характерна за фанатичномислещите.
цитирай
8. merlin68 - raders, след тоталната разруха и ...
19.09.2017 12:25
raders, след тоталната разруха и разпадането на СССР, СИВ и Варшавския договор по времето на Горбачов и Елцин, Русия изглеждаше като стара беззъба мечка която лешоядите от всички страни чакаха да умре... обаче тя не умря. И от тогава до днес се засилва политическата, военната и икономическа мощ на Русия. В това няма нито лъжа, нито преувеличение някакво.
Виждам, че дописваш написаното от мен между редовете ми, а авторството си приписваш на мен - аз никъде не съм писал, че Северна Корея процъфтява! Писал съм, че там не съм ходил, но силно ме съмнява корейците да умират от глад поради причини които съм посочил.
Същото се отнася и до несъгласието ти севрнокорейски ракети да прелитат над Япония. Нима аз някъде съм писал, че съм съгласен с това?
Така, че общо-взето оценявам критиката ти като не много основателна, нещо характерно за не вникващите в текста който четат.
цитирай
9. bumerang - Проблемът на света е
19.09.2017 12:55
Конфликтът между личния и обществения интерес. Вярно. Антихристът - мегазвезда. Вярно. Анти значи против, срещу - нали т.е. срещу Христос. Но следва въпрос. Кой зачеркна Христос от живота ни? Кой подложи на отрицание вярата в него, ценностите му? Кой следеше, клеветеше и дамгосваше като врагове ония, които ходеха на църква? Обществения интерес може да бъде защитен от хора, които притежават морално-етични ценности.
цитирай
10. merlin68 - Конфликтът между личния и общес...
19.09.2017 17:05
bumerang написа:
Конфликтът между личния и обществения интерес. Вярно. Антихристът - мегазвезда. Вярно. Анти значи против, срещу - нали т.е. срещу Христос. Но следва въпрос. Кой зачеркна Христос от живота ни? Кой подложи на отрицание вярата в него, ценностите му? Кой следеше, клеветеше и дамгосваше като врагове ония, които ходеха на църква? Обществения интерес може да бъде защитен от хора, които притежават морално-етични ценности.


Темата е много обширна та се чудя как да я съкратя.
Аз пиша, че през 90г. рухна по-добрата от двете основни обществени системи... не идеалната.
Що се отнася до отрицанието на вярата и репресиите към вярващите, не бих желал да защитавам тогавашната власт, а ти сякаш ме поставяш в такова положение:) Да, репресии сигурно е имало и те основно са дело на на хора притежаващи една страшно лоша черта - престараването. Репресии звучи страшно, не знам как е било в първите години след 9 септември, но от годините на моите съзнателни спомени за репресии спрямо духовници и вярващи и дума не може да става. Аз лично съм кръщаван в църква през 68 или 69 година (не ми се рови да го търся за точност), и никой не е пречил за това на родителите ми, нито ги у порицавал по някакъв начин. Самото образование в училище обаче оборваше религията и я изпращаше в историята - това е вярно. Но дали сега затова сме атеисти? - сигурно и заради това, но на запад нямаше комунизъм, а тяхното образование не отрече ли религията, не я ли изпрати в историята? Да не би днес французите, британците, германците да са по набожни от нас? Църквата загуби позиции в цял свят и това колкото и да ти се струва странно не се дължи на комунизма. Днес руснаци и поляци (бивши комунисти), са сред на-вярващите народи в Европа заедно с испанците и италианците.
Трябва също да се каже, че църквите в голямата си част се поддържаха през социализма, а всички духовници получаваха заплати, нещо което днес при "набожните" "демократи" го няма. Ролята на църквата за запазване на българщината и за ролята и за възраждането и ограмотяването на българите се подчертаваше в учебниците по история и никога не е била подценявана.
Добродетелите възпитавани през соца не бяха особено различни от християнските добродетели и тези които имат спомени от онова време знаят, че хората като цяло бяха значително по-добри от днес. Лично аз считам, че това не се дължи толкова нито на социалистическите ценности и възпитание, или пък на християнските такива, по-скоро зависи от начина на живот, осигуреността и спокойствието тогава изваждаха добрите черти на хората, днес е обратното.
много още може да се каже по темата, но нека спрем до тук.
Ще коментирам и последното ти изречение, че обществените интереси трябва да се защитават от хора с морално-етични ценности. Да, това би било отлично, но никога не се получава. А не се получава защото на челни места се катерят хората с най-остри лакти, което качество както и да го погледнеш е антипод на морал и етика. Това е проблемът на проблемите и затова отново сме пред война.
цитирай
11. mt46 - Християнството е зачеркнато доста отдавна...
19.09.2017 22:15
bumerang написа:
Конфликтът между личния и обществения интерес. Вярно. Антихристът - мегазвезда. Вярно. Анти значи против, срещу - нали т.е. срещу Христос. Но следва въпрос. Кой зачеркна Христос от живота ни? Кой подложи на отрицание вярата в него, ценностите му? Кой следеше, клеветеше и дамгосваше като врагове ония, които ходеха на църква? Обществения интерес може да бъде защитен от хора, които притежават морално-етични ценности.

Модерният свят, буржоазните революции оставят вярата в Бог на заден план, утвърждават рационализма...
Ницше пише в "Антихрист": „Още самата дума „християнство" представлява недоразумение; всъщност - имало е само един християнин и той е умрял на кръста. Самото „Евангелие" е умряло на кръста. Онова, което от онзи момент наричат „Евангелие", винаги е било противоположно на това, заради което той е живял - било е „лоша вест", дисангелие." (1, 217)
http://notabene-bg/read.php?id=31
цитирай
12. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Мерлин!
19.09.2017 23:05
Чудесен анализ си направил! НтТакъв, на какъвто ти си способен!
Прегледах материала му и направих двусмислен коментар!
Според мене отклонява вниманието в погрешна посока!
Аз не знаех ,че е бил в ДС, имаше интересни и патриотични пътеписи и не съм и допускал ,че е "наш" човек!
Впрочем ,това обяснява антикомунистическото му и най-вече антируското му поведение Най- изявените такива са от ДС! Вероятно и задачата им е такава
Би било смешно, ако не беше жалко
Защото цената я плащат обикновените хора!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
13. merlin68 - Чудесен анализ си направил! НтТ...
19.09.2017 23:39
leonleonovpom2 написа:
Чудесен анализ си направил! НтТакъв, на какъвто ти си способен!
Прегледах материала му и направих двусмислен коментар!
Според мене отклонява вниманието в погрешна посока!
Аз не знаех ,че е бил в ДС, имаше интересни и патриотични пътеписи и не съм и допускал ,че е "наш" човек!
Впрочем ,това обяснява антикомунистическото му и най-вече антируското му поведение Най- изявените такива са от ДС! Вероятно и задачата им е такава
Би било смешно, ако не беше жалко
Защото цената я плащат обикновените хора!

Хубава вечер, приятелю!


Не е смешно, даже не е и жалко, глупаво е.
И само виж манталитета... 20 дядовипланинаротиквенчета са ме полазили:)))
цитирай
14. leonleonovpom2 - Изненадал съм го с втория коментар! ...
20.09.2017 12:57
Изненадал съм го с втория коментар! чуди се какво да отговори
Сбърках, по начало отбягвам да се намесвам в подобни творения
И вако и тако съм виновен
Или съм комунист, или фашист, според случая!
Е, имал съм и повече от 20, даже не са отбелязвани като посетители
Гаврят се с постинга ти Надуват читателите, искат да покажат ,че големия брой се дължи на интереса- в кавички на недоволните Разбира се, показал съм в предния коментар мнението си, гласуването ми е абсурдно да е друго

Такива са като двуликия Янус
Едната глава е назад, към добрите за тях времена, от които сега няма полза и няма сметка да се хвалят респективно!
Удобно е да се оплюват
Другата е напред ,към очертаващото се отново светло Бъдеще То пък е много удобно и полезно да се хвали! За келепира!
Лицемери и двуличници!?
цитирай
15. merlin68 - Изненадал съм го с втория коментар! ...
20.09.2017 18:34
leonleonovpom2 написа:
Изненадал съм го с втория коментар! чуди се какво да отговори
Сбърках, по начало отбягвам да се намесвам в подобни творения
И вако и тако съм виновен
Или съм комунист, или фашист, според случая!
Е, имал съм и повече от 20, даже не са отбелязвани като посетители
Гаврят се с постинга ти Надуват читателите, искат да покажат ,че големия брой се дължи на интереса- в кавички на недоволните Разбира се, показал съм в предния коментар мнението си, гласуването ми е абсурдно да е друго

Такива са като двуликия Янус
Едната глава е назад, към добрите за тях времена, от които сега няма полза и няма сметка да се хвалят респективно!
Удобно е да се оплюват
Другата е напред ,към очертаващото се отново светло Бъдеще То пък е много удобно и полезно да се хвали! За келепира!
Лицемери и двуличници!?


Аз съм на малко по-различно мнение относно гаврата:)
Гавра е когато направиш някой за посмешище използвайки собствената му глупост. Докато това тук с минусчета без звук си е чекистка... а пардон, чекиджийска работа:)
цитирай
16. born - Трудно би могло да се добави нещо повече към написаното от теб, но ще се опитам.
22.09.2017 22:00
Въпросният екземпляр е определено обременен /вероятно психопат/ обсебен от собственото си величие и непогрешимост. Но това не е толкова зле, ако не беше натрапчивата му мания да назидава всички, които не му се възхищават. Типично асоциален тип. Кой нормален човек ходи сам като сомнамбул по планините, отнася се към жените като към сексуален подобект и категоризира дори и световните музикални творци по политически критерии ? Човек, който не е пипал музикален инструмент и най-вероятно не може да изпее без фалш и една нота ! Ето една причина за комплексираност. Мога да направя и по-подробен психологичен анализ на планинското влечуго, но не заслужава подобно внимание.
цитирай
17. staler - не разбирам много от туризъм и пл...
24.09.2017 21:11
не разбирам много от туризъм и планинари,тъи че по тоя въпрос--пас.....колкото до твърдението---по добрата система умря...това е парадоксално и безмислено,колега.....една по добра система не може да рухне от само себе си, защото дошъл реда на колхозника горбачов да я ръководи.......грешката ви изглежда идва от факта че не правите разлика между капитализма които съществуваше в страни като австрия,тези от скандинавието,финландия,дори германия и франция/малко по комплициран случаи са/от една страна и този в "корпоративна"америка/израза е от началото на миналия век/......надявам се ,известно ви е че стандарт оил на рокъфелърите е бил абсолютен монополист за около 30 години и то в началото на нефтената революция,време достатъчно да превърне една млада америк демокрация в това което е тя днес..........според мен перестроичиците съвсем съзнателно ни набутаха в дикенсовия /неолиберален по съвременната терминология/капитализъм,вместо плавно,постепенно да еволюират съветски модел към социалните,политически и икономически практики на гореизброените страни...
цитирай
18. merlin68 - staler, няма грешка и дори вие го ...
24.09.2017 22:34
staler, няма грешка и дори вие го потвърждавате в критиката си като говорите в минало време за този да го наречем "социален капитализъм" в Австрия, Финландия... Той още не е умрял, но отмира и вината ще се съглася отчасти е на перестройчиците макар и не по начина който вие я виждате. Двуполюсната система създаваше условия за различни смекчени варианти на капитализъм и социализъм. След рухването на съветския социализъм се получи един вакум който много бързо бе зает от най-агресивният капитализъм, тоест корпоративния. Естественият ход след това е налагането му като всеобщ икономически порядък... и не само, защото подобни финансово-промишлени мегаструктури неизбежно се просмукват в политическата власт, те контролират и медиите. А както знаете в икономиката няма демокрация. Демократичните принципи не важат за корпорациите от което следва, че съвременната политика демокрацията се превръща в параван зад който незнайни за избирателите лица дърпат конците.
Това е естественото развитието на капитализма базирано върху конкуренцията, накрая ще остане само един. Или иначе казано системата на капитализма характерна с многообразие на собствеността в следствие действието на основния си принцип - конкуренцията, върви към окрупняване собствеността, тоест преминава в своята противоположност. Така капитализма наближава до момента в който ще заприлича на съветския социализъм - всичката собственост и власт на едно място... обаче с една огромна разлика, при социализма субекта беше държавата, а сега ще бъде КОЙ? Субекта КОЙ, при това няма никакво намерение да се установи в границите на една държава и дори континент. Нима вие не разпознавате субекта КОЙ, когато си пуснете телевизора и видите поредния европейски лидер правещ невероятни словесни еквилибристики за да облече в приемлива форма едно решение неприемливо за собствената му страна? Не се ли питате КОЙ стоеше зад Меркел когато покани милионите мигранти? А зад президентите на САЩ, КОЙ стоеше докато години бомбиха и създаваха мигранти?
цитирай
19. staler - не мога да се съглася и то не защото ...
24.09.2017 23:51
не мога да се съглася и то не защото държа непременно да съм победител в някакъв спор......деиствително парадоксално или не, съществуващата съветска система дисциплинираше проявите на този"интернац финансово-корп елит ",но:1.това по никакъв начин не можеше да е причина и основание,тази съветска система да продължи да съществува в тогавашния и вид/добре известни са собственните и противоречия/.....2.държавите на "социалния капитализъм"тръгнаха по кривите пътеки не поради някакви вътрешни причини,дисбаланси или необходимости,а защото са впрегнати в схемата на петродолара/външна по характера си/.....тези страни са самоиздържащи се,произвеждащи икономики....имат нужда от суровини и ресурси за които си плащат с продукти с много висока принадена стоиност.....3.ако съветския блок с целия си суровинно-ресурсен,военен ,полит и човешки потенциал бе тръгнал към интеграция именно с тези страни и този модел на капитализъм сега света щеше да изглежда по съвсем различен начин....4.съвсем не е неизбежно и естественно големите пари да превземат държ и полит структури,медии,общ организации и т.н.,антимонополното законодателство е в сила и в момента/наскоро бил геитс си го спомни по трудния начин в европа/.../наи голямата банка в света е с седалище в швеицария,но там решават кантоните в пряк режим на гласуване,баба меркел преди неколко години се разтича и на бързо свали таината на банковите влогове и операции за няколкото хиляди нахитрели германски данъконеплатци и т.н./.....самото съществуване на въпросните държави/макар и в не наи добра кондиция/показва точно обратното,това е и смисъла на понятието "социален","държавен" и т.н. капитализъм.
цитирай
20. merlin68 - Да, в социализмът имаше противо...
25.09.2017 18:11
Да, в социализмът имаше противоречия, добре са известни въпреки, че се съмнявам, че моя списък би съответствал на вашия.
А според вас, противоречията в капитализма и демокрацията, мъничка част от които посочих в предходния коментар, по-малки и поносими ли са от тези на социализма?
Като говорите, че страните на "социалния капитализъм" са тръгнали по кривия път под външен натиск, а не защото не могат да се самоиздържат, то навярно намеквате, че социализмът не можеше да се самоиздържа и поради тази причина се провали. Няма как да се съглася с подобно мнение, вие ми приличате на човек с икономическо образование и вероятно сте учили Стопанска история. Социализмът преди да рухне изгради индустрията на СССР, на България и на много други страни. Социалистическите страни и сателитите им, разполагаха с над 2/3 от природните и човешки ресурси на Земята. Системата рухна отвътре, разрушена от кариеристи-далавераджии които стигнаха върха в управленската структура, от нищо друго. Точно поради тази причина съветският блок нямаше как да тръгне на интеграция със страните за които говорите. Просто на върхът се оказаха хора мислещи единствено за бързото си лично облагодетелстване, а то можеше да се случи само чрез сътрудничеството с врага. Има и още една версия разбира се, че Горбачов и сие бяха излъгани от САЩ, тоест не предателство, а глупост. Ние едва ли ще научим кое е истината, но поне логически можем да свържем крайният резултат с тези две хипотези.
В следващата точка си противоречите страшно - признавате, че корпоративният капитал е превзел медиите и политическите елите, но пък се позовавате на антимонополно законодателство, че кой го създава и прилага, ако не превзетите вече политици? Говорите за Бил Гейтс - корпорацията му е една от малкото останали, чиято собственост е известна. Той не е човекът в сянката, той вече няколко пъти дарява приходите си изцяло. Не, Майкрософт не е сред владетелите на света.
Тайната на банковите влогове и въобще банките са обширна тема.
цитирай
21. staler - страните на "социално отг...
26.09.2017 05:32
страните на "социално отговорния "капитализъм и в наши дни продължават да са мотора на днешната цивилизация.сащ са казино+машина за глобални репресии...китаи--производствен цех за боклуци,съществуващ благодарение само и единственно на мястото което са им отредили в глобалното разпределение на труда интернац елити....извинявам се много ,но кое би ме накарало да си купя китаиска бургия която става негодна за употреба на 2та минута,ако българската /-произведена при соца-гнилия по технологии от 60те /я ползвах 20-30 пъти по 2 минути?...единстенно липсата на български такива....сега,самоиздържал ли се е съветския соц?много ясно че да.......строил ли е на равно поле заводи?ами естественно,помним го......когато имаш в свои ръце парите,полит и икон власт,хората,образованието...и т.н.не е особенно сложно да строиш заводи.....е,тия заводи произведоха ли нещо поне приблизително приличащо по потреб си своиства на голф-3ка например?камионите?влаковете?медиц инструменти и оборудване?самолетите за гражд цели?дрехите?бялата техника и т.н. и т.н......къде и кога е било по друг начин освен---моито си е мое ,пък чуждото/държавното/ е общо............предател ли е горбачов или просто глупак?...все тая.......система която предоставя толкова много безконтролна власт в ръцете на една /или група персони/рано или късно приключва с катастрофа.....страшното противоречие в което съм изпаднал-----банково-корп капитал е превзел властта пък аз си бълбукам за некакво антимоноп законодателство......няма противоречие,господине ,стара европа е реална .многопластова и жизнена....вижте първото изречение от тоя коментар.......има миграционен натиск/режисиран и стимулиран /, има натиск по линия на т.н.глобален своб пазар ,има огнища на етнич ,национ.и религиозни усърдно подклаждани конфликти ,но въпросните страни са си там цели и функциониращи.....всъщност 3/4 ти от междунар новини от сирия,украина и реферират до това кои да е главния продавач на европ енергиен пазар......
цитирай
22. merlin68 - staler, намирам, че спорът ни е м...
26.09.2017 12:51
staler, намирам, че спорът ни е малко странен защото сякаш по отношение на сегашната ситуация в света, ние сме по-скоро на едно мнение. Дори до колкото схващам, вие сте съгласен с тезата ми, че социализма е сам по себе си достатъчно жизнен и рухването му не се дължи на някакви икономически противоречия. Дори потвърждавате мнението ми, макар и по малко по-различен начин, че тази, в същността си силно обществена система бе превзета отвътре от хора за които личния интерес е силно приоритетен, което и доведе до рухването и, и всички последици които наблюдаваме днес. Тоест, социализмът не успя да се опази от вътрешния си враг, нещо което наистина за подобна система е изключително трудно, но не и невъзможно. Това всъщност е и основното противоречие при социализма - превърналият се в алчност инстинкт за оцеляване и конфликта му със стадния (обществен) инстинкт за оцеляване на вида. Уравниловката на "еднакво бедни", а защо да не кажем - "еднакво богати", силно бие по егото на единака. Докато пък обратното и сериозното повишаване стандарта на единици, сериозно уронва мотивацията на обществото да работи за общото благо. Това е според мен основното противоречие на една система като съветския социализъм в която общественият интерес е поставен значително пред частния. Противоречие много сериозно, но не и непреодолимо.
При капитализма противоречията са значително повече, като при това не едно от тях води към летален изход. Вече споменах конкуренцията, чието действие неминуемо води до окрупняване на собствеността, което ако не и се попречи ще завърши с поглъщането на цялата собственост и капитал от една корпорация. Разбира се това е малко вероятно, тъй като преди това сблъсъка на корпоративните частни интереси ще доведе до разрушаването на системата, или до разрушаването живота на планетата. Този сблъсък вече води до гигантска по мащабите си миграция гарнирана с красиви но твърде неверни лозунги за толерантност. Няма как този нескопосан опит за смесване на култури, религии и традиции да не срещне сериозен отпор.
Друго сериозно противоречие носещо не по-малка опасност е свободния пазар. Там трябва да се продава все повече и повече, към това се стремят конкуриращите се пазарни субекти. За целта се формира едно потребителско общество, което като главна своя цел сякаш си е поставило задачата да изяде Земята и да я изходи след това. Все по-голям асортимент от стоки, рекламирани като все по-добри и следователно каращи възпитания потребител постоянно да ги сменя с нови. Това води до ускорено изчерпване на природните ресурси. Разбира се, вероятно някои ще ме репликират, че затова е важно да се научим да рециклираме. Да, добре е да се научим, но да рециклираш отпадъка от едно свръх необходимо производство не е опазване на околната среда, а проста демагогия. Един път се влагат ресурси в нещо което поради динамиката на пазара или не влиза въобще в употреба, или пък бива изхвърлено далеч преди ресурсът му да е изчерпан. А ако по-неплатежоспособните потребители решат, че въпреки изтеклия моден ресурс на продукта, ще го използват още дълго, то той пък се чупи поради технологично заложен занижен срок на употреба. И идва любимото за демагозите рециклиране опазващо природата и ресурсите. Само дето това рециклиране гълта големи количества енергия далеч не само от възобновяеми източници, а също така колкото и технологичен да е процеса, той замърсява. Ще вмъкна тук нещо за направената от вас забележка относно стоките за бита при соца и при капитализма. Преди 5 години си купих хладилник, който вече е изпъстрен с ръжда. На село родителите ми още ползват един Мраз, който е мой набор. Вие сам казахте, че родните ни свредла от времето на соца издържат многократно повече от днешните китайски и т.н. Да, стоките на соца нямаха външната лъскавина и отстъпваха по отношение на комфорт, но пък бяха проектирани за дълга употреба и ремонтиране което пестеше ресурси и щадеше природата от замърсяване. Днес половината инженери мислят как продукта да е красив и комфортен, другата половина мислят, как да не надживее желания от тях срок на годност, и как да не подлежи на никакъв ремонт, за да може пазарните цикли да идват на време... на природата - майната и.
Да обърнем внимание на още една характерна за конкуренцията черта - тя създава безработица. Създава я в стремежа си да създаде колкото се може по-евтин продукт, но с възможно най-голяма печалба. Това води до ненужното претоварване на едни и ненужната бездейност на други. И докато натоварените създават частната печалба на капитала, то бездейните тежат върху бюджета на държавата. Безработицата създава чудни условия за престъпността, а заедно с огромната ножица в доходите, създават социални напрежения в обществото. Задълбочаващото се следствие на капиталистическото развитие неравенство по света води до сериозни психически промени във вида - човек. Все по-нарастващ брой маргинали, оскотели от бедност и от другата страна един елит, напълно побъркан в самоопределянето си за изключителност и успешност. В България този феномен леко-полеко си намира термин - чалгакултура.
Разбира се могат да се изброят още хиляди противоречия в системата на капитализма, ако се започне по сектори - образование, здравеопазване.. няма да ни стигнат години. Всичките тези негативни деформации произтичат от поставянето на частния интерес над обществения, на индивидуалната алчност, над оцеляването на стадото.

При система поставяща обществения интерес над личния, нещата въобще не изглеждат така. Няма конкуренция, а съревнование. В икономиката това изглежда примерно като два научни колектива решаващи сродни задачи, единият разбира се се справя по-добре. Не е нужно двата продукта да се хвърлят на свободния пазар и да гледаме кой ще надделее в схватката погубваща огромно количество ресурси. Не, просто избираме по-добрия и го пускаме на пазара, без нужда от реклама - да, не е много разнообразно, но пък е страшно ефективно.
Печалбата е заменена от целесъобразност. Ако обществото реши, че замърсяването с парникови газове става застрашително, то без да гони печалба от "иновативните" възобновяеми енергийни източници просто ги внедрява след като съществуват като технология. Това не води до повишаване на никакви цени! Цените са отделна дълга тема обаче. Всички са заети, няма безработица, защото обществото не гони печалба, то се интересува от своята сигурност, а пълната заетост означава сигурност.
Ако както казвам в постинга, тази по-добра система бе получила шанса да се превърне в основна за човечеството, днес света щеше да изглежда доста по-различно. Без частните корпоративни интереси дирижиращи решенията на правителствата по света, човечеството с разум и в името на общото си оцеляване и благополучие, в една организация като ООН, можеше спокойно да впрегне капацитета си за решаване на натрупаните от сто и повече години тежки, глобални проблеми като пренаселване, екология, бедност... Технологиите плод на човешкия гении могат да бъдат използвани не за противопоставяне на частни корпоративни интереси и за осигуряване на печалбите им, а в полза на всички хора от всички страни за едно устойчиво развитие.
Ще припомня, че когато съветските и българските специалисти - лекари, инженери... ходеха из Африка, Азия и Америка да учат и помагат на местните народи да развиват стопанството си, те не носеха бомби, не крадяха ресурси, и затова по тях не стреляха екстремисти и религиозни фанатици.

Така, че г-не, грешка няма, през 90г. рухна по-добрата от двете основни системи. А това даде нов тласък на капитализма който беше вече пред изчерпване, даде нови ресурси, нови пазари, нова надпревара... обаче днес капитализма вече ги усвои и му трябват още, нови и нови земи за опропастяване. Само дето Земята не е безкрайна, а за космоса, каквото и да приказват, частниците пари не дават.
Затова днес светът е по-опасен от всякога, човечеството отхвърли заложения му от Бог (или природа) стаден инстинкт и тръгна по пътя на индивидуалната алчност, егоизъм и жажда за власт. В резултат ядреното оръжие, плод на човешкия технически прогрес, ще заличи човешкото общество, неуспяло да осъществи положителен прогрес в собственото си съзнание.
Така подобно на динозаврите и ние ще отстъпим място на друг, надявам се по-успешен вид. Или ако предпочитате метафорично, теологично и цинично - ще дойде Сатаната и ще разчисти поредната грешка сътворена от Бог, за да може Бог, да се пробва на разчистеното за пореден път.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merlin68
Категория: Политика
Прочетен: 1680076
Постинги: 293
Коментари: 4201
Гласове: 19298
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031