Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2009 11:40 - НАЙ-КРАСИВОТО СЪРЦЕ
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 4126 Коментари: 8 Гласове:
17




Веднъж млад мъж застанал в центъра на
града, заявявайки, че той притежава най-прекрасното сърце в цялата област.

Присъединила се голяма талпа от хора и всички се възхитили на сърцето му, за това, че било съвършено.

В него нямало белег или недостатък.

Да, те всички се съгласили, че наистина това било най-красивото сърце, което някога са виждали.

Младият мъж бил много горд  и се хвалел много гръмогласно за хубавото си сърце.

Изведнъж  пред талпата се появил възрастен човек и казал:

- Защо твоето сърце не е почти толкова красиво, колкото моето?

Насъбралите се хора и момчето погледнали към сърцето на стареца. То биело силно, но било  изпълнено с белези. Имало места, където частите били разместени и били сложени други такива, но те не пасвали достатъчно добре и имало множество заострени ръбове.

Дори на някои места имало дълбоки отвори, където липсвали цели парчета.


 

image

Хората се възмутили, как би могъл той да твърди, че сърцето му е по-красиво, отколкото те смятат?

Младият мъж надникнал в сърцето на възрастния, видял състоянието му и се засмял.

- Сигурно се шегуваш?! – казал той. - Сравни твоето сърце с моето и ще откриеш, че моето е съвършено, а твоето представлява бъркотия от белези и дупки!...

- Да! – казал старецът.  - Твоето изглежда прекрасно…но аз никога не бих го разменил за моето. Виждаш ли, всеки белег представлява човек, на когото съм дарил обичта си… Аз късам част от сърцето си и им я давам, и често те ми даряват част от техните сърца, която се наглася на празното място в моето сърце, но тъй като частите не са еднакви, имам няколко груби ръба, които аз ценя, защото те ми напомнят за любовта, която сме споделили. Понякога съм раздавал дял от сърцето си, но другият човек не ми е връщал част от неговото сърце. Това са празните дупки. Да даваш обич представлява риск. Въпреки че тези празни места са болезнени, те стоят отворени, напомняйки ми за любовта, която изпитвам към тези хора, и аз се надявам, че някой ден те могат да се върнат и да запълнят времето, когато съм чакал. Сега разбираш ли коя е истинската красота?


 

image


 

Момчето стояло мълчаливо със сълзи, стичащи се по бузите му. То се приближило до възрастния човек, стигнал до съвършеното си младо и красиво сърце и откъснал едно парче. Поднесъл го на стареца с треперещи ръце…

image


Възрастният мъж взел подаръка му, нагласил го в сърцето си и тогава хванал част от старото си, надупчено сърце и го поставил в раната в сърцето на младежа. То паснало, но не перфектно, като останали няколко остри краища. Момчето погледнало в сърцето си, то не бил
о съвършено както преди, но било по-красиво от всякога, откакто любов от сърцето на възрастния се вляла в неговото…

 


image






Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rpatel - Благодаря!
08.12.2009 11:45
Благодаря!
цитирай
2. gorivo - Вярно е!
08.12.2009 14:05
Най-красиво е сърцето което е изпитвало любов, и което продължава да изпитва..не си ли изпитвал това чувство, не си ли изпитвал болката от раздяла , може сърцето ти да е здраво но определено не е красиво :):):)
цитирай
3. elinora - Много
08.12.2009 14:38
мъдро и красиво...
цитирай
4. анонимен - ikra
08.12.2009 14:54
Колко е красиво само! :))
цитирай
5. rrafi - :)
08.12.2009 15:36
Чудесно!
цитирай
6. daiana - поздравления
09.12.2009 12:20
Страхотен разказ,Икра.сърцето ако не е преживяло и радост и мъка,то ще е закоравяло.Щом всевишния го е създал да търпи,то не е случайно.Ако беше камък щеше да се спука,а то се свива и се разпуска,при всяка радост,при всяко вълнение,при всяка болка и тупа ли тупа и така сякаш се калява повече и повече.
цитирай
7. sahaj - би ми се искало
11.12.2009 17:46
Би ми се искало сърцето ми да е красиво като на стария човек.
цитирай
8. pemben - :)
30.05.2010 11:07
4udesno...
blagodarnosti...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4774164
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49133
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930