Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2012 00:00 - Един личен поглед към вярата (Анна Маринова) - 1част
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 5015 Коментари: 8 Гласове:
18

Последна промяна: 18.07.2012 00:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 (поглед към християнството
и отношенията между християни и мюсюлмани)


Специално интервю за Икра :)

image


Ще ни разкажете ли накратко за себе си?

image

- Казвам се Анна Маринова. Родена съм в гр. София през 1972 г. Завърших училище през 1990 г. Следвах Богословие в СУ "Св. Климент Охридски" и завърших през 1998 г. През 2001 станах докторант по Стар Завет. От 2002 до 2003 бях на специализация в Швейцария, в град Берн. От 2004 съм асистент по Библеистика. Повярвах в Бога когато бях на 14 години следствие на Неговата благодат, докато търсех смисъла на живота. Стигнах до Православието след дългогодишно търсене, за малко бях се присъединила към една крайна протестантска общност, така че не съм отраснала като вярваща по традиция.

Била сте малка? Имаше ли някакъв повод или причина да се обърнете към Бог?  - Да, имаше повод - бяхме с родителите ми в Алжир (баща ми беше лекар там) и трябваше да си взимам изпитите като частна ученичка, от друга страна, търсенето на смисъла на живота. И четене на книги. После, когато след година се върнахме с майка ми от Алжир в България, ми се наложи да положа всички изпити. И тогава за един от изпитите (вероятно е бил този по математика) за пръв път се помолих. Ясно си спомням обаче смисъла на молитвата: "Боже, зная, че Ти не съществуваш, но ако случайно Те има, ми помогни". И Той ми помогна. Такива молитви правех от време на време. Но съвестта ми ме изобличи, че не може така да не вярвам в Него, а да се възползвам от помощта Му. Разбрах, че се налага да ревизирам мирогледа си, т. е. налагаше се да помисля дали наистина няма Бог.

Тогава ли усетихте вярата за първи път в сърцето си? - Стана постепенно. Започнах усилено да мисля: "какъв е смисълът на живота?", "може ли животът на тази Земя да е следствие на случайност" и пр. Еволюционната теория, която по Биология учехме в училище, постепенно започна да ми се вижда абсурдна, защото тя не може да обясни как животът е възникнал от мъртва материя. И така като разсъждавах, един ден реших: "Има Бог!". Като „открих“, че има Бог, станах, прибрах се, коленичих и Му се помолих. След  две  вечери майка ми ме намери коленичила на пода. И ме попита какво правя. Първият път я излъгах, но когато това се случи за втори път, в сърцето си усетих, че не трябва да се отричам от Него. И тогава й казах. Майка ми много се уплаши и проведе с мене сериозен разговор. Помоли ме да се осъзная. Сега, след краха на тоталитарния режим, си давам сметка, че през онези години тя просто се е притеснявала за моето бъдеще, а не го е правила от лошо сърце. Защото тогава, за разлика от сега, да си вярващ беше огромен проблем при следване в университет и за житейска кариера. И така, въпреки съветите и увещанията на родителите ми, аз  започнах да ходя в храмовете, да питам. Тогава нямаше никаква литература. От желание да науча повече, намерих една книга, където четирите Евангелия бяха преразказани, без атеистичен коментар. Преразказът заемаше около 120 страници и аз се заех и тайно, лека - полека, преписах цялата книга, за да я чета многократно.

image

Мислите ли че в съвременното общество е необходимо човек да е религиозен, да вярва при положение, че вярващите се смятат един вид изостанали?  - Това твърдение, според мене, не отговаря на действителността. Наскоро излезе  книга - "Сто учени за вярата си в Бога", където се говори за най-великите учени на света, които са вярващи. Атеизмът, в сегашния си вид, е твърде късно явление - не по-рано от 18 в. А и в наши дни има редица хора на науката, изкуството, на спорта и културата, които са искрено вярващи.

Ханифе Муса 

Очаквайте продължение...




Гласувай:
18



1. ikra - Всевишния да напътства всички ни към доброта и милосърдие!
18.07.2012 00:36
bulgarinut57 написа:
Нека който вярва в Аллах и в Съдния Ден
да говори добро или да замълчи!


Цитираните от теб слова са думи на Пратеника Мухаммед :)
Приятна вечер!
цитирай
2. ikra - Добре, разбрах те :)
18.07.2012 01:05
bulgarinut57 написа:
За това ги цитирах !

цитирай
3. sestra - Когато съм срещала атеист,
18.07.2012 09:03
долавям една специфична ограниченост, граничеща с глупост, преливане от пусто в празно - суета. Верни са думите на един свещеник, които чух - "Най-трудно ми е било да разговарям с невярващи, дори невъзможно".
цитирай
4. jabalka - Добро утро ikra!
18.07.2012 09:03
Много съм радостна , че публикуваш тези съкровени за Ани и в същото време толкова повтарящи се като хронология и събития сред всички нас - разсъждения и откровения за нещата от живота!
Познавам Ани, тя човек който когато казва нещо то е истина... освен това е толкова позитивна и открита , че човек понякога неминуемо си задава въпроса:- Истина ли е или...!?
Приеми моите поздрави и успех в поредицата интервюта и не само...!
цитирай
5. cefulesteven - Аз някога като кандидатствах не ...
18.07.2012 11:37
Аз някога като кандидатствах не можах да си намеря учебник и се наложи да науча библейските събития преразказани в атеистични книги. В последният момент си намерих "Нашата вяра". Господ си знае, доволен съм дори от това, че не ме избра за свой пастир и ме изключиха. Отчитам факта, че щях да напредна като наука във вярата, но сега знам нещо, което тогава можех да не разбера, че по-важна, поне за някои хора, поне за тези като мен е самата вяра. Какво да кажа, като прочетох това, като си припомних това, което написах, освен:

"Неведоми са пътеките Му." Благодаря ти.
цитирай
6. ikra - Комунизмът е изиграл изключителна роля в отдалечаването на хората от религията...
18.07.2012 21:00
sestra написа:
долавям една специфична ограниченост, граничеща с глупост, преливане от пусто в празно - суета. Верни са думите на един свещеник, които чух - "Най-трудно ми е било да разговарям с невярващи, дори невъзможно".

цитирай
7. ikra - Здравейте!
18.07.2012 21:02
jabalka написа:
Много съм радостна , че публикуваш тези съкровени за Ани и в същото време толкова повтарящи се като хронология и събития сред всички нас - разсъждения и откровения за нещата от живота!
Познавам Ани, тя човек който когато казва нещо то е истина... освен това е толкова позитивна и открита , че човек понякога неминуемо си задава въпроса:- Истина ли е или...!?
Приеми моите поздрави и успех в поредицата интервюта и не само...!


Благодаря ви!
цитирай
8. ikra - Човек преминава през различни фази...
18.07.2012 21:03
cefulesteven написа:
Аз някога като кандидатствах не можах да си намеря учебник и се наложи да науча библейските събития преразказани в атеистични книги. В последният момент си намерих "Нашата вяра". Господ си знае, доволен съм дори от това, че не ме избра за свой пастир и ме изключиха. Отчитам факта, че щях да напредна като наука във вярата, но сега знам нещо, което тогава можех да не разбера, че по-важна, поне за някои хора, поне за тези като мен е самата вяра. Какво да кажа, като прочетох това, като си припомних това, което написах, освен:

"Неведоми са пътеките Му." Благодаря ти.


Лека и спокойна вечер!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4758879
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49114
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031