Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2023 07:40 - Месец мак
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1573 Коментари: 7 Гласове:
16

Последна промяна: 07.06.2023 13:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image 

Обожаемий май!

Мой мако разгален, неистов.
Роден мой край 
и начало в зелено разлистено!
Вятър зелен над зелени треви и представи,
мой откровен, чист и до синьо изстрадан.  
Шипков мой храст, с поглед във розово-бяло,
мое спасение, мое безсмъртие спряло.

image  

Жертвен мой май,
жив, жизнерадостен, жилав
с жертвени макове целите кръв и коприна,
искам земите ти празнични да пребродя,
искам хората от макове в нивите ти да водя!

Искам копривени ризи за всички несвършващи зими,
искам да знам, че след зимата все ще те има!
Искам черешови храмове, пълни със птици,
искам да светят във светло зелено зениците
на притаило се в развълнувани макове лято,
искам да бъдеш все така
мой,
все така всякакъв!

И когато притихнат жаравите макове в твоята пазва,
да съм нейде сред тях - палечка в мака си влязла.

image  



Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Честит май, прекрасна Доре!
21.05.2023 08:39
Любим на всички. С цъфтящи божури, с хиляди алени макове, с узрели череши накичен, с много празници щастливи и неотминаващи ... Майски!
Честит празник Св. Св. Константин и Елена!
Празник нестинарски, огнен и светъл!
цитирай
2. tonsun - Ехееееей! Прекрасно! Адмирации ...
21.05.2023 12:34
Ехееееей! Прекрасно!
Адмирации за красотата, която създаваш!
цитирай
3. donchevav - Огнено, пламенно, страстно - по ...
21.05.2023 16:19
Огнено, пламенно, страстно - по майски маково! Как звъни в "ж" и "ч", и "з", и "с", как прелива в "к" и "х" и отново в "з", "ц", "с" - песен! Майска буря развихряш от думи и образи, огън мяташ, светкавици - гръмовержно! Възхита и преклонение, Марти!
Прегръдка!
цитирай
4. marrta - Благодаря,
23.05.2023 13:08
благодаря, Кате, благодаря, тонсън, благодаря, Вени, благодаря, dominos - черпя на този специален за мен ден с едно космополитно, философско стихотворение - Спирала/ Валентин Чернев

..И се върти през времето кръгът
– всевечни са законите прастари –
и всичко следва земния си път,
а на земята всичко се повтаря:
след дневно злато – сенчест полумрак,
след пролет буйна – клони оголели,
след млади листи – есенен варак,
след летен зной – смразяващи виелици.

Дъната морски стават върхове
и суши сменят луди пълноводия,
слънца огряват нови светове
и гаснат пак сред звездни хороводи.

И се върти кръгът, и се върти,
и се преследват близко и далечно,
и се редуват свойства и черти
– в редуващата се нетрайност – вечни.
И става “вчера” всяко ново “днес”,
и се стопява – тихо и покорно –
без съжаление и без протест...
...за да се върне някога повторно.

И само аз, човешки ембрион,
аз, sapiens, най-висшето творение,
живея вън от общия закон
и вечността се подиграва с мене.

За мен едничък на света кръгът,
разполовяващ тази вечност бяла,
не е безкраен и несвършващ път,
а пагубна отворена спирала.
И моят еднодневен тих живот
като във пламъка на свещ изгаря.
Под вечния огромен небосвод
едничък само аз не се повтарям.

Да, зная! Моят непокорен род
– човешкият – по пътища далечни
през времето открива своя брод.
Човечеството може да е вечно!

Но аз, самият аз, живея ден
– прашинка на ревера на безкрая –
а този свят е сътворен за мен.
Аз трябва, аз съм длъжен да съм траен!
И странната спирала е шега,
измислена от капещото Време...

Аз искам вечност. Искам я сега.
Или ще дойда – и ще си я взема!
цитирай
5. marrta - поздравявам се/ви днес с думи на хора, които заслужават да бъдат нечий празник...тържества на духа!
23.05.2023 14:04
още едно стихотворение на Валентин Чернев - Майски дъжд


Прегърнал този майски ден през кръста,
дъждът полека слиза от могилите,
пристъпва в мокрите треви на пръсти,
гъстее, ромоли, набира сили,
пилее едър бисер по поляната,
тече, размеква глината корава,
разбива локвите в сребриста пяна,
окъпва птиците – и отминава.
И облаци, белосани със синка,
висят на бряста в сухите върхари,
и пърха в шипката сърдита чинка
и с мокрите врабчета разговаря.

Разплаканото утро вече съхне,
кръжат в небето жерави красиво,
и пръхне топлата земя, и пръхне –
в пръстта живакът на дъжда попива.

През май пиян дъждец в полето броди
и библията на тревите срича,
и капките са бисерна мелодия,
която в корените се оттича.
По клоните на мокрите дървета
брилянтени огърлици безкрайни
висят забравени и ярко светят –
прозрачно-бистри, приказно-нетрайни.
В огромни капки влагата се сцежда,
примамва слънцето в листата гъсти
и, с цветовете на дъга, изглежда,
че пърхат в клоните колибри пъстри.

Вълшебен майски дъжд, вода небесна,
с която вечният живот се ражда,
безкрайно падай в светлите ми песни
и утолявай светлата ми жажда.

и едно интервю на личност, оживяла по думите на Чехов - и безкрайно взискателен най-вече към себе си човек, талантлив и работлив

https://www/watch?v=BE3B57LsBFQ


цитирай
6. emelika - Ех, Марта, Марта!
25.05.2023 11:30
Какво хубаво име носиш! Като пукната пролет. И такава е същността ти.
цитирай
7. marrta - нещо не си харесвах настойчивото искане, та се опитах да редактирам и не използвам глагола
10.06.2023 16:46
Обожаемий май!

Мой мако разгален, неистов.
Роден мой край
и начало в зелено разлистено!
Вятър зелен над зелени треви и представи,
мой откровен, чист, до лилаво изстрадан.
Шипков мой храст, кипнал във розово-бяло,
мое спасение, мое безсмъртие спряло.

Жертвен мой май,
драски по мен, драскотини -
алени макове - целите кръв и коприна,
тежко земите тържествени да пребродя -
дай ми хората от макове днес да водя!

За копривени ризи за всички несвършващи зими,
дай ми коприва - и след зимата все ще те има!

Зелени черешови храмове, пълни със птици,
накрай света светят във светло зелено зениците
на притаило се в развълнувани макове лято,
май да си, мак да си, мой да си -
все така всякакъв!

И когато притихнат жаравите макове в твоята пазва,
да съм нейде сред тях - палечка в мака си влязла.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1754743
Постинги: 575
Коментари: 3429
Гласове: 11581
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031