Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2010 00:40 - МРАЗЯ АЛКОХОЛА!!!
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 20735 Коментари: 48 Гласове:
38

Последна промяна: 11.03.2010 00:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Бутилките от алкохол винаги ми напомнят за моя баща, като отново и отново с все по-голяма сила затвърждават омразата ми към алкохола...

     Нощем до късно стоях пред прозореца и чаках татко да се появи от края на улицата. Вътрешно си казвах: “Само и само да се прибере, та какъвто и да бъде той.” Страхувах се... Страхувах се тези шишета да не откъснат изцяло баща ми от нас.

Дали той мислеше за нас - за мама, за братчето ми, за мен, тоест за цялото ни семейство, което преди време беше единственото нещо за него, не знам. И кое беше нещото, което толкова много му беше повлияло?!

Чувството ми за мъка в последствие се превърна в отвращение. Отвратих се от баща ми. Сега се отвращавах от баща ми, на когото преди толкова много се възхищавах. Чудя се, как ли можеше да заплати за сълзите на мама, които бе проливала дни наред? 

За нас дните минаваха много бавно. Всеки ден едно и също нещо. Хранехме се тихичко. Когато се приготвяше масата, мама с едно неизчерпаемо търпение винаги изчакваше баща ми и казваше ние също да почакаме. Не желаеше да си помислим нещо лошо за него. Казваше: “Той ви е баща! Непременно ще се върне и ще разбере колко лошо е нещото, което прави...” Клетата ми майчица! Често ни разказваше в каква семейна среда е била отгледана и колко много тъгува по онези дни. Пред нас се стараеше да скрие сълзите си, а после плачеше чак до сутринта.

image

Често чувахме как баща ми е осъмнал под някакъв мост. Понякога съседите ни го довеждаха в къщи, държейки шише ракия в ръка.

Един ден, когато се върнах от училище, заварих татко да седи в хола. Не можех да повярвам. Мама ни дръпна с братчето ми на страни и каза, че баща ни вече няма да се отделя от нас. Татко ни извика при него и каза, че копнее за нас и иска много да поговорим. Братчето ми веднага се впусна в прегръдките му, а аз се смутих какво да направя. Отидох при него като робот. Хванах го за ръка, но без дори да го погледна. После брат ми сподели, че баща ми също не е посмял да ме погледне. Ръцете му бяха много твърди. Дали копнееше за ръцете на своите рожби, след като ръцете му толкова дълго време бяха държал само ледените шишета с алкохол? Дали наистина жадуваше за нас?!...

На следващия ден, татко отново си беше в къщи, през следващите също... В живота ни нищо не се бе променило. Той не излизаше от своята стая. Една сутрин се събудих от стоновете на мама, които вече дни наред не бях чувала. Когато изскочих от стаята си, намерих я да плаче във фоайето. Не посмях да я попитам защо, но все пак разбрах, че нещо неприятно се случва, защото татко не напускаше стаята си, а при него се внасяха много лекарства.

На следващия ден в къщи дойде лекар. С баща ми си говориха дълго. Брат ми можеше да влиза при него, а за мен дори не питаше. Може би се срамуваше.  Един ден брат ми каза, че ръцете на татко са се подули и чувства болка. Дали наистина го болеше! Нима сега бе негов ред да изпита болката?...

 Баща ми бе настанен в болница. Майка ми прекара следващите няколко дена в болницата, заедно с него. Научих, че ще го изпишат чак след месец. Казах си: “Този път ще го прегърна и много ще целувам ръцете му.”

Накрая баща ми се прибра в къщи. Щом прекрачи прага, гледката, която се разкри пред мен ме накара да се разплача. Ръцете, които щях да целувам вече ги нямаше... Резултатът от алкохола и цигарите беше гангрена, в следствие на която и двете му ръце бяха отрязани. Скоро татко почина...

 С дни наред обвинявах себе си. Все пак ми беше баща. Към алкохола, който откъсна баща ми от нас, изпитвах не само отвращение, но и злоба. Как само разруши нашия топъл дом!...

 Нас ни изгоря алкохола, но не бяхме сами, други също вървяха по този изключително опасен път. Нещо трябваше да се направи. Вече не можех да стоя безучастна.  Щях да говоря, да разяснявам за опасностите, които грозят онзи, който поеме по този лош път. Тогава си обещах: “Ще стоя пред пътищата, които водят към алкохола, ще разтворя своите обятия и ще казвам, че това е път без изход, и ще насочвам хората към по-доброто!...”

 Пожелавам това на никого да не се случва, никоя майка да не си ляга разплакана и никое дете да не бъде разочаровано от своите близки...

image





Гласувай:
38


Вълнообразно


1. dorichela - И аз не го пожелавам на никой. . . .
11.03.2010 00:43
И аз не го пожелавам на никой....
цитирай
2. ikra - Изключително много
11.03.2010 00:46
хора са потърпевши от него...
Ала както казват: не питай старило, а питай патило...
цитирай
3. tili - Е, ikra, разплака ме!
11.03.2010 00:46
Толкова тъжна история! Дано да не ти се е случила точно на теб - такъв добър човек! Слаби и грешни сме хората. Това е! Лека нощ!!!
цитирай
4. ikra - Не,
11.03.2010 00:48
ала съм бил свидетел на такива "сцени"
цитирай
5. amenda - Хвърляш ме някъде назад в годините...
11.03.2010 01:17
Там от където отдавна съм избягала, и не искам да се връщам... Гледам само напред. Желая ти усмивки, иСкра, така ми идва да те наричам, прощавай :-)
цитирай
6. zabavnata - Акохола съсипва всичко!
11.03.2010 07:00
В колко ли домове след поредния запой се чуват крясъци, скандали...Размяна на думи и юмруци...Любовта в един миг се превръща в омраза, домът - в бойно поле.
Поздрави за темата!
цитирай
7. victoriavselena - хубав разказ и толкова реален
11.03.2010 08:31
това се получава когато търсим заместители - алкохол, цигари, комар, наркотици, нещо зад което да скрием слабостта и безсилието си. А то само се увеличава.
цитирай
8. анонимен - Много тъжно,
11.03.2010 08:44
поредната жертва на алкохола. Докога ще се заблуждаваме за "ползите" от алкохола-като лек,като начин за прекарване на хубави моменти и ред други такива "извинения". Свидетели сме как телевизията ни залива с реклами на алкохолни напитки, а колко малко инфорация се дава за неговите вреди, които всъщност са огромни,както за здравето, така и за развалянето на много семейства и опропастяване живота на деца,чиито родители употребявят алкохол.

Поздравления,ikra,отново много силен постинг!:-)
Успех ти желая!-Хатидже
цитирай
9. ikra - Съжалявам и искрено ти съчуствам!...
11.03.2010 08:58
amenda написа:
Там от където отдавна съм избягала, и не искам да се връщам... Гледам само напред. Желая ти усмивки, иСкра, така ми идва да те наричам, прощавай :-)


Сигурен съм, че много хора могат да разкажат такава история по различен начин, ала самия сюжет ще бъде един и същ!
Успех amenda!
цитирай
10. ikra - Да, така е!
11.03.2010 09:00
zabavnata написа:
В колко ли домове след поредния запой се чуват крясъци, скандали...Размяна на думи и юмруци...Любовта в един миг се превръща в омраза, домът - в бойно поле.
Поздрави за темата!


Благодаря :)
цитирай
11. ikra - Да, такава е реалността, колкото и да се самозалъгваме и да си затваряме очите!
11.03.2010 09:05
victoriavselena написа:
това се получава когато търсим заместители - алкохол, цигари, комар, наркотици, нещо зад което да скрием слабостта и безсилието си. А то само се увеличава.

Най-лошото, което се случва днес е това, че хората масово прибягват към чашката - мъже, жени, деца... Кой, за да избяга от реалността, кой за да притъпи тъгата и болестта, малчоганите пък от любопитство - да не останат по-назад...
Ох, това са реалностите....
цитирай
12. ikra - Благодаря ти за пожеланието Хатидже!
11.03.2010 09:08
Наистина има много какво да се напише по тази тема. Надявам се всички да бъдем реалисти...
Нека Всевишния да не те отклонява от правия път! :)
цитирай
13. анонимен - Божичко! Силно се надявам, че това е ...
11.03.2010 09:46
Божичко! Силно се надявам, че това е просто една история, а не реален спомен от детството ти! Звучи толкова тъжно! :-( Познавах човек жертва на алкохола. Казваха, че когато бил трезвен бил невероятен човек, талантлив, свирел, бил много сръчен, но уви... алкохолът първо уби талантът му, а после и него самия. Помня, че като деца все се майтапехме с него. Наричахме го "пияница", пробутвахме му ботилки с вода и го лъжехме, че е бира... сега ми е мъчно. Обаче тогава ми беше по-мъчно за горката му жена, на която няколко пъти чупи ръката, когато се опитала да го замъкне в банята и да го накара да се изкъпе. Странно изглеждаше всичко в очитена едно съседско дете. От една страна, когато не беше пил беше много мил с нас, свиреше, правеше ни хвърчила, обаче с времето това ставаше все по-рядко и накрая беше вечно пиян. Жена му го гонеше от вкъщи, хлапетата си правеха шеги с него... така и не разбрах какво го беше накарало да започне да пие. На пръв поглед си имаше всичко, дом, съпруга, син... но пак казвам бях дете и много неща не знаех и не разбирах. Сигурно си е имало причина.
цитирай
14. vselena777 - Алкохол
11.03.2010 10:47
в умерениколичества - ей така само за почерпка и забавленеи да...Но повечето хора не си знаят мярката3 и малко по-малко стават зависими. Също както наркоманите и пушачите, но при пушачите не избива тази агресия, побой и насилие...
Трябва на такива хора, които имат зависимост да се помага..те стават други.....
Все повече трябва да се обръща внимание на хората, на обществото..А и да с еоткрие причината защо се прибягва до чашката и че вече от 12 годишни се тръгва по този оът, толкова опасен....

Според мен всичко, че се корени във възпитаниетоще от малки, както и от обществото и света = кое е правилно и кое не.....

Благоадря ти Икра за този постинг :)))
цитирай
15. mileidi46 - :((((
11.03.2010 12:48
Siujeta e ednakav za mnogo semeistva ..dali ot alkoxol ili droga....tragediqta e ednakva...
Za sajalenie..
Priqten den..
цитирай
16. fracla - много силно!
11.03.2010 13:27
замислящо, болезнено... поздрави, Икра!
цитирай
17. zvezdichka - Много силна
11.03.2010 14:32
и тъжна история! Разчувства ме!
Тъжно е, когато хората нямат твърда опора, на която да стъпят и се отдават на слабостите си, като не търсят да се борят с пороците и да създават друга реалност...
цитирай
18. blagovestie - Навя ми кофти асоциации,
11.03.2010 14:55
но проблемът е много сериозен. Непрекъснато чувам статистики колко се снижава възрастта на тези, които започват да пият. Освен това в България се пие основно твърд алкохол. Разрушителното му действие е с много последствия, във всеки аспект. Изобщо според мен трябва да има държавна политика и масови кампании срещу алкохолът, както и здрав контрол от страна на родителите спрямо децата им...
цитирай
19. анонимен - Алкохола е вреден. Затова го уни...
11.03.2010 15:00
Алкохола е вреден.
Затова го унищожаваме.
цитирай
20. анонимен - TNT-божичко,все едно пишеш за мен!
11.03.2010 15:13
В нас всеки ден се носеше вонята на вино!Извинявай,но се разтреперах,върнах се в ония години!И досега мразя вино,направо изперквам,като го подуша!Беше продал всичко за да пие,спяхме на пода!Кеф му-пие,кеф му-бие!Ей така,без причина!След това се разведоха!Пи до последния си ден!И досега не мога да си обясня това нещо!Не го пожелавам на никого!Господи,как добре те разбирам!:((((((((((((((((((((((
цитирай
21. mikino - ......
11.03.2010 15:18
Мислех дори да не коментирам, нямам какво да кажа пред толкова мъка и тъга... Ужасно е... Дано наистина е само разказ...
А на тези, които честичко посягат към шишето бих им казала: "Помислете за близките си - тези, които ви обичат!"
цитирай
22. анонимен - da vse edno pishesh moqta istoriq- ...
11.03.2010 15:27
da vse edno pishesh moqta istoriq- toi beshe alkoholik i alkohola go ubi ... edinstvenoto za koeto syjalqvam e che togava bqh malyk i ne razbirah neshtata-moje bi ako bqh sys segashniq akyl shtqh da se opitam da mu pomogna, tova e neshtoto za koeto nai-mnogo me boli ... da ostavim nastrana tova kolko tejko e da jiveesh bez bashta- vseki prejivql neshto podobno kato men znae za kakvo stava duma :(
цитирай
23. ikra - Дано да не живеем с мисълта, че всяка история или разказ, който чуем е просто, за да впечатлява!...
11.03.2010 15:29
анонимен написа:
Божичко! Силно се надявам, че това е просто една история, а не реален спомен от детството ти! Звучи толкова тъжно! :-( Познавах човек жертва на алкохола. Казваха, че когато бил трезвен бил невероятен човек, талантлив, свирел, бил много сръчен, но уви... алкохолът първо уби талантът му, а после и него самия. Помня, че като деца все се майтапехме с него. Наричахме го "пияница", пробутвахме му ботилки с вода и го лъжехме, че е бира... сега ми е мъчно. Обаче тогава ми беше по-мъчно за горката му жена, на която няколко пъти чупи ръката, когато се опитала да го замъкне в банята и да го накара да се изкъпе. Странно изглеждаше всичко в очитена едно съседско дете. От една страна, когато не беше пил беше много мил с нас, свиреше, правеше ни хвърчила, обаче с времето това ставаше все по-рядко и накрая беше вечно пиян. Жена му го гонеше от вкъщи, хлапетата си правеха шеги с него... така и не разбрах какво го беше накарало да започне да пие. На пръв поглед си имаше всичко, дом, съпруга, син... но пак казвам бях дете и много неща не знаех и не разбирах. Сигурно си е имало причина.

Разказите са пропити с мъдростта на живота и са разгърнати страници от човешките съдбини... Когато се потопим в тях само така можем да разберем техния действителен смисъл.
Причина, за да пиеш дали има - моя отговор е НЕ! Това е само оправдание...
Приятен ден :)
цитирай
24. ikra - Този път изпълнен с коварните планове на дявола е пагубен да всеки - малък и голям!
11.03.2010 15:33
vselena777 написа:
в умерениколичества - ей така само за почерпка и забавленеи да...Но повечето хора не си знаят мярката3 и малко по-малко стават зависими. Също както наркоманите и пушачите, но при пушачите не избива тази агресия, побой и насилие...
Трябва на такива хора, които имат зависимост да се помага..те стават други.....
Все повече трябва да се обръща внимание на хората, на обществото..А и да с еоткрие причината защо се прибягва до чашката и че вече от 12 годишни се тръгва по този оът, толкова опасен....

Според мен всичко, че се корени във възпитаниетоще от малки, както и от обществото и света = кое е правилно и кое не.....

Благоадря ти Икра за този постинг :)))

Който го е изпитал ЗНАЕ!
Лек ден :)
цитирай
25. ikra - Така е, напълно съм съгласен!
11.03.2010 15:35
mileidi46 написа:
Siujeta e ednakav za mnogo semeistva ..dali ot alkoxol ili droga....tragediqta e ednakva...
Za sajalenie..
Priqten den..

Благодаря! Успех и на теб :)
цитирай
26. ikra - Дано поне някой да си извлече поука
11.03.2010 15:36
fracla написа:
замислящо, болезнено... поздрави, Икра!

И да разбере, че не трябва да си го изкарва на хората от семейството, които страдат...
цитирай
27. ikra - Опора да ти бъде пияница е доста трудно...
11.03.2010 15:38
zvezdichka написа:
и тъжна история! Разчувства ме!
Тъжно е, когато хората нямат твърда опора, на която да стъпят и се отдават на слабостите си, като не търсят да се борят с пороците и да създават друга реалност...

Ала малцина гледат на алкохола като на порок!
цитирай
28. ikra - Да, наистина възрастта на консуматорите на алкохол намалява
11.03.2010 15:39
blagovestie написа:
но проблемът е много сериозен. Непрекъснато чувам статистики колко се снижава възрастта на тези, които започват да пият. Освен това в България се пие основно твърд алкохол. Разрушителното му действие е с много последствия, във всеки аспект. Изобщо според мен трябва да има държавна политика и масови кампании срещу алкохолът, както и здрав контрол от страна на родителите спрямо децата им...

Свидетели сме на това и без статистика :)
цитирай
29. ikra - Съжалявам...
11.03.2010 15:41
анонимен написа:
Алкохола е вреден.
Затова го унищожаваме.

Явно не сте разбрали много от разказа
цитирай
30. ikra - Съчуствам ви!
11.03.2010 15:44
анонимен написа:
da vse edno pishesh moqta istoriq- toi beshe alkoholik i alkohola go ubi ... edinstvenoto za koeto syjalqvam e che togava bqh malyk i ne razbirah neshtata-moje bi ako bqh sys segashniq akyl shtqh da se opitam da mu pomogna, tova e neshtoto za koeto nai-mnogo me boli ... da ostavim nastrana tova kolko tejko e da jiveesh bez bashta- vseki prejivql neshto podobno kato men znae za kakvo stava duma :(

Да онзи който е преживял подобно нещо може най-добре да разбере!
цитирай
31. ikra - Разказ...
11.03.2010 15:48
mikino написа:
Мислех дори да не коментирам, нямам какво да кажа пред толкова мъка и тъга... Ужасно е... Дано наистина е само разказ...
А на тези, които честичко посягат към шишето бих им казала: "Помислете за близките си - тези, които ви обичат!"

Със съвършенна истина!
цитирай
32. ikra - Съжалявам :(
11.03.2010 15:51
анонимен написа:
В нас всеки ден се носеше вонята на вино!Извинявай,но се разтреперах,върнах се в ония години!И досега мразя вино,направо изперквам,като го подуша!Беше продал всичко за да пие,спяхме на пода!Кеф му-пие,кеф му-бие!Ей така,без причина!След това се разведоха!Пи до последния си ден!И досега не мога да си обясня това нещо!Не го пожелавам на никого!Господи,как добре те разбирам!:((((((((((((((((((((((

Желая ви Успех!
цитирай
33. teachme - Аз не го мразя...
11.03.2010 17:39
мразя начина, по който влияе на иначе добри хора,
които под въздействието му могат да се превърнат в зверове.
Поздрави!
цитирай
34. karambol5 - Ох. . . . . . кой ли не е жертва на алк...
11.03.2010 18:29
Ох......кой ли не е жертва на алкохола...
Тъпото е когато заради него се развалят семейства и някой плаче..........
За прегръдка са достатъчни и само две ръце ...но защо трябва да е така :(
цитирай
35. анонимен - ирен
11.03.2010 21:55
сега осъзнавам, че съм щастливка. В моето семейство алкохола никога не е бил проблем. Искам да пожелая на всички щастливо детство като моето
цитирай
36. ikra - Радвам се за теб!
11.03.2010 22:34
анонимен написа:
сега осъзнавам, че съм щастливка. В моето семейство алкохола никога не е бил проблем. Искам да пожелая на всички щастливо детство като моето


Желая ти приятна вечер и успех! :)
цитирай
37. menyanthe - Много тъжен разказ, отразяващ, за ...
11.03.2010 23:38
Много тъжен разказ, отразяващ, за съжаление, реалната действителност, с която много хора се сблъскват всеки ден - едни от страната на зависимите, други - от страната на живеещите хора с тях, на хората, които ги обичат и същевременно ги мразят заради зависимостта им. Независимо дали става въпрос за алкохол, хазарт, наркотици или нещо друго.
цитирай
38. inel379 - Споменът ти ме разтърси!
12.03.2010 00:19
Като си помисля само, колко семейства живеят със същия проблем, нещо отвътре започва да ме дави! У дома такова чудо никога не е имало и си давам сметка за спокойствието и сигурността, в които съм расла.
Днес проблемът с алкохола трагично е обсебил младото поколение! Процентът на децата, употребяващи го редовно е стряскащ! Долната възрастова граница е такава, че просто ти настръхват косите! В семействата нямат сили да се преборят с това социално зло. Понякога там дори нямат представа какво точно се случва с дъщерите и синовете им на купоните. И не само.
Бизнесът се оказва по-важен от децата. Ограничителните законови мерки не са ефективни, тъй като не се прилагат системно, а са кампанийни.
Това е повече от трагично и не зная докога ще продължава така.
Нужен е обществен натиск за истински контрол, който да промени нещата трайно.
Любовта е най-важното нещо в живота ни, но често не е достатъчна срещу изкушението на зависимостите, защото се проявява със закъснение.
Много ти благодаря за вълнуващия постинг!
цитирай
39. ikra - Напълно съм съгласен с теб inel379
12.03.2010 00:22
Благодаря ти. Лека вечер ти желая! :)
цитирай
40. ikra - Така е!
12.03.2010 00:24
menyanthe написа:
Много тъжен разказ, отразяващ, за съжаление, реалната действителност, с която много хора се сблъскват всеки ден - едни от страната на зависимите, други - от страната на живеещите хора с тях, на хората, които ги обичат и същевременно ги мразят заради зависимостта им. Независимо дали става въпрос за алкохол, хазарт, наркотици или нещо друго.

Трудно е независимо дали става въпрос за алкохол, хазарт, наркотици или нещо друго...
цитирай
41. aqualia - Страшно тъжно и "замислящо"...
12.03.2010 00:46
Моля да ме извиниш за коментара но има още един морален въпрос - положението на съ-зависимия, на най-близкият - в случая - майката! Тя, която мисли, че се е жертвала в името на нещо свято. Тя неусетно в името на доброто е подхранвала порока...
Там също има проблем!
А пък ако мразим, значи, сме въвлечени в агресивно-пасивната зависимост от алкохола, в случая...
Понякога е доста по-добре да изразим лична позиция по различен начин, иначе влизаме в страданието, а не в състраданието...:)))
цитирай
42. ckarlet - Аз съм израстнала в прекрасно се...
12.03.2010 08:57
Аз съм израстнала в прекрасно семейство и тази история за мен е чужда, но имах приятелка, баща й на която беше зависим от алкохола... Всичко, което ми разказваше беше ужасно... В последствие в ежедневието и в работата си започнах да срещам все по-често подобни истории. Страшно е човек да вижда тъжните очи на деца имащи този проблем в къщи! Зависимостта от алкохол, наркотици... убива! И е много трудно да се помогне на такива хора. В повечето случаи зависи от тях и волята им.
Поздрави и от мен, Ikra!
цитирай
43. karambol5 - Не на алкохола !
21.03.2010 11:09
Не на алкохола !
цитирай
44. анонимен - НАМА ЛОШО В АЛКОХОХА
12.02.2011 01:11
Абе не можах да разбера това трябва да ни накара да спрем да пием ли какво.Много съжалявам за тъжната история но само един много малък процент от населенето имат проблеми с алкохоло ,много хора пият като съдрани без това да вреди по никакъв начин на личнят им живот.Лично аз рядко пия ,но имам познати, които често се черпят без това да им създава проблеми. Работят добре платена работа гледат си семействата и жвотаи никога няма да седнат зад волана пияни.Не може да се демонизира нещо само защото създава проблем на една малка част от населението.Какво да наложим сух режм ли ?Това ще е добре за тази малка част от населението но ще прецака всички останали влючително и мен
цитирай
45. анонимен - BcnWcHXs
25.05.2011 05:53
Such a deep anewsr! GD&RVVF
цитирай
46. анонимен - oytipcAjewWmDcUtI
25.05.2011 09:29
Now thatВ’s sbtule! Great to hear from you.
цитирай
47. анонимен - UtZaBAcD
25.05.2011 09:34
HHIS I should have tuhgoht of that!
цитирай
48. анонимен - XJsyqmsZI
25.05.2011 11:08
That's rellay thinking out of the box. Thanks!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4757034
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49113
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031