Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2017 12:01 - Какво мислите, като ме погледнете?
Автор: ikra Категория: Други   
Прочетен: 12709 Коментари: 26 Гласове:
38


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


Какво виждате като ме погледнете? Религиозна жена? Експерт? Може би дори сестра. Или подтисната, промит мозък, терорист. Или само едно закъснение на опашката на летищния контрол. За последното действително сте прави... (Смях) 

Ако някои от впечатленията ви са отрицателни, не ви упреквам. Медиите точно така представят хората, които изглеждат като мен.

Според едно проучване, 80% от новините засягащи исляма и мюсюлманите са отрицателни. А според други, повечето американци заявяват, че не познават мюсюлмани. Май хората не говорят със шофьорите на Uber... (Смях) 

За тези от вас, които никога не са се запознавали с мюсюлманин, приятно ми е да се запознаем.

Нека да ви кажа коя съм.

Аз съм майка, любителка на кафе – двойно еспресо, сметаната отделно. Аз съм интроверт. Имам мерак да съм фитнес маниачка. И съм практикуваща, набожна мюсюлманка. Но не както казва Лейди Гага, защото бейби, не съм се родила така. Изборът беше мой. Когато бях на 17, реших да се разкрия. Не, не като гей, както някои от моите приятели, а като мюсюлманка, и реших да започна да нося хиджаб, моята забрадка. Моите приятелки феминистки бяха изумени: “Защо се потискаш?” Смешното беше, че всъщност по онова време това беше една феминистка декларация на независимост от натиска, който усещах като 17-годишна, да се придържам към един перфектен и недостижим стандарт на красота. Аз не приех пасивно вярата на моите родители. Аз се борих с Корана. Четох и размишлявах и оспорвах и се съмнявах и накрая повярвах. Взаимоотношението ми с Господ не беше любов от пръв поглед. Беше eдно доверяване и едно бавно капитулиране, което ставаше все по-дълбоко с всяко прочитане на Корана. Неговата ритмична красота понякога ме докарва до сълзи. В него виждам себе си. Чувствам, че Господ ме познава. Чувствали ли сте се някога сякаш някой ви вижда, разбира ви напълно и независимо от това ви обича? Така се чувствам аз. И така, в последствие се омъжих и, като всички добри египтяни, започнах кариерата си на инженер. (Смях) 

После имах дете, след като се омъжих, и с две думи, живеех египетско-американската мечта.

И изведнъж онази ужасна септемврийска сутрин, 2001 година.

Мисля, че много от вас вероятно си спомнят точно къде са били онази сутрин. Аз си седях в кухнята и приключвах закуската си, когато погледнах екрана и видях думите “Извънредни новини”. Имаше пушек, самолети, които се блъскаха в сгради, хора, които скачаха от сгради. Какво беше това? Злополука? Повреда?

Вцепенението ми бързо се превърна във възмущение. Кой би направил такова нещо?...

И сменям канала и чувам: “… мюсюлмански терорист…”, “… в името на исляма...”, “… от близкоизточен произход...”, 
“… джихад...”, “…би трябвало да бомбардираме Мека”....

Боже господи! Не само че моята държава беше нападната, а изведнъж деянията на някой друг ме бяха превърнали от гражданка в заподозряна. На същия този ден, трябваше да прекосим Америка, за да се преместим в нов град, където да започнем да следваме. И си спомням как си седях на мястото, докато пътувахме без да проговорим, наведена колкото се може по-ниско, страхувайки се за първи път в живота ми някой да не разбере, че съм мюсюлманка. Тази нощ се нанесохме в нашия апартамент в един нов град и в един, според нас, напълно различен свят. И после започнах да чувам и да виждам и да чета предупреждения от национални мюсюлмански организации, които казваха неща като: “Бъдете нащрек”, “Внимавайте”, “Стойте на добре осветени места”, “Не се събирайте”. Стоях си вкъщи цяла седмица. И после дойде петъкът на същата тази седмица, денят в който мюсюлманите се събират на богослужение.

И пак имаше предупреждения: “Не ходете първия петък, може да се превърнете в обект на нападение“. А аз гледах новините, пълно отразяване. Емоциите бяха много сурови, разбира се, и също чувах за атаки срещу мюсюлмани или хора, които просто са приличали на мюсюлмани, извеждани и пребивани на улиците. Джамиите бяха атакувани със запалителни бомби. И си помислих, че просто трябва да си останем вкъщи. Но въпреки това, усещах, че нещо не е както трябва. Защото тези, които атакуваха нашата страна, атакуваха нашата страна.

Разбирах, че хората бяха ядосани на терористите. Но знаете ли какво? И аз също. Не е лесно да трябва да даваш постоянно обяснения. Нямам нищо против въпросите. Обичам въпросите. Но обвиненията ми тежат. Днес чуваме хората да казват неща като: “В тази държава имаме проблем и той се казва мюсюлмани. Кога ще се отървем от тях?”

Значи, някои хора искат да забранят мюсюлманите и да затворят джамиите. Говорят за моята общност като за някакъв тумор в тялото на Америка. И единственият въпрос е злокачествени ли сме или доброкачествени? Нали знаете, злокачественият тумор се отстранява изцяло, а доброкачественият само се държи под наблюдение. Да се избира няма смисленост, защото просто въпросът е грешен. Мюсюлманите, като всички останали американци, не са тумор в тялото на Америка, ние сме жизненоважен орган.

Мюсюлманите са изобретатели и учители, работят в бърза помощ и са олимпийски атлети.

Дали затварянето на джамиите ще направи Америка по-сигурна?

Може да освободи някое и друго място за паркиране, но няма да прекрати тероризма. 

Реално, редовното посещение на джамията е свързано с по-толерантни възгледи спрямо хора от други вероизповедания и с една по-голяма гражданска ангажираност. И, както ми каза наскоро един началник на полицията в района на Вашингтон, всъщност хората не се радикализират в джамиите. Радикализират се в мазетата или в спалните, пред компютъра. И това, което се знае за процеса на радикализацията е, че започва онлайн, но първото нещо, което се случва е, че човекът е изолиран от общността си, дори от семейството си, за да може екстремистката групировка да му промие мозъка и да го накара да повярва, че те, терористите, са истинските мюсюлмани, докато всички останали, които ненавиждат тяхното поведение и идеологията им, са предатели или неверници. Така че ако искаме да предотвратим радикализацията, трябва да насърчаваме хората да посещават джамиите. Някои хора ще продължат да спорят, че ислямът е насилствена религия.В края на краищата групи като ИДИЛ основават своята жестокост на Корана. Значи, като мюсюлманка, като майка, като човешко същество, мисля, че трябва да направим каквото е по силите ни, за да спрем група като ИДИЛ. Но ако ги вземем за представители на вярата на 1,6 милиарда човека, само бихме ги насърчили.

ИДИЛ има толкова общо с исляма, колкото Ку-клукс-клан с християнството.

И двете групи твърдят, че основата на тяхната идеология е свещената им книга. Но като се замислите, те не са мотивирани от това, което четат в тази свещена книга.

Тяхната жестокост е тази, която ги кара да виждат в нея тези неща. 

Наскоро един изтъкнат имам ми разказа една история, която наистина ме изуми. Каза ми, че едно момиче отишло при него, защото мислело да отиде да се присъедини към ИДИЛ.

Аз много се изненадах и го попитах дали не е контактувала с някой радикален религиозен лидер. А той ми каза, че проблема е точно обратния: всички духовници, с които била говорила ѝ били обърнали гръб и ѝ били казали, че нейния гняв, нейното чувство за несправедливост на този свят само щели да ѝ причинят проблеми. Така че поради липсата на помощ, за да канализира и да излее този гняв, тя била отличен обект за екстремистите, които можели да я използват, обещавайки разрешение на проблемите ѝ. Този имам я свързал отново с Господ и с нейната общност. Не я посрамил заради нейната ярост, а вместо това ѝ показал конструктивен подход, за да може наистина да промени света. Наученото в онази джамия предотвратило присъединяването ѝ към ИДИЛ. 

Вече ви разказах накратко как ислямофобията засяга мен и моето семейство. Но как влияе тя на нормалните американци?

Как влияе на всички останали? Как въздейства консумирането на страх 24 часа на ден върху здравето на нашата демокрация, върху здравето на нашето свободно мислене?

Така, едно изследване – всъщност няколко неврологични изследвания – сочат, че когато ни е страх, се случват поне три неща
Приемаме по-лесно авторитаризма, конформизма и предубеждението. Друго изследване показва, че при изложение на отрицателни новини относно мюсюлманите, хората приемат по-лесно военните нападения срещу мюсюлмански държави и мерките, които ограничават правата на американските мюсюлмани. 

Но не са само научните резултати. Ако погледнете кога антимюсюлманските чувства са достигали най-високо ниво между 2001 и 2013 година, 
ще видите, че се е случило три пъти, но не е свързано с терористични атаки. Било е в навечерието на войната в Ирак и по време на два изборни цикъла. 

Така че ислямофобията не е само една естествена реакция в резултат на мюсюлманския тероризъм, както би трябвало да очаквам. Тя всъщност може да бъде инструмент на публична манипулация, който разяжда самата основа на едно свободно общество, съставено от рационални и добре информирани граждани.

Мюсюлманите са като канарчета в каменовъглена мина. Може да сме първите, които я усещат, но отровната атмосфера на страха ни вреди на всички. А последиците от приписването на колективна вина не се състоят само в нуждата постоянно да се обясняваш.

Деа и съпругата му Юсор бяха едно младо семейство, което живееше в Чапъл Хил, Северна Каролина, където и двамата учеха. Деа беше атлет. Учеше за зъболекар, талантлив, обещаващ… Сестра му ми казваше, че е най-сладкото, най-благородното човешко същество, което познава. Отишла му на гости, той ѝ показал CV-то си и тя била изумена.Попитала: “Кога успя моето малко братче да се превърне в такъв опитен млад мъж?” Само няколко седмици след посещението на Сузане в дома на брат ѝ и неговата нова съпруга, техният съсед, Крейг Стивън Хикс, ги убил заедно със сестрата на Юсор, Разан, която им била на гости този следобед, в апартамента им - стил екзекуция, след антимюсюлманскo изказване във фейсбук страницата си. Стрелял по Деа осем пъти. 

Така че фанатизмът не е само неморален, може да бъде и смъртоносен понякога. 

Но да се върнем към моята история. Какво се случи след 11-ти септември? Отидохме ли в джамията или решихме да си останем за по-сигурно вкъщи?

Значи, обсъдихме го и може решението ни да ви се струва незначително, но за нас беше свързано с това каква Америка искаме да оставим на децата си: такава, която да ни контролира чрез страхаили такава, в която можем да изповядваме свободно своята вяра. Така че, решихме да отидем в джамията. Сложихме сина си в столчето, закопчахме го с колана и подкарахме колата мълчаливо, задълбочени, към джамията. Извадих го, свалих си обувките, влезнах в молитвената зала и това, което видях ме накара да се спра. Мястото беше препълнено. И тогава имамът направи изявление, като приветства и благодари на нашите гости, защото половината бяха християни, евреи, будисти, атеисти, вярващи и невярващи, които бяха дошли не за да ни нападнат, а за да ни подкрепят. Тогава се развълнувах много. Тези хора бяха там, защото бяха избрали куража и съчувствието пред паниката и предубеждението.

А вие какво ще изберете? Какво ще изберете в тези времена на страх и фанатизъм? Към по-сигурното ли ще се придържате? Или ще се присъедините към тези, които казват, че заслужаваме нещо по-добрo? 

ВОДЕЩ: Далиа, ти определено ни развълнува. Но се питам, какво би отвърнала, ако някой ти каже, че изнасяш беседа в TED, че очевидно си дълбок мислител, работиш в изискан мозъчен тръст, че ти просто си изключение, не си правилото. Какво би отговорила на тези хора? 

Бих им казала:
"Не оставяйте тaзи сцена да ви обърква, аз съм съвсем нормална. Не съм изключение. Моята история не е необикновена. Аз съм толкова обикновена, колкото всеки един от тях. Когато се вгледате в мюсюлманите по света – а аз съм правила това, направила съм най-голямото проучване върху мюсюлманите по света – хората искат обикновени неща. Искат просперитет за семейството си, искат работа и искат да живеят в мир. Така че, аз въобще не съм изключение.Когато срещате хора, които ви се струват изключение на правилото, най-вероятно е това правило да е грешно, а не те да са изключение." 

Много ти благодаря!




Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivoki - ВСЕКИ ФАНАТИЗЪМ Е ПАГУБЕН. ПРИМЕРИ ...
20.01.2017 12:57
ВСЕКИ ФАНАТИЗЪМ Е ПАГУБЕН. ПРИМЕРИ БЕЗБРОЙ. ХИТЛЕР, СТАЛИН,ФРАНКО. БАЯЗИД. ВСЯКА ФАНАТИЧНА ИДЕОЛОГИЯ Е ДЕ ГРАДИВНА И УНИЩОЖИТЕЛНА...
цитирай
2. dinkov - Динков
20.01.2017 14:33
ikra - преди понятията мюсюлманин, евреин, християнин, будист и т.н. има понятие човек. Точно това понятие е първично, останалите са производни. Различните вероизповедания дават ценностна система на хората, за да се борят с живота който не винаги е лек, но да съхранят човешкото в себе си, да изживеят определения им период от време на тази земя колкото си може по-щастливо и да се подготвят за отвъдното.
Слава Богу, на нашето късче земя наречено БЪЛГАРИЯ все още (искрено вярвам, че и занапред) всичките ни религии са достатъчно взаимно толерантни едни към други и мисля, че до крайности няма да се стигне.
Да си оправим държавата за да ни служи тя на нас, без значение кой каква религия изповядва, това мисля, че е най-важно. За постинга ти +1
Поздрав
Ицко
цитирай
3. donchevav - Прочувствено слово - ярко, инте...
20.01.2017 16:45
Прочувствено слово - ярко, интелигентно, запомнящо се. Трогателно - и по човешки разбираемо. Накара ме да се почувствам някак особено - приповдигнато, пречистено.
Но... "повечето американци заявяват, че не познават мюсюлмани." А тук, в България, християни и мюсюлмани живеем врата до врата - съседи, колеги, приятели. Уважаваме се, помагаме си, едни на други вярата си зачитаме. На мъдрия ни народ принадлежи съветът да не сеем на корена ряпа:))) Господ да ни пази от религиозно противопоставяне и вражда! Споделям мнението на dinkov - особено призива му в края.
Поздрави, Икра!
цитирай
4. germantiger - ...
20.01.2017 18:58
ivoki написа:
ВСЕКИ ФАНАТИЗЪМ Е ПАГУБЕН. ПРИМЕРИ БЕЗБРОЙ. ХИТЛЕР, СТАЛИН,ФРАНКО. БАЯЗИД. ВСЯКА ФАНАТИЧНА ИДЕОЛОГИЯ Е ДЕ ГРАДИВНА И УНИЩОЖИТЕЛНА...


Има бол по-пагубни "неща" от фанатизма.

Приказките на Далиа са въздействащи, но тя говори за "компоти, които не били компютри".

Проблема е подменен, иде реч за друго - тя е ок, проблема е друг!
цитирай
5. sestra - Съжалявам човече...
20.01.2017 20:14
Нямам думи, нито сили да те ободря, а и всеки един разбит човешки живот напоследък. Край с този свят. Безсмъртни сме. Внимавайте. СБОГОМ!
цитирай
6. ikra - Така е!
20.01.2017 22:30
ivoki написа:
ВСЕКИ ФАНАТИЗЪМ Е ПАГУБЕН. ПРИМЕРИ БЕЗБРОЙ. ХИТЛЕР, СТАЛИН,ФРАНКО. БАЯЗИД. ВСЯКА ФАНАТИЧНА ИДЕОЛОГИЯ Е ДЕ ГРАДИВНА И УНИЩОЖИТЕЛНА...

Навярно повечето читатели са запознати със самото значение на думата фанатизъм. Това означава пълна преданост към собствените политически, религиозни и др. убеждения, съпроводена от ненавист към чуждата позиция.
И да, били сме свидетели на много примери, но това е друга тема...
Спокойна вечер!
цитирай
7. ikra - Здравейте! Не успях да разбера много добре коментара ви...
20.01.2017 22:33
sestra написа:
Нямам думи, нито сили да те ободря, а и всеки един разбит човешки живот напоследък. Край с този свят. Безсмъртни сме. Внимавайте. СБОГОМ!

Здравейте! Не успях да разбера много добре коментара ви, но сигурно това е така, защото съдържа дълбок подтекст...
Приятна вечер!
цитирай
8. ikra - Здравейте!
20.01.2017 22:42
germantiger написа:
ivoki написа:
ВСЕКИ ФАНАТИЗЪМ Е ПАГУБЕН. ПРИМЕРИ БЕЗБРОЙ. ХИТЛЕР, СТАЛИН,ФРАНКО. БАЯЗИД. ВСЯКА ФАНАТИЧНА ИДЕОЛОГИЯ Е ДЕ ГРАДИВНА И УНИЩОЖИТЕЛНА...

Има бол по-пагубни "неща" от фанатизма.
Приказките на Далиа са въздействащи, но тя говори за "компоти, които не били компютри".
Проблема е подменен, иде реч за друго - тя е ок, проблема е друг!

Прочетох обстойно коментарите. Забелязвам, че всеки един от тях визира различен период от време. Навярно и във вашия случай е така. Тъмните петна в историята - близка и далечна не са никак малко. Накърнените души също. Затова нека да си вземем поука от случилото се зло и с всички сила да се опитаме да не позволяваме отново да кове бъдещата история с кървави букви... Напълно съм наясно, че интересите никога няма да свършат на тези, които печелят от човешката кръв, но нека ние не бъдем проводник на техните идеи, да не се превръщаме в маша в техните дълги ръце, а да сме бранители на мира и човешкото достойнство.
Благодаря ви и спокойна вечер!
цитирай
9. ikra - Здравей, Ицко!
20.01.2017 22:51
dinkov написа:
ikra - преди понятията мюсюлманин, евреин, християнин, будист и т.н. има понятие човек. Точно това понятие е първично, останалите са производни. Различните вероизповедания дават ценностна система на хората, за да се борят с живота който не винаги е лек, но да съхранят човешкото в себе си, да изживеят определения им период от време на тази земя колкото си може по-щастливо и да се подготвят за отвъдното.
Слава Богу, на нашето късче земя наречено БЪЛГАРИЯ все още (искрено вярвам, че и занапред) всичките ни религии са достатъчно взаимно толерантни едни към други и мисля, че до крайности няма да се стигне.
Да си оправим държавата за да ни служи тя на нас, без значение кой каква религия изповядва, това мисля, че е най-важно. За постинга ти +1
Поздрав
Ицко

Напълно съм съгласен с теб - на първо място стои човекът! Но конфликтите не се разпалват от другиго, а от лукави хора, които скрити зад паравана на дадена идеология или религия, извършват нечовешки постъпки и то най-вече с цел облагодетелстване.
Да, наистина, нека обединим сили и да допринесем за стабилизирането на държавата ни!
Бъди жив и здрав, Ицко!
цитирай
10. ikra - Май е дошло време да се говори човешки, за да разбират всички казаното :)
20.01.2017 22:54
donchevav написа:
Прочувствено слово - ярко, интелигентно, запомнящо се. Трогателно - и по човешки разбираемо. Накара ме да се почувствам някак особено - приповдигнато, пречистено.
Но... "повечето американци заявяват, че не познават мюсюлмани." А тук, в България, християни и мюсюлмани живеем врата до врата - съседи, колеги, приятели. Уважаваме се, помагаме си, едни на други вярата си зачитаме. На мъдрия ни народ принадлежи съветът да не сеем на корена ряпа:))) Господ да ни пази от религиозно противопоставяне и вражда! Споделям мнението на dinkov - особено призива му в края.
Поздрави, Икра!

Благодаря. Приятна вечер!
цитирай
11. germantiger - ...
20.01.2017 23:06
Здравейте Икра!

Далиа говори за персоналното, личното и въздейства върху психика и възприятие, а проблема с Ислама в западна Европа е проблем демографски, културен и нравствен.

Далия говори за семейството си, аз говоря за демографската смърт, културна и нравствена същи примерно на германия от такива като тези/нея.

Тя говори за едно, проблема е в бол друго - това казвам.
цитирай
12. sestra - Не, не съдържа дълбок подтекст.
20.01.2017 23:22
ikra написа:
sestra написа:
Нямам думи, нито сили да те ободря, а и всеки един разбит човешки живот напоследък. Край с този свят. Безсмъртни сме. Внимавайте. СБОГОМ!

Здравейте! Не успях да разбера много добре коментара ви, но сигурно това е така, защото съдържа дълбок подтекст...
Приятна вечер!

Съдържа безнадеждност за бъдещето на човеците.
цитирай
13. tres1 - До germantiger и ikra
21.01.2017 00:09
Проблема не е само в това - гледната точка по въпроса. А и проблема не е само този.
Ще се опитам да предложа за размисъл малко древни мъдрости : - " Каквото си направиш сам, никой друг не може да ти направи" /това в единствено и множествено число/. Това което става днес по този повод е ставало многократно и преди в миналото, макар и на различно ниво на развитие. Грубо казано - хората сме като мухите обичаме лъскавото, вкусно ухаещото и да се цвъкнем на него, докато друг не ни е изпреварил. Тоест лакомия, алчност, завист и още редица производни.
С народите и държавите е същото. Другата мъдрост - "Нищо ново под слънцето" - такива неща са ставали и в миналото. И печелившите и потърпевшите в такива случаи са докарвали "през десет баира вода", за да докажат правотата си, но нито едните, нито другите, нито преди и още по-лошо нито сега правят необходимият разбор, анализ и изводи от всичко това. Или ако се прави нещо то е частично, конюктурно и едностранчиво. За финал искам да припомня още една древна мъдрост на предците ни: - ДА НЕ СЕ ПОЗВОЛЯВА НА СИЛАТА ДА ВЛАСТВА НАД РАЗУМА !
ако имате желание и време замислете се над това като над рецепта за оздравяване
цитирай
14. ikra - Здравейте отново!
21.01.2017 12:38
germantiger написа:
Здравейте Икра!

Далиа говори за персоналното, личното и въздейства върху психика и възприятие, а проблема с Ислама в западна Европа е проблем демографски, културен и нравствен.

Далия говори за семейството си, аз говоря за демографската смърт, културна и нравствена същи примерно на германия от такива като тези/нея.

Тя говори за едно, проблема е в бол друго - това казвам.

Прочетете пълния текст или изгледайте целия клип - въобще не говори персонално.
Наистина демографския проблем е огромен. Но нека поразсъждаваме заедно - аз ще маркирам няколко въпроса, а читателите нека сами открият отговорите (само да отбележа, че за това се изисква по-задълбочен анализ, а хората свикнаха всичко да получават в готов вид - за съжаление готовата информация е твърде изкривена и далеч от реалната картина...):
- Кой създаде проблемите в държавите, от които най-вече има наплив от емигранти? Сирия, Ирак, Афганистан...
- Прав сте, че в Германия има много бежанци, но каква е причината - мислите ли, че проблема е религиозен, визирайки исляма? Все пак бежанците са с най-различна религиозна и културна ориентация...
- Не смятате ли, че всичките тези безредици, които ги породиха изкуствено, са за да бъде отклонено вниманието от нещо много по-голямо...
- Защо постоянно има пререкания между Америка и Русия - проблема им май не е религиозен или демографски...
- Патриотизъм? - http://ikra/drugi/2016/08/15/patriotizym-dnes.1470844
- От къде идва въоръжаването на войниците във всяка една размирна точка по света - става въпрос за прекалено много пари...
-------------------------------------------------
Новото велико преселение на народите е пряко следствие от неоколониалните политики и особено авантюрите за „смяна на режими“ в Близкия Изток.
--------------------------------------------------
Ужасно е, когато човешката трагедия, с всички произтичащи от нея последици, се използва за правене на политика...

http://ikra/drugi/2016/07/21/tancyt-na-veshticite.1466069

Спокоен ден, с пожелание никога да не бъдете засегнат от злото!
цитирай
15. ikra - Здравейте! Благодаря ви за размислящия коментар! Няма как да не се съглася с вас!!!
21.01.2017 12:41
tres1 написа:
Проблема не е само в това - гледната точка по въпроса. А и проблема не е само този.
Ще се опитам да предложа за размисъл малко древни мъдрости : - " Каквото си направиш сам, никой друг не може да ти направи" /това в единствено и множествено число/. Това което става днес по този повод е ставало многократно и преди в миналото, макар и на различно ниво на развитие. Грубо казано - хората сме като мухите обичаме лъскавото, вкусно ухаещото и да се цвъкнем на него, докато друг не ни е изпреварил. Тоест лакомия, алчност, завист и още редица производни.
С народите и държавите е същото. Другата мъдрост - "Нищо ново под слънцето" - такива неща са ставали и в миналото. И печелившите и потърпевшите в такива случаи са докарвали "през десет баира вода", за да докажат правотата си, но нито едните, нито другите, нито преди и още по-лошо нито сега правят необходимият разбор, анализ и изводи от всичко това. Или ако се прави нещо то е частично, конюктурно и едностранчиво. За финал искам да припомня още една древна мъдрост на предците ни: - ДА НЕ СЕ ПОЗВОЛЯВА НА СИЛАТА ДА ВЛАСТВА НАД РАЗУМА !
ако имате желание и време замислете се над това като над рецепта за оздравяване

Бъдете жив и здрав!
цитирай
16. ikra - Здравейте отново!
21.01.2017 12:48
sestra написа:
ikra написа:
sestra написа:
Нямам думи, нито сили да те ободря, а и всеки един разбит човешки живот напоследък. Край с този свят. Безсмъртни сме. Внимавайте. СБОГОМ!

Здравейте! Не успях да разбера много добре коментара ви, но сигурно това е така, защото съдържа дълбок подтекст...
Приятна вечер!

Съдържа безнадеждност за бъдещето на човеците.

Надежда винаги има, повярвайте ми! Та нима една от целите не е именно тази - да ни накарат да повярваме, че няма надежда и светло бъдеще?!...
Всички ние сме надеждата! Дори само това, че се интересувате от случващото се и имате мнение по въпроса е показател, че ви има и сте надежда за бъдещето. Безучастието и апатията не е решението на проблема...
Бъдете с вдигната глава и помнете - когато всички сме заедно, можем да бъдем надежда за бъдещето, за едно по-светло бъдеще!
Успешен ден и не унивайте!
цитирай
17. germantiger - поздрави
21.01.2017 14:08
Безсмислено е според мен да /разсъждаваме заедно/ както сте написал?!

Простете, че квалифицирам личността, а не дискутирам с аргументите, но...

Вие само разсъждавате, аз съм скромно мислил, действал и живял на 3 континента извън европа и в европа (с нея 4) близо 11 години, имам роднини на 3 континента и наблюдавам смъртта на "моите народи" десетилетия наред след 1990г.

Далиа ще има своята трибуна и ОДОБРЕНИЕ ОТ ВЛАСТ И ПОЛИТИКИ И ГИ ИМА СЛЕД 1960Г.С МИГРАЦИЯТА В ЗАПЕВРОПА, "моята" гледна точка няма одобрението на власт и политики, рядко има трибуна

Не се подигравайте с думите да разсъждаваме заедно за нещо което аз наричам престъпление демографско, културно и нравствено!
цитирай
18. ikra - Не разбирам защо приемате коментара ми за подигравка, но както и да е...
21.01.2017 16:20
germantiger написа:
Безсмислено е според мен да /разсъждаваме заедно/ както сте написал?!

Простете, че квалифицирам личността, а не дискутирам с аргументите, но...

Вие само разсъждавате, аз съм скромно мислил, действал и живял на 3 континента извън европа и в европа (с нея 4) близо 11 години, имам роднини на 3 континента и наблюдавам смъртта на "моите народи" десетилетия наред след 1990г.

Далиа ще има своята трибуна и ОДОБРЕНИЕ ОТ ВЛАСТ И ПОЛИТИКИ И ГИ ИМА СЛЕД 1960Г.С МИГРАЦИЯТА В ЗАПЕВРОПА, "моята" гледна точка няма одобрението на власт и политики, рядко има трибуна

Не се подигравайте с думите да разсъждаваме заедно за нещо което аз наричам престъпление демографско, културно и нравствено!


На няколко места изтъквате "моите народи" - но така и не схванах от кой народ сте и защо го избиват!...

Помнете, че предразсъдъците не носят полза, те са подобно на раково образувание за мъдрата, бистра мисъл.
Радвам се за вас, че сте имали възможността да живеете на толкова много континенти, това говори за придобит опит и възможност за разширяване на кръгозора - използвайте ги обективно.
Хубав ден!
цитирай
19. emi1ts - Една
21.01.2017 16:51
интелигентна,нормална млада жена,която със страст защитава позицията си - че е нормален човек(както и мюсюлманите по принцип) и желае да е свободна в своя избор как да живее и постъпва в живота си!Не съм запозната какво е отношението към мюсюлманите в Америка!Наистина може би има нещо тенденциозно,щом Далиа така разпалено защитава позицията си!Хората са различни като характери,начин на мислене,ценности ,независимо каква религия изповядват!Важното е да сме толерантни и да имаме стремеж да разбираме различно мислещите!Нека всеки да има свободата да изразява себе си без да пречи на останалите да правят същото!Поздрави!
цитирай
20. germantiger - ...
22.01.2017 09:02
Всъщност предразсъдъците нояст полза и те са част от хилядолетия човешка психика - те са факт и не случайно "природата или психиката" ги е "изработила".

Предрасъдъците впрочем са маса повече в единоверците на Далия, нежели в хора като мен например.

Лично аз и моето семейство е страдало от предрасъдъци и престъпления от българи - комунисти срещу нас:

1. МОЙ ПРАДЯДО Е УБИТ БЕЗ СЪД И ПРИСЪДА ОТ КОМУНЯГИТЕ, ДО ДНЕС НЕ МУ СЕ ЗНАЕ ГРОБА – нейде в Кюстендилско!

2. МОЙ ДЯДО Е СЪДЕН ОТ НАРОДНИЯ СЪД – оправдан е благодарение на единствената уважавана (от мен) комунистка – Валя Вичева.

3. ФАМИЛИЯТА НА ГЕРМАНСКАТА МИ РОДА Е ПРОМЕНЕНА ОТ GOTTLIEB НА БОГОЛЮБОВИ – макар това в превод да е „равнозначно”.

4. ИМЕТО НА МАЙКА МИ (тогава бебе) СЪЩО Е ПРОМЕНЕНО!

5. Проблема с намиране на работа и „наблюдение” на роднините ми в няколко поколения беше практика и ежедневие.

6. Лично за мен – сега няма да „драматизирам”, друг път съм споменавал!

......

НЕ Й ПРАВИ ЧЕСТ НА ДАЛИЯ

АКО ДАЛИЯ БЕШЕ НАИСТИНА СПРАВЕДЛИВА, ТО ТЯ ТРЯБВАШЕ ДА БЪДЕ ЕДНА ОТ ПЪРВИТЕ ЗАСТНАЛА НЕ САМО С ДУМИ В ЗАЩИТА НА САЩ, НА ЗАПАДНОЕВРОПЕЙСКИТЕ НАРОДИ И ПЪРВА ТЯ БИ БРАНТ А ЗАПАДНИЯ СВЯТ, ЗНАЕЙКИ КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВАТ ЧАСТ ОТ НЕЙНИТЕ ЕДИНОВЕРЦИ!

Ако Далиа беше хуманист, то тя трябваше освен това интервю, да даде още едно или още 100 в които да покаже и друтгата истина - злото в част от единовеците й и ако наистина цени държавата в която живее - да застане в нейна защита срещу своите единоверци, но явно Далиа не е дорасла за това.
цитирай
21. ikra - Искрено съжалявам за това, което ви е причинено!...
22.01.2017 14:35
germantiger написа:
Всъщност предразсъдъците нояст полза и те са част от хилядолетия човешка психика - те са факт и не случайно "природата или психиката" ги е "изработила".
Предрасъдъците впрочем са маса повече в единоверците на Далия, нежели в хора като мен например.
Лично аз и моето семейство е страдало от предрасъдъци и престъпления от българи - комунисти срещу нас:
1. МОЙ ПРАДЯДО Е УБИТ БЕЗ СЪД И ПРИСЪДА ОТ КОМУНЯГИТЕ, ДО ДНЕС НЕ МУ СЕ ЗНАЕ ГРОБА – нейде в Кюстендилско!
2. МОЙ ДЯДО Е СЪДЕН ОТ НАРОДНИЯ СЪД – оправдан е благодарение на единствената уважавана (от мен) комунистка – Валя Вичева.
3. ФАМИЛИЯТА НА ГЕРМАНСКАТА МИ РОДА Е ПРОМЕНЕНА ОТ GOTTLIEB НА БОГОЛЮБОВИ – макар това в превод да е „равнозначно”.
4. ИМЕТО НА МАЙКА МИ (тогава бебе) СЪЩО Е ПРОМЕНЕНО!
5. Проблема с намиране на работа и „наблюдение” на роднините ми в няколко поколения беше практика и ежедневие.
6. Лично за мен – сега няма да „драматизирам”, друг път съм споменавал!


Искрено съжалявам за това, което ви е причинено. Всъщност малцина са онези, които не са засегнати от комунистическия режим и техните предразсъдъци. Асимилационният им процес наистина е коварен! Аз съм мюсюлманин и много добре съм запознат с методите им...
Разбирам, че сте мислещ човек, начетен, затова ще ви дам едно мое предложение, от вас зависи дали ще го възприемете или не - най-доброто, което можете да направите е да не се превръщате в същия индивид, който описвате в коментара си и не одобрявате. Разбирам, че у вас има наслоена ненавист, а може би и омраза - но ако използвате същите тези методи и принципи, като на онези, които са ви угнетили - то каква ще е разликата между вас и тях?!... Не се поддавайте на емоциите си.

Нека спрем до тук с коментара по тази тема.
Желая ви спокоен ден!
цитирай
22. ikra - Здравейте!
22.01.2017 14:42
emi1ts написа:
интелигентна,нормална млада жена,която със страст защитава позицията си - че е нормален човек(както и мюсюлманите по принцип) и желае да е свободна в своя избор как да живее и постъпва в живота си!Не съм запозната какво е отношението към мюсюлманите в Америка!Наистина може би има нещо тенденциозно,щом Далиа така разпалено защитава позицията си!Хората са различни като характери,начин на мислене,ценности ,независимо каква религия изповядват!Важното е да сме толерантни и да имаме стремеж да разбираме различно мислещите!Нека всеки да има свободата да изразява себе си без да пречи на останалите да правят същото!Поздрави!

Днес да си различен е трудно - по простата причина, че демонизирането върви с пълна сила. Но слава Богу не са малко трезвомислещите хора, които изразяват своето обективно мнение, без да се свенят как ще реагират околните и дали ще загубят "рейтинговото" си място...
Много благодаря за стойностния коментар!
С пожелание за слънчев ден!
цитирай
23. miaa - Здравей Икра!
22.01.2017 19:04
Паздравления за постинга! Когато говорим за мюсюлманите, в повечето случаи, много от хората за съжаление изпитват негативно чувство към тях, към обикновения човек.Необосновано и бих казала, говорят само тези, които не познават тяхната култура, традиции, вероизповедание , ценности и пр. Една дълга и болезнена тема.. Всеки народ има " място под слънцето" и всеки човек, независимо каква религия изповядва, има право на щастие и развитие!
цитирай
24. ikra - Благодаря!
22.01.2017 21:47
miaa написа:
Паздравления за постинга! Когато говорим за мюсюлманите, в повечето случаи, много от хората за съжаление изпитват негативно чувство към тях, към обикновения човек.Необосновано и бих казала, говорят само тези, които не познават тяхната култура, традиции, вероизповедание , ценности и пр. Една дълга и болезнена тема.. Всеки народ има " място под слънцето" и всеки човек, независимо каква религия изповядва, има право на щастие и развитие!

Напълно споделям изказаното мнение! Когато хората се опознават, мисля че ще им бъде много по-лесно да възприемат своите културни и религиозни различия, естествено на първо място трябва да се игнорират предразсъдъците и изкуствено наслоената злоба и ненавист.
Приятна вечер!
цитирай
25. germantiger - ...
22.01.2017 21:59
Имаме съгласие в това, че не трябва да бъдем като тираните или престъпниците, именно, точно така!

Но, но...

Има степен в омразата, има мяра в жестокостта, която трябва да бъде приложена, има ниво в реакцията и това е необходимо вместо грешката да се откажем от омразата, от радикалността или от посягането върху този, който нас посяга.
цитирай
26. ikra - Лека нощ!
22.01.2017 23:27
germantiger написа:
Имаме съгласие в това, че не трябва да бъдем като тираните или престъпниците, именно, точно така!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ikra
Категория: Други
Прочетен: 4756832
Постинги: 1065
Коментари: 8468
Гласове: 49113
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031