Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2016 22:25 - Със сърце на благородник
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 3137 Коментари: 10 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Често си спомням стиховете на Антара,
в които установява,
че стойността му е в неговия характер
и в делата му,
а не в неговия произход или роднини.

Той е казал:
„Въпреки че роб аз съм бил, със сърце на благородник съм се родил. И въпреки че на цвят съм аз черен, бял е характерът ми, а не вреден.”

image
 



Гласувай:
31



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - И Езоп
19.02.2016 14:06
е бил роб, но помни ли някой името на господаря му?
цитирай
2. emi1ts - За
19.02.2016 21:11
съжаление не съм запозната кой е Антара.Това,което е казал в своя стих е много вярно!Стойността на един човек се определя от неговия характер!Благодаря!Приятна вечер!
цитирай
3. ikra - Много правилно :)
20.02.2016 15:20
tili написа:
е бил роб, но помни ли някой името на господаря му?

цитирай
4. ikra - И аз благодаря!
20.02.2016 15:21
emi1ts написа:
съжаление не съм запозната кой е Антара.Това,което е казал в своя стих е много вярно!Стойността на един човек се определя от неговия характер!Благодаря!Приятна вечер!

Приятни почивни дни :)
цитирай
5. donchevav - По студентски спомени:))) за Антар ...
20.02.2016 18:49
По студентски спомени:))) за Антар /Антара ибн Шаддат/ се сещам само това, че за него Адам Мицкевич, като типичен представител на романтизма с огромен интерес към фолклора и към приказния свят на Изтока, създава едноименната си поема, в която възпява древния арабски воин, подвизите му, романтичната му любов с принцеса Алба/? Младият Мусоргски също бил запленен от тези истории и написал симфонична творба за арабския герой.
Намерих вариант на цитираните по-горе от теб стихове на руски език - сториха ми се много красиви, затова ще си позволя да ги цитирам:
Я черен, как мускус, черно мое тело
Мою черноту кислотой б не свели.
Но дух мой от всякого чёрного дела
Далек, словно выси небес от земли!

Да, наистина нито цветът на кожата, нито социалното положение имат значение, когато духът е силен, когато сърцето е смело, когато човекът е роден боец и победител. Поздрави, скъпи Икра! Хубава съботна вечер!


цитирай
6. ikra - Много правилно разчетохте за кого става въпрос :)
21.02.2016 15:38
donchevav написа:
По студентски спомени:))) за Антар /Антара ибн Шаддат/ се сещам само това, че за него Адам Мицкевич, като типичен представител на романтизма с огромен интерес към фолклора и към приказния свят на Изтока, създава едноименната си поема, в която възпява древния арабски воин, подвизите му, романтичната му любов с принцеса Алба/? Младият Мусоргски също бил запленен от тези истории и написал симфонична творба за арабския герой.
Намерих вариант на цитираните по-горе от теб стихове на руски език - сториха ми се много красиви, затова ще си позволя да ги цитирам:
Я черен, как мускус, черно мое тело
Мою черноту кислотой б не свели.
Но дух мой от всякого чёрного дела
Далек, словно выси небес от земли!

Да, наистина нито цветът на кожата, нито социалното положение имат значение, когато духът е силен, когато сърцето е смело, когато човекът е роден боец и победител. Поздрави, скъпи Икра! Хубава съботна вечер!

Благодаря за изчерпателния коментар. Тези подробности не ми бяха известни. Всъщност много хора със силен дух и позитивна мисъл са станали причина писатели и мъдреци да получат вдъхновение...
Приятен ден :)
цитирай
7. indiram - Здравей, Икра!
21.02.2016 20:18
Много хубаво!
Щях да питам за Антара, но прочетох и на Дончевав коментара, и стиховете като съчетах, стана ми ясно, кой е Ибн Шаддат...
Роби сме били някога всички, а сега сме свободни като птички.
...
Поздрави!
цитирай
8. kvg55 - Поздрави!
21.02.2016 21:16
Благородството на сърцето е богатство, с което човек се ражда.
цитирай
9. ikra - Да :)
23.02.2016 17:57
indiram написа:
Много хубаво!
Щях да питам за Антара, но прочетох и на Дончевав коментара, и стиховете като съчетах, стана ми ясно, кой е Ибн Шаддат...
Роби сме били някога всички, а сега сме свободни като птички.
...
Поздрави!

Благодаря!
цитирай
10. ikra - Благодаря!
23.02.2016 17:57
kvg55 написа:
Благородството на сърцето е богатство, с което човек се ражда.

Много хора лесно губят това безценно богатство...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4756662
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49113
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031