Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2015 19:59 - Най-важната част от тялото
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 3053 Коментари: 10 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
 Често моята майка ми задаваше странен въпрос: - Синко, коя е най-важната част от тялото? През годините налучквах правилния отговор, който смятах, че е верния. Когато бях по-малък си мислех, че звукът беше много важен за нас като хора и тогава отговорих:  - Ушите, мамо! Майка ми отрицателно поклати глава и каза:  - Не, миличък, много хора са глухи. Но ти продължавай да мислиш по въпроса, скоро ще те питам пак!... Минаха няколко години, преди майка ми отново да ми зададе същия въпрос. Аз бях убеден, че първото ми предположение беше правилно, но въпреки това, този път й отговорих друго:  - Мамо, зрението е много важно за всеки един от нас и затова мисля, че това трябва да бъдат очите ни! Майка ми ме погледна в очите и с усмивка каза:  - Ти се учиш бързо, миличък, но отговора ти отново не е правилния, защото има много хора, които са незрящи!... Отново затруднен, аз продължих с търсенето на знание. През годините, тя ме попита още няколко пъти и винаги отговора й беше следния:  - Не, скъпи, но ти ставаш все по-умен всяка година, милото ми дете!... Тогава, когато дядо ми почина, всички скърбяха и плачеха, дори баща ми плачеше. Много добре си го спомням, защото това беше втория път, когато видях баща ми да плаче. Майка ми ме погледна, когато дойде нашия ред да се разделим с дядо ми и отново попита:  - Успя ли да разбереш коя е най-важната част от тялото, скъпи сине? Бях шокиран, че точно сега ме пита. Аз винаги си мислех, че това беше просто една игра между нея и мен. Майка ми забеляза моето объркване по изражението на лицето ми и каза:  - Този въпрос е много важен, миличък. Правилният отговор ще означава, че ти наистина си изживял пълноценно своя живот. За всеки отговор, който ми даде до сега, аз ти отговарях, че е грешен, като се обосновавах защо. Обаче днес, ти трябва да научиш отговора на този много важен урок!… Майка ми погледна надолу към мен, точно както само една майка може да го направи... Видях очите й изпълнени със сълзи. Тя ми каза:  - Скъпи синко! Най-важната част от тялото е твоето рамо!... - Защото придържа главата ми ли?! - учудено попитах. - Не! - каза тя. - Защото то може да бъде опора и да държи главата на твой приятел или любим човек, когато имат нужда да поплачат на него. Всеки се нуждае от рамо, на което да поплаче в живота си, скъпи мой сине! Аз само се надявам, че ти ще имаш достатъчно любов и приятели, които винаги ще ти подадат рамо да поплачеш, когато имаш нужда от него!... Тогава аз разбрах, че най-важното нещо не е да обръщаш внимание само на себе си, а да проявиш съчувствие към болката на останалите!…

image image




Гласувай:
25



1. zemela - Умна жена е майка ти и ти е дала ценен ...
12.06.2015 21:03
Умна жена е майка ти и ти е дала ценен урок по интересен начин.
цитирай
2. anin - Разбирам, че е символично казано...
12.06.2015 23:07

Моето мнение е, че всички части са важни, и не бих отговорила на този въпрос, дори и да ме питат 100 пъти ;))
Обаче ако се зададе по този начин, кое е най-важното в човека, бих казала че е онази Божествена искра или Дух, който докосва душата ни...
цитирай
3. donchevav - Има хора, родени за изповедници. Те ...
12.06.2015 23:56
Има хора, родени за изповедници. Те умеят да изслушват, без да натрапват присъствието си, без излишни въпроси, без лицемерие, без драматизъм – тихо, незабележимо и толкова осезаемо – успокоително, твърдо, напоително. Те целите са едно приятелско рамо – и носят благословията или проклятието на хора, които всички товарят с тревогите и проблемите си Тежко е бремето да поемаш чуждата болка и страдание – и да ги задържиш в себе си, без правото да ги изнесеш навън. Тежко и благородно – и всеки трябва поне да знае какво е предназначението на човешката рамо – права е майката.
Поздрави, скъпи Икра, хубава притча за приятелството и съпричастността към чуждата болка!
цитирай
4. ivoki - Прекрасно. Предизвиква размисъл ...
13.06.2015 00:12
Прекрасно. Предизвиква размисъл за това с какво храним егото си........
цитирай
5. emi1ts - Майките
13.06.2015 10:45
носят огромната отговорност с влиянието и примера си за възпитанието ни включително и за много важните - първите седем години!
Получил си безценен урок и най-вероятно не един от твоята състрадателна и любяща майка!В днешно времe са рядко срещани хората ,които проявяват искрено състрадание и подкрепа!То е безценно и показва високо ниво на духовност !Благодаря за споделянето! Хубав ден!
цитирай
6. ikra - Здравейте!
14.06.2015 19:14
zemela написа:
Умна жена е майка ти и ти е дала ценен урок по интересен начин.

Дано всеки подрастващ да получава мъдри уроци от родителите си.
цитирай
7. ikra - :)
14.06.2015 19:16
anin написа:

Моето мнение е, че всички части са важни, и не бих отговорила на този въпрос, дори и да ме питат 100 пъти ;))
Обаче ако се зададе по този начин, кое е най-важното в човека, бих казала че е онази Божествена искра или Дух, който докосва душата ни...

Въпрос, чийто отговор е пропит с мъдрост :)
Лек ден!
цитирай
8. ikra - Притчите ни поучават, стига човек да мисли задълбочено :)
14.06.2015 19:17
donchevav написа:
Има хора, родени за изповедници. Те умеят да изслушват, без да натрапват присъствието си, без излишни въпроси, без лицемерие, без драматизъм – тихо, незабележимо и толкова осезаемо – успокоително, твърдо, напоително. Те целите са едно приятелско рамо – и носят благословията или проклятието на хора, които всички товарят с тревогите и проблемите си Тежко е бремето да поемаш чуждата болка и страдание – и да ги задържиш в себе си, без правото да ги изнесеш навън. Тежко и благородно – и всеки трябва поне да знае какво е предназначението на човешката рамо – права е майката.
Поздрави, скъпи Икра, хубава притча за приятелството и съпричастността към чуждата болка!

Благодаря ви!
Лек ден!
цитирай
9. ikra - Да, наистина предизвиква размисъл
14.06.2015 19:18
ivoki написа:
Прекрасно. Предизвиква размисъл за това с какво храним егото си........

цитирай
10. ikra - Възпитанието в семейната среда е много важно!
14.06.2015 19:20
emi1ts написа:
носят огромната отговорност с влиянието и примера си за възпитанието ни включително и за много важните - първите седем години!
Получил си безценен урок и най-вероятно не един от твоята състрадателна и любяща майка!В днешно времe са рядко срещани хората ,които проявяват искрено състрадание и подкрепа!То е безценно и показва високо ниво на духовност !Благодаря за споделянето! Хубав ден!

И аз ви благодаря!
Приятен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4775452
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49135
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930